Strona 1 z 1
ABF - ciekawostka z podlaczeniem aku do ecu
: czw cze 07, 2012 15:53
autor: lunatyk1981
Witam, przeglądając siec w poszukiwaniu problemow z silnikiem ABF (2.0 16v) znalazłem ciekawe zapytanie o pomoc na forum elektrody
„Cześć koledzy, zarejestrowałem się tutaj dzisiaj, bo nie moge już nigdzie znaleść pomocy, sprawa wygląda tak auto przerywa ok 2500-3100 obrotów, ponoć chodzi o zasilanie komputera, jak to zrobić? z tego co powiedział jeden mechanik to trzeba coś podłączyć kabel bezpośrednio z akumlatora do komputera
ale że nie znam się na tym, moze umiecie jakos pomoc??
PS kto miałby schemat ABFa elektryki?? będe STRASZNIE wdzięczny, naprawde potrzebuje pomocy, bo nie stac mnie wywalić 400-500 zł na naprawe, a ponoc trawa ok 50 min, i to tylko głupi kabel
z tego co wiem jeszcze:
-czasami przekaznik ecu powoduje to, ale u mnie jest ok
-z tego co wnioskuje trzeba pociagnac kabel od akumlatora do bezpiecznikow i do ecu? czy do ecu i do bezpiecznikow... nie znam się ale moze to podda wam jakis pomysł”
Czy ktos miał już do czynienia z czyms takim jak podpinanie zasilania bezpośrednio pod ecu wspomniane w zapytaniu ?
Pamietam bodajze evo zawsze powtarzal ze w golf’ach 3 z silnikiem abf trzeba zrobic myk z skrzynka bezpiecznikow bo inaczej często zadazaja się problemy z tym silnikiem, może wlasnie to miał na mysli.
Jeśli ktos cos wie wiecej fajnie by było jakby się podzielil informacjami
pozdrawiam
ABF - ciekawostka z podlaczeniem aku do ecu
: czw cze 07, 2012 21:37
autor: Lucki
ABF - ciekawostka z podlaczeniem aku do ecu
: pt cze 08, 2012 09:07
autor: olo-lc
Kolego też to czytałem bo miałem problemy z przerywaniem w pewnym zakresie obrotów. Winny był przekaźnik nr. 30, tak że jak masz możliwość to podmień go sobie i zobacz czy będzie poprawa.
ABF - ciekawostka z podlaczeniem aku do ecu
: pt cze 08, 2012 17:46
autor: lunatyk1981
Tak, przekaźnik nr 30 jest slawny… już go sprawdzałem ale dzis wymienilem pompe paliwa .. jest o wiele lepiej ale to nie jest jeszcze 100% … czasem przy przyspieszaniu na wzyszych obrotach ma takie drzenia. Ale ogolnie te zapytanie mnie zaciekawilo bo swojego sposób Evo bodajze tłumaczył ze ma 100% sposób uleczania Abf’ow niechcial zdradzic ale cos wlasnie związanego z skrzynka bezpiecznikow.
ABF - ciekawostka z podlaczeniem aku do ecu
: pt cze 08, 2012 20:28
autor: S.
Zimne luty pękają w przekaźniku... Przerabiane dwukrotnie u kolegi
ABF - ciekawostka z podlaczeniem aku do ecu
: pt cze 08, 2012 22:38
autor: lunatyk1981
w zasadzie podmienic jeszcze raz ten przekaźnik nic mi nie zaszkodzi, ale co ogolnie nie istnieje jakis inny myk z skrzynka bezpiecznikow choćby opisany ze niby podlaczenie ecu bezpośrednio pod aku ?
ABF - ciekawostka z podlaczeniem aku do ecu
: sob cze 09, 2012 11:51
autor: Lucki
możesz podłączyć ecu (konkretnie 24 i 9 pin ) na stałe do +12 ale co Ci to da ?
Przekaźniki maja za zadanie zabezpieczenie elektryki silnika
ABF - ciekawostka z podlaczeniem aku do ecu
: śr cze 13, 2012 08:20
autor: jawor87
ja też miałem problem z przekaźnikiem nr 30-silnik przerywał najpierw lekko rzadko,ale wraz z czasem nasilały się objawy,lutownica w rękę 15min i chodzi jak ta lala ;D
ABF - ciekawostka z podlaczeniem aku do ecu
: ndz cze 17, 2012 11:42
autor: TAZ
Tylko nie żałować kalafonii do tego bo luty wyjdą za twarde i będzie powtórka z rozrywki. Najlepiej iść gdzieś gdzie naprawiają telewizory czy telefony i dać te 5zł za przelutowanie przekaźnika.
ABF - ciekawostka z podlaczeniem aku do ecu
: ndz cze 17, 2012 16:40
autor: lunatyk1981
Czy przy awarii przekaźnika 30 jest charakterystyczne cos takiego ze np. trzymam wciśnięty pedal gazu rowno, nie ruszam noga a silnik wpada w minimalne drgana.. tzn nie to ze rzuca, przerywa na maxa po prostu ciezko utrzymac rowna prace silnika ciezko to nazwac po prostu takie delikatne drgania jakby minimalnie odejmowac gazu i od razu dodawac.
ABF - ciekawostka z podlaczeniem aku do ecu
: ndz cze 17, 2012 16:43
autor: lunatyk1981
Jeszcze przy okazji może tak troche w mniejszym sensie związane z tematem ale ktos będzie wiedział, zamierzam troche zmodyfikowac układ dolotowy powietrza tzn wiadomo wkladka inna.. dziura w puszce (przy okazji żeby dźwięk troche poprawic) od razu czy ta rure która spod zderzaka doprowadza powitrze tez zmieniac na wiekszy rozstawc czy to nie jest tak konieczne ? bo idac dalej zamierzam wiaodmo porting przepustnicy i rure od puchy do przepustnicy dac 77 mm (dobra srednica czy lepiej pozostac przy 70 ? albo mniej) i wogule wlasnie czy bez zmiany tej rury co zaciąga powietrze do puchy zmiany typu porting i rura do przepustnicy maja sens ?
Btw. Po tych zmianac trzeba cos zmieniac w ustawieniach komputera czy sonda lambda wszystko nastawi ?
Re: ABF - ciekawostka z podlaczeniem aku do ecu
: ndz cze 17, 2012 20:02
autor: toffic
lunatyk1981 pisze:Jeszcze przy okazji może tak troche w mniejszym sensie związane z tematem ale ktos będzie wiedział, zamierzam troche zmodyfikowac układ dolotowy powietrza tzn wiadomo wkladka inna.. dziura w puszce (przy okazji żeby dźwięk troche poprawic) od razu czy ta rure która spod zderzaka doprowadza powitrze tez zmieniac na wiekszy rozstawc czy to nie jest tak konieczne ? bo idac dalej zamierzam wiaodmo porting przepustnicy i rure od puchy do przepustnicy dac 77 mm (dobra srednica czy lepiej pozostac przy 70 ? albo mniej) i wogule wlasnie czy bez zmiany tej rury co zaciąga powietrze do puchy zmiany typu porting i rura do przepustnicy maja sens ?
Btw. Po tych zmianac trzeba cos zmieniac w ustawieniach komputera czy sonda lambda wszystko nastawi ?
Każda przepustnica większa niz 65-66mm w ABFie wymaga korekty programu
ABF - ciekawostka z podlaczeniem aku do ecu
: ndz cze 17, 2012 22:08
autor: lunatyk1981
Chodzilo mi o rure doprowadzajaca a przepustnice to tylko ta zwężke zlikwidowac, ale pewnie to jest to samo