Strona 1 z 2

STUKOWE PORAZ N-ty

: ndz mar 18, 2012 10:55
autor: Marszall
A więc tak:

mam stukowe ale najdziwniejsze jest to że nie za każdym razem, ogólnie podmieniając elementy zauważyłęm że wina leży w sofcie i na innym sofcie nie stuka mi wcale na benzynie natomiast stuka na gazie, na sofcie na którym wcześniej jeździłęm stuka i na tym i na tym. Na początku jak wsadziłęm digi to o dziwo nie stukało.

Śmieszniejsze jest to że jak za pierwszym razem podmieniłęm soft tonie stukało ani na gazie ani na benzynie. Więc tak jak powiedziałem raz jest a raz nie.

Wszystko by było ładnie gdyby nie to że soft bez stuku pracuje bez sondy a jednak regulacja by sie przydała.

Kolejna sprawa, nagar. Wiem że na tlokach jest nie mały ale czy może mieć wpływ na dzwonienie?

Swiece mam UXT 5 BERU, przewody nowe czy stare (beru) nie ma znaczenia, palec kopólka nowe podmieniany stukowy jak i aparat zaołonowy jak również cewka.

Nie wiem czy owo dzwonienie ma z tym związek ale silnik mi szarpie przy pokonywaniu 2000 tys. obr, też nie za każdym razem. Jak ustawiałem zapłon to zauważyłem że przy 2 tys. obr. kąt zapłonu sie zmienia po czym wraca do normy czyli 6 (odpięty czujnik)
Dlaczego przy 2 tyś jest fiksacja?

STUKOWE PORAZ N-ty

: ndz mar 18, 2012 22:50
autor: szypki
ile ta świeca ma elektrod bocznych? może być ich za dużo i kiepsko zapalać mieszankę, coś w silniku poczynione było? doprężanie czy coś?

STUKOWE PORAZ N-ty

: ndz mar 18, 2012 23:05
autor: Marszall
no nie dopręzony normalny 9A tylko liźnięta głowica ostatnio, ale w granicach normy + uszczelka metalowa z ABF
świeca ma 4 elektrody ale wsumie taka idzie do KR, PL, 9A i ADL

STUKOWE PORAZ N-ty

: ndz mar 18, 2012 23:08
autor: hubos21
NGK i Bosche do tych modeli mają 3 elektordy

STUKOWE PORAZ N-ty

: ndz mar 18, 2012 23:38
autor: szypki
za duża ilość elektrod może powodować słaby zapłon mieszanki

STUKOWE PORAZ N-ty

: ndz mar 18, 2012 23:47
autor: Marszall
nie wierze aby BERU skopało sprawę

STUKOWE PORAZ N-ty

: pn mar 19, 2012 00:22
autor: szypki
może wtryski wadliwe? słabe rozpylanie, zacinający się regulator ciśnienia i kiepskie ciśnienie na listwie?

STUKOWE PORAZ N-ty

: pn mar 19, 2012 00:59
autor: Marszall
nie ponieważ: na innym sofcie jest OK na benzynie, na gazie raz jest raz nie ma

STUKOWE PORAZ N-ty

: pn mar 19, 2012 09:22
autor: hubos21
skoro na benzynie jest już OK po zmianie softu to zostaje zapłon albo kompresja a zapłon praktycznie wyeliminowany dlatego zmierz kompresje dla świętego spokoju a co do świec BERU raczej nie skopało sprawy ale musisz brać pod uwagę, że nie masz już seryjnego 9a

STUKOWE PORAZ N-ty

: pn mar 19, 2012 10:54
autor: qbejs
Raczej wartałoby sobie wyliczyć compression ratio bo może wyszło za dużo i trzeba grubszą uzczelkę dać albo szukać E85 :D

STUKOWE PORAZ N-ty

: pn mar 19, 2012 11:25
autor: Marszall
ale mocy tyle co ABF+ a w nim nawet cieplejsze świece siedzą.

Co to jest E85? Rakjet Fjuel?

STUKOWE PORAZ N-ty

: pn mar 19, 2012 11:26
autor: Marszall
przed zdjęciem głowicy miałem 13,5 - 14 bara kompresji wiec wcale nie aż tak dużo

STUKOWE PORAZ N-ty

: pn mar 19, 2012 12:14
autor: qbejs
E85 to takie budżetowe rakjet fuel - 85% metanolu / 15% paliwa, bardzo popularny temat w skandynawi/niemczech, gdzie prawie każde mocne auto turbo na tym lata. Zostając przy 16V to niemiecki vampir 16vt lata wlasnie na e85.

Re: STUKOWE PORAZ N-ty

: pn mar 19, 2012 14:27
autor: hubos21
Marszall pisze:przed zdjęciem głowicy miałem 13,5 - 14 bara kompresji wiec wcale nie aż tak dużo
taka kompresja jak najbardziej jest OK