Strona 1 z 1

ABF - ciekawostka z podlaczeniem aku do ecu

: czw cze 07, 2012 15:53
autor: lunatyk1981
Witam, przeglądając siec w poszukiwaniu problemow z silnikiem ABF (2.0 16v) znalazłem ciekawe zapytanie o pomoc na forum elektrody
„Cześć koledzy, zarejestrowałem się tutaj dzisiaj, bo nie moge już nigdzie znaleść pomocy, sprawa wygląda tak auto przerywa ok 2500-3100 obrotów, ponoć chodzi o zasilanie komputera, jak to zrobić? z tego co powiedział jeden mechanik to trzeba coś podłączyć kabel bezpośrednio z akumlatora do komputera :( ale że nie znam się na tym, moze umiecie jakos pomoc??


PS kto miałby schemat ABFa elektryki?? będe STRASZNIE wdzięczny, naprawde potrzebuje pomocy, bo nie stac mnie wywalić 400-500 zł na naprawe, a ponoc trawa ok 50 min, i to tylko głupi kabel

z tego co wiem jeszcze:

-czasami przekaznik ecu powoduje to, ale u mnie jest ok

-z tego co wnioskuje trzeba pociagnac kabel od akumlatora do bezpiecznikow i do ecu? czy do ecu i do bezpiecznikow... nie znam się ale moze to podda wam jakis pomysł”


Czy ktos miał już do czynienia z czyms takim jak podpinanie zasilania bezpośrednio pod ecu wspomniane w zapytaniu ?
Pamietam bodajze evo zawsze powtarzal ze w golf’ach 3 z silnikiem abf trzeba zrobic myk z skrzynka bezpiecznikow bo inaczej często zadazaja się problemy z tym silnikiem, może wlasnie to miał na mysli.
Jeśli ktos cos wie wiecej fajnie by było jakby się podzielil informacjami
pozdrawiam

ABF - ciekawostka z podlaczeniem aku do ecu

: czw cze 07, 2012 21:37
autor: Lucki
Obrazek

ABF - ciekawostka z podlaczeniem aku do ecu

: pt cze 08, 2012 09:07
autor: olo-lc
Kolego też to czytałem bo miałem problemy z przerywaniem w pewnym zakresie obrotów. Winny był przekaźnik nr. 30, tak że jak masz możliwość to podmień go sobie i zobacz czy będzie poprawa.

ABF - ciekawostka z podlaczeniem aku do ecu

: pt cze 08, 2012 17:46
autor: lunatyk1981
Tak, przekaźnik nr 30 jest slawny… już go sprawdzałem ale dzis wymienilem pompe paliwa .. jest o wiele lepiej ale to nie jest jeszcze 100% … czasem przy przyspieszaniu na wzyszych obrotach ma takie drzenia. Ale ogolnie te zapytanie mnie zaciekawilo bo swojego sposób Evo bodajze tłumaczył ze ma 100% sposób uleczania Abf’ow niechcial zdradzic ale cos wlasnie związanego z skrzynka bezpiecznikow.

ABF - ciekawostka z podlaczeniem aku do ecu

: pt cze 08, 2012 20:28
autor: S.
Zimne luty pękają w przekaźniku... Przerabiane dwukrotnie u kolegi ;)

ABF - ciekawostka z podlaczeniem aku do ecu

: pt cze 08, 2012 22:38
autor: lunatyk1981
w zasadzie podmienic jeszcze raz ten przekaźnik nic mi nie zaszkodzi, ale co ogolnie nie istnieje jakis inny myk z skrzynka bezpiecznikow choćby opisany ze niby podlaczenie ecu bezpośrednio pod aku ?

ABF - ciekawostka z podlaczeniem aku do ecu

: sob cze 09, 2012 11:51
autor: Lucki
możesz podłączyć ecu (konkretnie 24 i 9 pin ) na stałe do +12 ale co Ci to da ?

Przekaźniki maja za zadanie zabezpieczenie elektryki silnika

ABF - ciekawostka z podlaczeniem aku do ecu

: śr cze 13, 2012 08:20
autor: jawor87
ja też miałem problem z przekaźnikiem nr 30-silnik przerywał najpierw lekko rzadko,ale wraz z czasem nasilały się objawy,lutownica w rękę 15min i chodzi jak ta lala ;D

ABF - ciekawostka z podlaczeniem aku do ecu

: ndz cze 17, 2012 11:42
autor: TAZ
Tylko nie żałować kalafonii do tego bo luty wyjdą za twarde i będzie powtórka z rozrywki. Najlepiej iść gdzieś gdzie naprawiają telewizory czy telefony i dać te 5zł za przelutowanie przekaźnika.

ABF - ciekawostka z podlaczeniem aku do ecu

: ndz cze 17, 2012 16:40
autor: lunatyk1981
Czy przy awarii przekaźnika 30 jest charakterystyczne cos takiego ze np. trzymam wciśnięty pedal gazu rowno, nie ruszam noga a silnik wpada w minimalne drgana.. tzn nie to ze rzuca, przerywa na maxa po prostu ciezko utrzymac rowna prace silnika ciezko to nazwac po prostu takie delikatne drgania jakby minimalnie odejmowac gazu i od razu dodawac.

ABF - ciekawostka z podlaczeniem aku do ecu

: ndz cze 17, 2012 16:43
autor: lunatyk1981
Jeszcze przy okazji może tak troche w mniejszym sensie związane z tematem ale ktos będzie wiedział, zamierzam troche zmodyfikowac układ dolotowy powietrza tzn wiadomo wkladka inna.. dziura w puszce (przy okazji żeby dźwięk troche poprawic) od razu czy ta rure która spod zderzaka doprowadza powitrze tez zmieniac na wiekszy rozstawc czy to nie jest tak konieczne ? bo idac dalej zamierzam wiaodmo porting przepustnicy i rure od puchy do przepustnicy dac 77 mm (dobra srednica czy lepiej pozostac przy 70 ? albo mniej) i wogule wlasnie czy bez zmiany tej rury co zaciąga powietrze do puchy zmiany typu porting i rura do przepustnicy maja sens ?
Btw. Po tych zmianac trzeba cos zmieniac w ustawieniach komputera czy sonda lambda wszystko nastawi ?

Re: ABF - ciekawostka z podlaczeniem aku do ecu

: ndz cze 17, 2012 20:02
autor: toffic
lunatyk1981 pisze:Jeszcze przy okazji może tak troche w mniejszym sensie związane z tematem ale ktos będzie wiedział, zamierzam troche zmodyfikowac układ dolotowy powietrza tzn wiadomo wkladka inna.. dziura w puszce (przy okazji żeby dźwięk troche poprawic) od razu czy ta rure która spod zderzaka doprowadza powitrze tez zmieniac na wiekszy rozstawc czy to nie jest tak konieczne ? bo idac dalej zamierzam wiaodmo porting przepustnicy i rure od puchy do przepustnicy dac 77 mm (dobra srednica czy lepiej pozostac przy 70 ? albo mniej) i wogule wlasnie czy bez zmiany tej rury co zaciąga powietrze do puchy zmiany typu porting i rura do przepustnicy maja sens ?
Btw. Po tych zmianac trzeba cos zmieniac w ustawieniach komputera czy sonda lambda wszystko nastawi ?
Każda przepustnica większa niz 65-66mm w ABFie wymaga korekty programu

ABF - ciekawostka z podlaczeniem aku do ecu

: ndz cze 17, 2012 22:08
autor: lunatyk1981
Chodzilo mi o rure doprowadzajaca a przepustnice to tylko ta zwężke zlikwidowac, ale pewnie to jest to samo