Strona 1 z 1

swap z 1.3 na ABF mkII kilka pytan w przerwie;p

: sob mar 31, 2012 16:47
autor: Morton;]
Yoo robię swapa z 1.3 2g 91r, na abfa z toledo 95r, miałem cale auto także wszystko mam, w związku z tym ze jestem w środku prac czyli wszystko wybebeszone mam kilka pytań, może konkretnie:

1. Hamulce przód- 280 ale 4x100 wiem ze jezmo z z zaciskiem mogę zostawić ale potrzebuje piasty z g60, idąc dalej w toledo sworzeń jest przykręcany od góry w g60 chyba normalnie z boku, czyli muszą być inne wahacze, teraz pytanie od czego bo chce by było szerzej niż seryjnie, wiadomo;], i czy będzie mi pasować stabilizator z toledo do tego innego wahacza?

2. robimy bez absu i edsu czy jak tam, czy mogę wykorzystać ta pompę z toledo, jeśli tak to czy wystarczy podłączyć zasilanie żeby ja odpowietrzyć?

3. wiązkę silnika przepiałem, zatrzymałem się na wiązce pompy paliwa, z wtyczki w skrzynce bezpieczników wychodzi jeszcze jeden kabel żółto czarny i idzie gdzieś i wraca do przekaźnika nad skrzynka, od czego jest? , jeszcze tak immobilizer wiem ze można wyłączyć przez komputer ale najpierw się trzeba gdzieś podpiąć;D co jeszcze muszę przełożyć jakie wiązki dodam ze chce licznik od mk II GTI 16v z mfa,

4 klima wylatuje;p czym zastąpić sprężarkę żeby pasek przeprowadzić jak to zrobić?

5 katalizator wybebeszamy;p rozciąć go wywalić środek i zespawać, czy wstawić rurę co z sondą, trzeba ja jakoś przedłożyć zostawić tak jak jest jak robiliście u siebie?

To pytania które mnie najbardziej nurtują:p sukcesywnie pewnie będę dodawał nowe :bigok: musicie wybaczyć to moj pierwszy swap;p dzięki za wszelka pomoc :bigok:
Dodam co już jest przełożone; lewarek, pedały, wózek ze wspoma, pompa paliwa pod autem i wkładka w bak, wiązka silnika i świateł, no i pomalowana komora :grin:

Re: swap z 1.3 na ABF mkII kilka pytan w przerwie;p

: ndz kwie 01, 2012 19:53
autor: MAREK 74
zamiast kata wstaw rurę wspawaj nakrętkę na sondę, jak robisz bez ABS to jakie zasilanie? czego?

swap z 1.3 na ABF mkII kilka pytan w przerwie;p

: pn kwie 02, 2012 01:11
autor: imperfectCell
1) Zeby zrobic heble 280mm 4x100 musisz zmienic zwrotnice na te np z golfa III GT od hamulcy 256mm do tego dochodza wahacze z mk III od wszystkich wersji oprocz GTI i VR6. Te ktore masz w teraz w toledo sa takie same jak w GTI i VR6 wiec odpadaja. Do tego dorzucasz sworznie wahaczy oraz laczniki stabilizatora od golfa III CL/GL/GT oraz sam stabilizator. Zmiana piast na te od G60 nic nie daje poniewaz posadzajac takie piasty w zwrotnicach z tego Toledo nie dobierzesz tarczy do tego poniewaz nie bedzie zgadzal sie jeden z parametrow a mianowicie wysokosc osadzenia piasty na tarczy.
2) Jezeli nie zalezy Ci na ABSie i EDSie to wywal te pompe i wstaw zwykla
3) Nie mam pewnosci wiec sie nie wypowiem
4) wywalic sprezarke i dac krotszy pasek
5) Poprzednik juz napisal co i jak zrobic

Re: swap z 1.3 na ABF mkII kilka pytan w przerwie;p

: ndz kwie 08, 2012 10:20
autor: Morton;]
imperfectCell pisze:1) Zeby zrobic heble 280mm 4x100 musisz zmienic zwrotnice na te np z golfa III GT od hamulcy 256mm do tego dochodza wahacze z mk III od wszystkich wersji oprocz GTI i VR6. Te ktore masz w teraz w toledo sa takie same jak w GTI i VR6 wiec odpadaja. Do tego dorzucasz sworznie wahaczy oraz laczniki stabilizatora od golfa III CL/GL/GT oraz sam stabilizator. Zmiana piast na te od G60 nic nie daje poniewaz posadzajac takie piasty w zwrotnicach z tego Toledo nie dobierzesz tarczy do tego poniewaz nie bedzie zgadzal sie jeden z parametrow a mianowicie wysokosc osadzenia piasty na tarczy.
2) Jezeli nie zalezy Ci na ABSie i EDSie to wywal te pompe i wstaw zwykla
3) Nie mam pewnosci wiec sie nie wypowiem
4) wywalic sprezarke i dac krotszy pasek
5) Poprzednik juz napisal co i jak zrobic
1. wpadłem na genialny pomysł, bo i tak felga mi nie wchodzi trze o jarzmo, dorobię sobie dystanse zieniajace rozstaw z 5x100 na 4x100, i po problemie zawsze będę mógł wrócić do 5x100 bo to tez kwestia tylko tarczy z tylu :jezor:
2 a wysprzeglik hydrauliczny? jak już jest to chciałbym zostawić :grin:
3 Mam pytanie czy pompą paliwa steruje tylko przekaźnik czy komputer wyłącza pompę po osiągnięciu ciśnienia w układzie po przekręceniu stacyjki?
4. to nie takie proste bo jak wywalę sprężarkę to paska nie przeprowadzę bo zawadzi papa wody :grin: jakiś inny trik musi być alternator niżej czy coś?
5. kumpel mi mówił i tłumaczył dlaczego, ze mam wybebeszyć kata i zostawić pusta puchę, bo spaliny się tam będą zbierać biedzie zawirowanie, dłużej będą zostawać w tej puszce, i sonda nie będzie głupiec, będzie miała lepsze odczyty co sadzicie, spróbować można rurę wstawić tez zawsze :jezor:

swap z 1.3 na ABF mkII kilka pytan w przerwie;p

: ndz kwie 08, 2012 12:06
autor: imperfectCell
1. Moim zdaniem to nie jest genialny pomysl. Jakos nie mam przekonania do dystansow poza tym skoro dasz je na przodzie musisz dac tez i na tyl zeby byl taki sam rozstaw kół na osiach co daje kolejne koszty.
2. Wysprzeglik Hydrauliczny to nie problem. Przy zwyklych pompach i ich zbiorniczkach tez jest wyjscie z tym ze zaslepione, a jezeli jego u Ciebie nie ma to i tak bez trudu mozna kupic taka pompke za grosze. Ja osobiscie zrezygnowalbym ze sprzegla hydro i skrzyni CDA, ktora jak wiadomo nie od dzis "zabija" osiagi tego silnika przy czym oszczedzil bym sobie ciecia sciany grodziowej i calym ceregielem dopasowywania tego. Jedyna trudnosc jaka mozesz napotkac na swojej drodze podczas spinania ABFa ze skrzynia na wodziki jest przerobienie delikatnie kolektora wydechowego badz przesuniecie o kawalek samego wybieraka skrzyni zeby uniknac wadzenia o wczesniej wspominany kolektor.
4. NIe mam 100% pewnosci ale z tego co sobie przypomina trzeba wykonac pewien myk. Mianowicie lapa alternatora od golfa III 1.8 + koło pasowe od pompy wody + krotki pasek. Z tego co wiem mocowania w bolku 2.0 i 1.8 oraz sama pompa wody i mocowania alternatorow oraz kompesorow klimy sa identyczne i pasuja zamiennie. Wiec rozwiazaniem bedzie zestaw z 1.8 pewnie do dostania na kazdym szorcie za symboliczna kase.
5. Ciezko stwierdzic ile w tym prawdy poniewaz niektore silniki maja sondy nie w kacie ani za dnych puszkach zbiorczych tylko na jakims odcinku kolektora i tak wychodzi to z fabryki wiec odczyty musza byc poprawne. Przyklad silnik ABS, ACK, AAH i wiele innych