Dziwne stukowe

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: Marszall » pn sty 30, 2012 23:08

Sparawa ma sie tak że wypaliło mi uszczelkę pomiedzy 2 a 3 garem,
http://img842.imageshack.us/img842/5418/p1010805b.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
ale przy okazji zdjecia głowicy ujżałem slady które mówią o spalaniu stukowym.
Fakt faktów stukowe jest słyszalne ale widocznie to zbagatelizowałem. Zaczeło sie to po wymianie kolektora na ta-technixa, przy ostrym bucie zaczołem słyszeć brzeki w wydechy ale uznałem że to wina kolektora, a przy normalnej jezdzie do 6 ysi nic, jak widac było to co innego
1 szy cylinder
http://img851.imageshack.us/img851/2200/p1010807j.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
głowica nad nim
http://img515.imageshack.us/img515/7320/p1010814k.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

2 gi cylinder - przedmuch
http://img17.imageshack.us/img17/1053/p1010808a.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
głowica nad nim
http://img856.imageshack.us/img856/977/p1010815q.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

3 ci cylinder - przedmuch
http://img36.imageshack.us/img36/8569/p1010809il.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
głowica nad nim
http://imageshack.us/photo/my-images/542/p1010813.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

4 ty cylinder
http://img818.imageshack.us/img818/4696/p1010811n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
głowica nad nim
http://img543.imageshack.us/img543/4408/p1010816j.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

albo to jest jakieś nietypowe stukowe (bardzo rzadko występowało) albo kawałki z uszczelki wedruja pomiedzy 3 i1 cylindrem a to juz dziwne, ciekawi tez zgniecenie przy krawedziach uszczelki

Jakie srodki zapobiegawcze? Spr zapłon? Napewno. Dac uszczelkę metal z ABF?
Pomóżcie


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
wojti
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: śr lis 16, 2005 23:15
Lokalizacja: pomorze
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: wojti » wt sty 31, 2012 10:58

no w 1 kolejności zapłon ustawić na lampę
wychodzi na to że było deko za gorąco zły zapłon troche mało paliwa pod obciążeniem,
uszczelkę niekoniecznie musisz dać metalową , ja do turbo zawsze dawałem zwykłe i niebylo problemów


Spawanie nierdzewki i aluminium, swapy , montaż turbosprężarek, klatki bezpieczeństwa

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: Marszall » wt sty 31, 2012 11:52

ale są jakieś negatywne względy dania metalowej uszczelki?


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: Marszall » wt sty 31, 2012 11:54

ale ogólnie tłoki mogą jeszcze jeździć nie?
widzicie że 2 mam niższy?


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: bugalon » wt sty 31, 2012 12:52

Za dużo zebrane bylo z glowicy i/lub zapłony za wczesne. Uszczelke można dać każdą (szmaciana czy metalowa) nie ma to wiekszego znaczenia przy wolnossaku. Trzeba zmierzyć głowicę (żeby stopień sprężania sprawdzić jak sie zmienil). Wyplanować głowice i blok, kupić 2 metalowe uszczelki, roznitować do jednej przelożyć środek z drugiej. Poskładać i dobrze ustawić zaplon. Jeśli dalej będzie stukać to lać tylko benzynę 98, jeśli to nie pomoże, to niestety zaplon trzeba cofnąć.

Tłoki mogą zostać chociaż przydala by im sie wymiana :).


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: Marszall » wt sty 31, 2012 14:17

Ale dzwonić w wydechu zaczeło dopiero w listopadzie przy ostrym bucie, przy normalnej jeździe i wyprzedzaniu do 6 tysi nic.

Auto nie raz do odcinki wkrecane było jak również na hamowni i zero stóków, raczej kwestia sterowania albo zapłonu bo przecież głowica sama nie siadła. Mysle że jak zbiorę głowice 0.05 ~ 0.10 to sie nic nie stanie.

Moze powinienem sprawdzić zapłon po wymianie paska rozrzadu aczkolwiek wszystko na starych znakach było ustawione. Ten silnik ma 80 tysi po remoncie z czego 40 na digi I mysle ze jakby ten proceder trwa łdłużej to by sie inaczej skończyło.

Jest tam tez LPG ale na gazie nie kreciłem nigdy motoru


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
hubos21
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 361
Rejestracja: sob sty 17, 2009 13:50
Lokalizacja: Mogilno
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: hubos21 » wt sty 31, 2012 15:18

ja w zeszłym roku założyłem metalową uszczelke bo chyba powinna być trwalsza, jakiś skutków ubocnych nie widzę :D



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: Marszall » wt sty 31, 2012 15:54

A jak to jest w praktyce metalowa bedzi ecieńsza czy nie?

bo włóknowa podają ma 1.7mm a metalowa 1.6 mm jak rozumiem sa to wartości po sprasowaniu. Pytanie czy tak zostraje czy np., metalowa mimo tego że jest ciensza to mniej sie zpłaszcza?


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
qbejs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 31, 2006 11:47
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: qbejs » wt sty 31, 2012 16:17

Zmierz głowicę jak pisał Bugalon i podaj nam tu pomiar. Latałeś na PB95 ?


VW Corrado 2.0 16V@GT2871r || www.shineclinic.pl -> Detaling, Valeting, Smart Repair, Zmiana koloru PlastDip !
Obrazek

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: Marszall » wt sty 31, 2012 16:32

głównie lpg, jak ostra piz... to tylko 98 do odpalania w zime 95

jak pamietam przed włożeniem miała 118,1mm czyli min ale sprawdze jeszcze raz. Inna sprawa że przylgnie pod szpilkami moga być już mocno wytarte co fałszuje pomiar


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Re: Dziwne stukowe

Post autor: toffic » wt sty 31, 2012 17:03

Marszall pisze: Jakie srodki zapobiegawcze? Spr zapłon? Napewno. Dac uszczelkę metal z ABF?
Pomóżcie
Sprawdzić zapłon, jak nie pomoże zmienic soft



Awatar użytkownika
16vg60
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2163
Rejestracja: śr gru 29, 2010 19:50
Lokalizacja: lublin

Dziwne stukowe

Post autor: 16vg60 » wt sty 31, 2012 18:43

a mowilem ze stukowe mialem to samo u siebie zakladaj drugie tloki, planuj glowice ,daj metalowa i motor bedzie spokojnie latal ,tylko kwestia pozniej sprawdzenia afr,egt bo wina ewidentnie tak jak toffic, napisal w programie no chyba ze zaplon miales do bani ale o takie zaniedbanie bym cie nie podejrzewal :jezor:,a co do glowicy to wymien te uszcelnicze i sprawdz zawory a wysokoscia sobie glowy nie zawracaj


GOLF MK4 R32 OEM - niuu car

AUDI R$4 B5 ,Big Brake rs6 C7 390mm,Wagner,BC Racing...-family car

AUDI S3 8L ABT IMOLA YELLOW BAM-wife car

MK2 R32 4Motion ,Rallye?

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: Marszall » wt sty 31, 2012 20:18

jeszcze do zebrania troche z głowicy jest zanim przylgnia do gniazd siegnie, pewnie to stukowe wykończyło uszczelkę, bo na pozostałych garach też już powypalane blaszki.

Ale to dziwne bo ponad rok jeździłem i było ok i do odcięcia i wsio git napewno nic nie brzeczało. Na jesieni wymieniłem rozrzad, aparatu nie ruszałem a potem wymieniłem kolektor na rurowy ta tech i od tego kolektora pamietam że zaczeło dzwonic. I nie szedł tak górą jak wcześniej. Soft był ok chyba ze sie zapłon przestawił? Może coś z cewką

Długość przewodu do map sensora ma znaczenie? Bo chyba go przedłużałem.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
qbejs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 31, 2006 11:47
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: qbejs » śr lut 01, 2012 00:55

To ciekawy soft tam musi być :) Ja na początku zabawy z softem poleciałem raz zapłonem na bogato ale pb98 było i nie zastukało....Wg serwisówki przewód powinien mieć 1 metr. A jak z wtryskami ? Sprawdzałeś je kiedyś na wydajność albo dawałeś na myjkę ?


VW Corrado 2.0 16V@GT2871r || www.shineclinic.pl -> Detaling, Valeting, Smart Repair, Zmiana koloru PlastDip !
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości