Strona 1 z 1

[2.0 16v 9A digi, ecu master] Brak Mocy

: czw cze 28, 2012 17:43
autor: Eternity
Koledzy i koleżanki może ktoś będzie wiedział co można jeszcze sprawdzić.
Pacjent to 2.0 16v 9A na digi i wałku przerobionym wydech na ssący, kolektor kr 50mm
Objawy:
- brak mocy

Ogólnie w tym momencie auto jeździ ale ma max 110-120 km.
Ciśnienie na cylindrach mierzone na każdym po około 13 bar.
Auto kopci z wydechu przepalając olej, ale to podobno nie powinno mieć takiego wpływu na moc przy dobrym ciśnieniu na cylindrach. (swoją drogą dziwne, że kopci a ciśnienie OK)
Program zmieniony na robiony do 16v poza tym podłączony ECU master i poprawione miejsca w których było coś nie tak, AFR mierzony i jest OK.
Ponadto po tym jak zaczął kopcić została zrobiona cała głowica (w zakładzie - nie Pan Henio) , wszystko co było trzeba i się dało, planowana głowica, nowa metalowa uszczelka - niestety to nie to.
Panewki na wale zmienione. Wszystkie uszczelki z ASO, aparat zapłonowy Nowy Bosch.
W niedługim czasie zostanie zrobiony blok, a przynajmniej zmienione pierścienie - blok nie ma progów, ma jeszcze ślady honowania.
Wałek od kolegi z forum, rozrząd sprawdzony, ustawienie wałków OK.
Wydech został z 8V ale dzisiaj był sprawdzany bez wydechu i to samo.

WIE KTOŚ CO może powodować brak mocy? Bo ja już nie mam głowy, a wolałbym najpierw znaleźć przyczynę, a potem zrobić pierścienie, blok czy co tam będzie trzeba,
Liczę na pomoc zaprawionych w boju
Proszę o nie pisanie trzeba było włożyć VR-a .... TO już słyszałem ;]

[2.0 16v 9A digi, ecu master] Brak Mocy

: czw cze 28, 2012 19:46
autor: Lukasz1985
Skad wiesz ile ma mocy jak nie zmierzyles.Mi seryjny golf tez nie jechal na 150 KM:)Zaplon dobrze ustawiony?

[2.0 16v 9A digi, ecu master] Brak Mocy

: czw cze 28, 2012 23:23
autor: toffic
Soft masz pod wałek wydechowy?? Na bank jest dobrze ustawiony??

[2.0 16v 9A digi, ecu master] Brak Mocy

: pt cze 29, 2012 08:54
autor: Eternity
Moc zmierzyłem choć nie mam wykresu. Na hamowni miał koło 120 koni.
Soft robiony pod mody jakie mam czyli wałek, kolektor, digi + do tego podłączony ECU master i minimalnie zmiany gdyż przylewał na wolnych.
Co do ustawienia wałka to sprawdzany był kilka razy tak jak rozrząd i nic to nie wykazało.
Co do zapłonu to jest ustawiony tak żeby nie było stukowego,ale na 90% jest to większa wartość myślę że koło 15'
Osoba od której brałem soft informowała mnie żeby ustawić na 10' natomiast przy takim ustawieniu silnik coś kulawo chodzi.
Na ile wg was powinien być 6' ?

[2.0 16v 9A digi, ecu master] Brak Mocy

: pt cze 29, 2012 13:35
autor: toffic
Coś jest mocno nie tak z softem, skoro działa na takim ustawieniu zapłonu... O ile dokładnie przestawiłeś wałek wydechowy??

[2.0 16v 9A digi, ecu master] Brak Mocy

: pt cze 29, 2012 15:37
autor: Eternity
Wałek wydechowy jest z kupiony od kumpla u którego było ok - potwierdzone hamownią.
Co do tego jak jest przestawiony to o 90" zrobiony na rowku i przestawiona cała zębatka.- więc raczej to nie to.
Toffic wg ciebie na ilu stopniach powinien działać?

[2.0 16v 9A digi, ecu master] Brak Mocy

: pt cze 29, 2012 17:36
autor: Lucki
Normalnie na 6 i do tego napisany program pod wałek. Wg mnie soft pod normalny wałek gościu Ci wcisnął i dlatego tak kuleje. Wypnij ecu mastera i zobacz bez korekty na nim

Re: [2.0 16v 9A digi, ecu master] Brak Mocy

: pt cze 29, 2012 18:12
autor: toffic
Lucki pisze:Normalnie na 6 i do tego napisany program pod wałek. Wg mnie soft pod normalny wałek gościu Ci wcisnął i dlatego tak kuleje.
+1 tak to wygląda z objawów

[2.0 16v 9A digi, ecu master] Brak Mocy

: pn lip 02, 2012 08:49
autor: Eternity
Kurcze właśnie program niby jest pod wałek, a przynajmniej mam o tym zapewnienie kilkukrotne.
Co do zapłony to poniżej tego co mam teraz czyli grubo powyżej 10' nie chodzi prawidłowo (równo).
Czyli mówicie iż powinienem mieć zapłon na 6-7" i program który tak będzie dobrze działał?
A co ze spalaniem stukowym? na tym programie który mam nie bardzo mogłem zejść niżej z zapłonem to wina programu?

[2.0 16v 9A digi, ecu master] Brak Mocy

: wt lip 03, 2012 21:24
autor: bugalon
A możesz napisac w ogóle jak usawiasz zaplon? Jak dla mnie nawet jak soft jest pod oryginalny wałek to nie powinno być spadku mocy aż do 120 koni .....

[2.0 16v 9A digi, ecu master] Brak Mocy

: śr lip 04, 2012 14:12
autor: Eternity
Na odpiętym czujniku temp wody ( o ile dobrze pamiętam) przy 3 tys obrotów.

[2.0 16v 9A digi, ecu master] Brak Mocy

: śr lip 04, 2012 15:50
autor: bugalon
6 stopni przy 2250-2500, sprawdź ten zapłon w pierwszej kolejności.