Strona 1 z 4

Projekt "hobbystyczny" ABF + KOMPRESOR kilka pytań

: sob sty 21, 2012 12:22
autor: deamon
Witam
W zeszłym roku do swojego MKIII wsadziłem ABF'a z Toledo... trochę czasu minęło i chciałbym sobie dodać parę HP :) Poczytałem trochę na temat kompresorów i temat mnie mocno zainteresował do tego stopnia że chciałbym takie coś zainstalować u siebie :) ale mam kilka pytań...

1. Jaki kompresor wybrać i jakie są jego numery? (czytałem że najlepszym wyjściem będzie EATON M62 czy to prawda? jaki jest jego numer katalogowy?)
2. Jak wygląda sprawa sterowania kompresorem? czy tylko zawór blow-off wystarczy?
3. Czy konieczne jest odprężanie silnika? Projekt jest typowo hobbystyczny nie planuje mieć mega mocy ale czy odprężenie jest konieczne? jeżeli tak to jak?
4. Czytałem że najlepiej założyć ECU z G60... dlaczego? Czy seryjny komputer z ABF ma jakąś korekcje dawek paliwa? Jaki jest numer kasety z G60? i co z elektryką?
5. Skrzynie mam z 2.0 8V na wodziki czy ona wystarczy czy lepiej szukać 2Y z 1.8 16V?
6. Wtryski seryjne z ABF wystarcza do doładowania 0.4bar? a może jakieś wieksze co by pasowały plug & play?

To chyba by było na tyle. narazie zaczynam kompletować graty a z robotą ruszę w okolicy kwietnia jak troche cieplej się zrobi.
Pozdrawiam

Projekt "hobbystyczny" ABF + KOMPRESOR kilka pytań

: ndz sty 22, 2012 02:07
autor: KaGeRo
0.4 Bar na kompresorze ja myślę ze nie warte zachodu.
Lepiej zrobić z wydechem, głowica, dolot, wałki i celować w 190-200ps a w późniejszym czasie pomyśleć na kompresorem albo turbo.
A Jeśli faktycznie kompresor na start to sprawdził bym czy silnik jest zdrowy.

Projekt "hobbystyczny" ABF + KOMPRESOR kilka pytań

: ndz sty 22, 2012 10:49
autor: deamon
Dlaczego kompresor? tylko i wyłączne ze wzgledu żeby zobaczyć czy się da tanim kosztem zrobić coś doładowanego no i poprawić dół ABF'a który jest tragiczny. Czy silnik jest zdrowy to nie moge powiedzieć na 100% jedyne co wiem to to że ma 140 000 przelatane jeździ na oleju quaker state 10w40 i nie bierze od wymiany do wymiany nawet 0,5l ale kompresji nie sprawdzalem.

Projekt "hobbystyczny" ABF + KOMPRESOR kilka pytań

: ndz sty 22, 2012 13:51
autor: Rudy Hiszpan'
Mój też nie bierze oleju, nie sprawia wrażenia ruszonego, a kompresje mam tragiczną. Sprawdź lepiej, zdejmij dekiel posprawdzaj czy wszystko wygląda normalnie.. Czy wałki, panewki wałków, łańcuszek są ok. Próbę olejową też nie zaszkodzi.

Projekt "hobbystyczny" ABF + KOMPRESOR kilka pytań

: ndz sty 22, 2012 14:42
autor: KaGeRo
Na pierwszy ogień zmierz kompresje na cylindrach, później możesz wybrać się na hamownie jak będzie wynik 150-160ps można się brać za kompresor.
Jak sie to mówi zdrowy ABF musi mieć troszkę ponad serie czyli 150ps
Co do dołu ABF nie ma takiej tragedi

Re: Projekt "hobbystyczny" ABF + KOMPRESOR kilka pytań

: ndz sty 22, 2012 16:21
autor: deamon
Rudy Hiszpan' pisze:Mój też nie bierze oleju, nie sprawia wrażenia ruszonego, a kompresje mam tragiczną. Sprawdź lepiej, zdejmij dekiel posprawdzaj czy wszystko wygląda normalnie.. Czy wałki, panewki wałków, łańcuszek są ok. Próbę olejową też nie zaszkodzi.
Ok w miedzy czasie to sprawdzę
KaGeRo pisze:Na pierwszy ogień zmierz kompresje na cylindrach
.

Zmierzę ale mimo wszystko chciałbym znać odpowiedzi na męczące mnie pytania :) może założymy że silnik jest ok i zbieram graty... :helm:

Projekt "hobbystyczny" ABF + KOMPRESOR kilka pytań

: pn sty 23, 2012 01:19
autor: KaGeRo
Pytaniem jest w ile celujesz? bo Jeśli to jest 200ps to lepiej zrobić to bez kompresora.
Co do Etona nie wiem czy nie wolałbym G-loadrera np: z ITB
Napisz w jaka moc celujesz?
Ile masz na to pieniędzy?
Jakie masz możliwości/umiejętności(co możesz zrobić sam a co nie)

Tak naprawdę temat był już wałkowany wielokrotnie wiec wystarczy poczytać

Projekt "hobbystyczny" ABF + KOMPRESOR kilka pytań

: pn sty 23, 2012 15:24
autor: bugalon
1. Jaki kompresor wybrać, zależy od tego co chcesz osiągnąć. Powiedz w jaką moc celujesz i co chcesz zrobić w przyszłości to doradzimy Ci jaki wybrać najlepiej
2. Co to znaczy sterowania? Chodzi Ci o sterowanie cisnieniem doladowania? Jeśli tak to samym zaworem ciężko będzie to zrobić. Podobna przepustnica do G60 (zwrotna) by się jeszcze przydala.
3. Tak jest koniecznie. Przynajmniej do 9:1. Jak, to zależy od Ciebie, możesz frezować tłoki, możesz dać przekładkę, możesz kupić już gotowe nadwymiarowe tłoki kute.
4. G60 zalożyć najlepiej dlatego, że fabrycznie ogarnia silniki doładowane do 1 bara. ECU z ABFa nie wykrywa nadciśnień w kolektorze dlatego nie bardzo sie do tego nadaje. Można go użyć ale trzeba zrobic remap i wymienić mapsensor (którego cena jest taka jak cena uzywanego stera z g60). Instalacja elektryczna będzie wymagala przeróbek, to chyba normalne :)
5. Żadna skrzynia na "drążek" nie podoła doładowanemu motorowi na długo. Nie chodzi nawet już o samą skrzynię ale o sprzęgło. Skrzynia na wodziki nie pozwala na zalozenie sprzegla wiekszego niz 210mm a takie sprzeglo nie utrzyma niutonów płynących z doładowania.
6. Wtryski wypada dać większe, będzie bezpieczniej. Seryjne mogą nie wystarczyć a zależy to od rodzaju kompresora oczywiscie.

Re: Projekt "hobbystyczny" ABF + KOMPRESOR kilka pytań

: pn sty 23, 2012 18:09
autor: deamon
Jeżeli chodzi o moc to 180PS byłoby fajnie. Umiejetności... jakieś mam, sam zrobiłem SWAPA założyłem LPG elektrykę też ogarnę w zasadzie moje auto nigdy nie widziało i nie zobaczy mechanika. Fundusze no to wiadomo jak najtaniej :) Myślę że w 3000 bym się zmieścił oczywiście pod warunkiem że wszystko zrobie sam łącznie z programem. Pewnie teraz sporo osób zaśmieje się w głos mysląc że za 3000 to 3 razy za malo...

Re: Projekt "hobbystyczny" ABF + KOMPRESOR kilka pytań

: pn sty 23, 2012 21:03
autor: 16vg60
deamon pisze:Jeżeli chodzi o moc to 180PS byłoby fajnie. Umiejetności... jakieś mam, sam zrobiłem SWAPA założyłem LPG elektrykę też ogarnę w zasadzie moje auto nigdy nie widziało i nie zobaczy mechanika. Fundusze no to wiadomo jak najtaniej :) Myślę że w 3000 bym się zmieścił oczywiście pod warunkiem że wszystko zrobie sam łącznie z programem. Pewnie teraz sporo osób zaśmieje się w głos mysląc że za 3000 to 3 razy za malo...
:bajer: ale w tych 3tys.to bedzie problem jak 180ps ci wystarczy to rob NA
ja swoje 16vg60 zrobilem w 1,5 tygodnia z malowaniem komory i kilkoma zaprawkami wiec jak cos tam czaisz i sie nie poddasz to zawsze bedzie taniej a co do setapu to daj kompressor z g60 {wspornik bedziesz mial z glowy }przepustnice i instalacje z g60,wtryski z 3b a co do tlokow tak jak Bugalon napisal wybor zalerzy od ciebie {kwestia$$$}zostanie ci jeszcze kolektor sciro16v,3b,lub rzezba
Powodzenia

Projekt "hobbystyczny" ABF + KOMPRESOR kilka pytań

: pn sty 23, 2012 23:27
autor: deamon
16vg60 pisze: {wspornik bedziesz mial z glowy }przepustnice i instalacje z g60,wtryski z 3b
Nie uważasz że trudno będzie takie graty dostać? nie mówiąc już o cenie...
Właśnie na takiej dyskusji mi zależy... No właśnie dlaczego szukać G60? wyczytałem że same problemy z tym są, przecież jaki będzie problem w umiejscowieniu np. EATONA 62? pierwsze co zrobię to wywalę klime i na miejsce kompresora od klimatyzacji pasuje alternator więc wystarczy wyrzeźbić jakieś 2 łapki do EATON'a czy to będzie taki wielki problem? myślę że pasek też uda się dobrać. Jako że to projekt który chcę wykonać całkowicie sam i bez zbędnych wodotrysków czy robienia auta na wyścigi to dolot będzie wstępnie bez intercoolera. Więc podsumujmy koszta do tego etapu... Kompresor to około 1000zł plus dolot na złączkach elastycznych z rura z nierdzewki to jakiś max 300zł. I jakby nic dalej nie ruszać to co by było? :) czy ori komputer da się "zczipować" żeby podlewał więcej paliwa? czy digi III (bo taki chyba jest w ABFie) nie daje takiej możliwości?

Ja Was wszystkich rozumiem że najlepszym wyjściem byłoby zamienić wałki, dolot, program i wydech albo SWAP na standardowe 1.8T lub ewentualnie VR'ke ale nie o to tu chodzi... Tak czy siak projekt zacznę i jeżeli ktoś ma ochotę na ten temat pogadać i coś podpowiedzieć jak koledzy wyżej (za co dzieki) to zapraszam do dyskusji...

Projekt "hobbystyczny" ABF + KOMPRESOR kilka pytań

: wt sty 24, 2012 02:13
autor: toffic
Zamiast wydawać $$ na blow-off (bo liczy się każda zł prawda??) to kup przepustnice z G60 i zrób dolot tak, jak jest w tym silniku. Digi z ABFa da się przeprogramować pod kompresor, problem jest (przynajmniej jak dla mnie) we wtryskach

Re: Projekt "hobbystyczny" ABF + KOMPRESOR kilka pytań

: wt sty 24, 2012 07:29
autor: deamon
toffic pisze:Zamiast wydawać $$ na blow-off (bo liczy się każda zł prawda??) to kup przepustnice z G60 i zrób dolot tak, jak jest w tym silniku. Digi z ABFa da się przeprogramować pod kompresor, problem jest (przynajmniej jak dla mnie) we wtryskach
Myślałęm że blow-off jest konieczny żeby wysterowoać kompresor... Czy przepustnice z G60 da się podpasować pod seryjny ssący od ABF'a czy trzeba flansze kombinować? i jak z elektroniką przepustnicy? podejdzie pod seryjne ECU?
Co zrobić z wtryskami? są jakieś wydajniejsze? wtryski które podejdą pod ori kolektor? czytałem że listwe z 1.8t ale czy nie trzeba jej w jakiś sposób przerabiać?

Projekt "hobbystyczny" ABF + KOMPRESOR kilka pytań

: wt sty 24, 2012 23:00
autor: Marszall
W ABF są wtryski w specjalnej listwie nie tak jak w G60 czy innych autach. NIe wiem jak jest z ich wymiana na wieksze ale chyba trudniej o ile wogóle możliwe. Alternatywa było by przerobienie tulejek w kolektorze na konwencjonalne wtryski + dorobienie listwy
Można tez dac kolektor z KR, PL, 9A, lub jak sie uda trafić Scirro 16v i dajesz listwe z 1.8 20V dodajesz przedłużki (kłania sie temat o przeróbce ke-jeta na Digi I) i możesz już swobodnie pakowac dowolne wtryski oraz przepustnice z PG razem z zaworem obejsciowym. Blow off w tym przypadku bedzie wygrywał tylko efektem dźwiekowym bo bypass chyba lepiej sie sprawdzi.
Na małe moce i doładowanie ja bym sprobował przekładkę pod uszczelkę coby sie zbytnio nie bawić. Plus jest tez taki że gdy Ci spłynie tłok (a szanse są duże) to bedziesz miał łatwo nowy dostać.

http://www.racingforum.pl/lofiversion/i ... 45127.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ogólnie dużo było opisane o tej cordobie może to Cię nakieruje