Strona 1 z 6

Dziwne stukowe

: pn sty 30, 2012 23:08
autor: Marszall
Sparawa ma sie tak że wypaliło mi uszczelkę pomiedzy 2 a 3 garem,
http://img842.imageshack.us/img842/5418/p1010805b.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
ale przy okazji zdjecia głowicy ujżałem slady które mówią o spalaniu stukowym.
Fakt faktów stukowe jest słyszalne ale widocznie to zbagatelizowałem. Zaczeło sie to po wymianie kolektora na ta-technixa, przy ostrym bucie zaczołem słyszeć brzeki w wydechy ale uznałem że to wina kolektora, a przy normalnej jezdzie do 6 ysi nic, jak widac było to co innego
1 szy cylinder
http://img851.imageshack.us/img851/2200/p1010807j.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
głowica nad nim
http://img515.imageshack.us/img515/7320/p1010814k.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

2 gi cylinder - przedmuch
http://img17.imageshack.us/img17/1053/p1010808a.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
głowica nad nim
http://img856.imageshack.us/img856/977/p1010815q.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

3 ci cylinder - przedmuch
http://img36.imageshack.us/img36/8569/p1010809il.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
głowica nad nim
http://imageshack.us/photo/my-images/542/p1010813.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

4 ty cylinder
http://img818.imageshack.us/img818/4696/p1010811n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
głowica nad nim
http://img543.imageshack.us/img543/4408/p1010816j.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

albo to jest jakieś nietypowe stukowe (bardzo rzadko występowało) albo kawałki z uszczelki wedruja pomiedzy 3 i1 cylindrem a to juz dziwne, ciekawi tez zgniecenie przy krawedziach uszczelki

Jakie srodki zapobiegawcze? Spr zapłon? Napewno. Dac uszczelkę metal z ABF?
Pomóżcie

Dziwne stukowe

: wt sty 31, 2012 10:58
autor: wojti
no w 1 kolejności zapłon ustawić na lampę
wychodzi na to że było deko za gorąco zły zapłon troche mało paliwa pod obciążeniem,
uszczelkę niekoniecznie musisz dać metalową , ja do turbo zawsze dawałem zwykłe i niebylo problemów

Dziwne stukowe

: wt sty 31, 2012 11:52
autor: Marszall
ale są jakieś negatywne względy dania metalowej uszczelki?

Dziwne stukowe

: wt sty 31, 2012 11:54
autor: Marszall
ale ogólnie tłoki mogą jeszcze jeździć nie?
widzicie że 2 mam niższy?

Dziwne stukowe

: wt sty 31, 2012 12:52
autor: bugalon
Za dużo zebrane bylo z glowicy i/lub zapłony za wczesne. Uszczelke można dać każdą (szmaciana czy metalowa) nie ma to wiekszego znaczenia przy wolnossaku. Trzeba zmierzyć głowicę (żeby stopień sprężania sprawdzić jak sie zmienil). Wyplanować głowice i blok, kupić 2 metalowe uszczelki, roznitować do jednej przelożyć środek z drugiej. Poskładać i dobrze ustawić zaplon. Jeśli dalej będzie stukać to lać tylko benzynę 98, jeśli to nie pomoże, to niestety zaplon trzeba cofnąć.

Tłoki mogą zostać chociaż przydala by im sie wymiana :).

Dziwne stukowe

: wt sty 31, 2012 14:17
autor: Marszall
Ale dzwonić w wydechu zaczeło dopiero w listopadzie przy ostrym bucie, przy normalnej jeździe i wyprzedzaniu do 6 tysi nic.

Auto nie raz do odcinki wkrecane było jak również na hamowni i zero stóków, raczej kwestia sterowania albo zapłonu bo przecież głowica sama nie siadła. Mysle że jak zbiorę głowice 0.05 ~ 0.10 to sie nic nie stanie.

Moze powinienem sprawdzić zapłon po wymianie paska rozrzadu aczkolwiek wszystko na starych znakach było ustawione. Ten silnik ma 80 tysi po remoncie z czego 40 na digi I mysle ze jakby ten proceder trwa łdłużej to by sie inaczej skończyło.

Jest tam tez LPG ale na gazie nie kreciłem nigdy motoru

Dziwne stukowe

: wt sty 31, 2012 15:18
autor: hubos21
ja w zeszłym roku założyłem metalową uszczelke bo chyba powinna być trwalsza, jakiś skutków ubocnych nie widzę :D

Dziwne stukowe

: wt sty 31, 2012 15:54
autor: Marszall
A jak to jest w praktyce metalowa bedzi ecieńsza czy nie?

bo włóknowa podają ma 1.7mm a metalowa 1.6 mm jak rozumiem sa to wartości po sprasowaniu. Pytanie czy tak zostraje czy np., metalowa mimo tego że jest ciensza to mniej sie zpłaszcza?

Dziwne stukowe

: wt sty 31, 2012 16:17
autor: qbejs
Zmierz głowicę jak pisał Bugalon i podaj nam tu pomiar. Latałeś na PB95 ?

Dziwne stukowe

: wt sty 31, 2012 16:32
autor: Marszall
głównie lpg, jak ostra piz... to tylko 98 do odpalania w zime 95

jak pamietam przed włożeniem miała 118,1mm czyli min ale sprawdze jeszcze raz. Inna sprawa że przylgnie pod szpilkami moga być już mocno wytarte co fałszuje pomiar

Re: Dziwne stukowe

: wt sty 31, 2012 17:03
autor: toffic
Marszall pisze: Jakie srodki zapobiegawcze? Spr zapłon? Napewno. Dac uszczelkę metal z ABF?
Pomóżcie
Sprawdzić zapłon, jak nie pomoże zmienic soft

Dziwne stukowe

: wt sty 31, 2012 18:43
autor: 16vg60
a mowilem ze stukowe mialem to samo u siebie zakladaj drugie tloki, planuj glowice ,daj metalowa i motor bedzie spokojnie latal ,tylko kwestia pozniej sprawdzenia afr,egt bo wina ewidentnie tak jak toffic, napisal w programie no chyba ze zaplon miales do bani ale o takie zaniedbanie bym cie nie podejrzewal :jezor:,a co do glowicy to wymien te uszcelnicze i sprawdz zawory a wysokoscia sobie glowy nie zawracaj

Dziwne stukowe

: wt sty 31, 2012 20:18
autor: Marszall
jeszcze do zebrania troche z głowicy jest zanim przylgnia do gniazd siegnie, pewnie to stukowe wykończyło uszczelkę, bo na pozostałych garach też już powypalane blaszki.

Ale to dziwne bo ponad rok jeździłem i było ok i do odcięcia i wsio git napewno nic nie brzeczało. Na jesieni wymieniłem rozrzad, aparatu nie ruszałem a potem wymieniłem kolektor na rurowy ta tech i od tego kolektora pamietam że zaczeło dzwonic. I nie szedł tak górą jak wcześniej. Soft był ok chyba ze sie zapłon przestawił? Może coś z cewką

Długość przewodu do map sensora ma znaczenie? Bo chyba go przedłużałem.

Dziwne stukowe

: śr lut 01, 2012 00:55
autor: qbejs
To ciekawy soft tam musi być :) Ja na początku zabawy z softem poleciałem raz zapłonem na bogato ale pb98 było i nie zastukało....Wg serwisówki przewód powinien mieć 1 metr. A jak z wtryskami ? Sprawdzałeś je kiedyś na wydajność albo dawałeś na myjkę ?