Strona 1 z 1

Ciśnienie oleju na głowicy KR

: śr mar 28, 2012 23:00
autor: yogi_zg
Witam. Jakie powinno być ciśnienie oleju na głowicy ( w miejscu czujnika temp oleju) w silniku KR ?

Ciśnienie oleju na głowicy KR

: czw mar 29, 2012 08:28
autor: bugalon
Nie niższe niż 0,8 bara na wolnych obrotach przy nagrzanym oleju do temperatury powyżej 80 stopni.

Ciśnienie oleju na głowicy KR

: czw mar 29, 2012 09:06
autor: yogi_zg
A co moze byc przyczyna niskiego cisnienia? Wymienilem glowice bo stara pekla. Silnik 9a i na niego wsadzilem glowe od kr. Przelozylem popychacze , walkii strasznie zaczelo klepac. Moze byc ze popychqcze sa zle ? Cisnienie na wolnych na rozgrzanym silniku mierzylem w czujnikach cisnienia oleju i manometr pokazywal 1.8bara na rozgrzanym a na glowicy 0.3. Glowwica byla wczesniej rozebrana i wymyta dokladnie karcherem.

Ciśnienie oleju na głowicy KR

: pt mar 30, 2012 09:07
autor: jawor87
yogi_zg, nie znam się,ale może ciśnij mu na postoju pod odcinke żeby szklanki nabiły się olejem.

Ciśnienie oleju na głowicy KR

: wt kwie 03, 2012 21:43
autor: Marszall
Nie ma to różnicy czy szklanki pełne czy puste one nie bardzo mają wpływ na ciśnienie oleju. Klikaja poprostu jak nie mają cisnienia.
Mierzyłeś na dole ciśneinie za czy przed filtrem?

Może magistrala w głowicy gdzieś przypchana? Co ciekawe słysze już drugi taki temat z głowicą KR na bloku 9A i napierdzielającymi szklankami. Ktoś próbował to robić wogóle? Może kanały olejowe wychodzą inaczej?
Może głowica podjechana na łożyskowaniu wałków rozrządu? Chociaż szczerze nigdy sie nie spotkałem z problemem braku ciśnienia przez to.

Ciśnienie oleju na głowicy KR

: śr kwie 04, 2012 12:22
autor: bugalon
Wałki źle ułożyskowane (wytarte podpory w głowicy) to 85% przyczyn utraty cisnienia oleju w glowicy i 95% przyczyn napierdzielania nowych szklanek w glowicy 16v. Pytanie jest jeszcze jakie jest cisnienie na wale. Bo jak na wale na ciepłym jest 1 bar to nie ma sie co dziwic ze w glowicy 0,3 :)

Ciśnienie oleju na głowicy KR

: śr kwie 04, 2012 18:35
autor: Marszall
W drugą strone patrząc jeżeli na głowicy nie bedzie ciśnienie to na całym silniku również bedzie słabsze bez stukania szklanek?

Re: Ciśnienie oleju na głowicy KR

: śr kwie 04, 2012 20:47
autor: bugalon
Nie zawsze, szklanka może być napełniona a na podporach wałka będzie cisnienie uciekac.
Marszall pisze:W drugą strone patrząc jeżeli na głowicy nie bedzie ciśnienie to na całym silniku również bedzie słabsze bez stukania szklanek?

Ciśnienie oleju na głowicy KR

: śr kwie 04, 2012 21:04
autor: Marszall
bugalon pisze:Nie zawsze, szklanka może być napełniona a na podporach wałka będzie cisnienie uciekac.

to znaczy że na wale tez bedzie słabsze?

Re: Ciśnienie oleju na głowicy KR

: czw kwie 05, 2012 23:18
autor: bugalon
Nie rozumiem co napisałem niejasno? Jeśli uklad smarowania jest do dupy to bedzie slabo i na wale i w glowicy. Jeśli smarowanie jest dobre, to na wale będzie cacy a w glowicy pupa (jeśli cisnienie na podporach będzie uciekac)
Marszall pisze:
bugalon pisze:Nie zawsze, szklanka może być napełniona a na podporach wałka będzie cisnienie uciekac.

to znaczy że na wale tez bedzie słabsze?