[2.0 16v] spalanie oleju
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
[2.0 16v] spalanie oleju
Cześć
Co prawda sprawa dotyczy silnika ACE w Audi ale to jest jedyne forum gdzie o 16V można się wiele dowiedzieć, myśle, że wątek do kosza nie poleci. Jakieś 3 miesiące temu zmieniałem głowice, kupiłem od kolegi z forum kompletną z 9a, jako, że potrzebowałem szybko naprawić auto więc tak jak ją dostałem tak założyłem. Teraz zauważyłem, że auto spala więcej oleju, najbardziej jak sie kręci wyżej na obrotach i czuć spalony olej ale dopiero jak sie auto rozgrzeje, nie wymieniłem uszczelniaczy bo nie miałem za bardzo czasu, auto na jakieś 1200km spaliło prawie 0,8L, wcześniej silnik brał jakieś min ilości oleju, czy przez zużyte uszczelniacze mogła wzrosnąć tak konsumpcja oleju czy to bardziej wskazuje na problemy z pierścieniami? auto odpala idealnie, ładnie się wkręca, żadnych innych objawów nie ma, tylko ten palony olej, przy normalnej jeździe nie kopci ale jak się poprzeciąga troche na biegach to jakaś chmurka pójdzie
Co prawda sprawa dotyczy silnika ACE w Audi ale to jest jedyne forum gdzie o 16V można się wiele dowiedzieć, myśle, że wątek do kosza nie poleci. Jakieś 3 miesiące temu zmieniałem głowice, kupiłem od kolegi z forum kompletną z 9a, jako, że potrzebowałem szybko naprawić auto więc tak jak ją dostałem tak założyłem. Teraz zauważyłem, że auto spala więcej oleju, najbardziej jak sie kręci wyżej na obrotach i czuć spalony olej ale dopiero jak sie auto rozgrzeje, nie wymieniłem uszczelniaczy bo nie miałem za bardzo czasu, auto na jakieś 1200km spaliło prawie 0,8L, wcześniej silnik brał jakieś min ilości oleju, czy przez zużyte uszczelniacze mogła wzrosnąć tak konsumpcja oleju czy to bardziej wskazuje na problemy z pierścieniami? auto odpala idealnie, ładnie się wkręca, żadnych innych objawów nie ma, tylko ten palony olej, przy normalnej jeździe nie kopci ale jak się poprzeciąga troche na biegach to jakaś chmurka pójdzie
- herbiasty
- Forum Master
- Posty: 1287
- Rejestracja: ndz mar 23, 2008 00:19
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
[2.0 16v] spalanie oleju
mozliwe, ale probe olejowa zawsze mozna zrobic
RC-Motorsport
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys" onclick="window.open(this.href);return false;
Sroka na fejsie:
https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys" onclick="window.open(this.href);return false;
Sroka na fejsie:
https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/" onclick="window.open(this.href);return false;
[2.0 16v] spalanie oleju
stawiam na uszczelniacze, nie wiedziec czemu mi po paru dziesiątkach tysięcy km od remontu wycieło uszczelniacze (tzn. znalazłem sprężynki i kawałki uszczelniaczy w misce) i teraz potrafi mi wciagnac 0,5L na 1000km
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
Re: [2.0 16v] spalanie oleju
sprawdze dzisiaj albo jutro, narazie tylko spojrzałem, że rano po odpaleniu i przegazówce leciutki dymek poszedł, zastanawiam się czy jakiś półśrodek jak zmiana oleju na np Vr1 10w60 albo Motul 6100 15w50 coś pomoże, teraz jeżdże też na półsyntetyku Mobila 10w40, generalnie nie chodzi mi o to, że doleje w miesiący oleju za 20zł czy puści dyma czasem tylko ten zapach spalonego oleju czasem mnie wnerwiatoffic pisze:jak postoi tak z godzine po ostrej jeździe i odpalisz to puści dyma??
Re: [2.0 16v] spalanie oleju
już jestem na to przygotowany ostatnio kumpel Alfą mnie gonił i przez dłuższą chwile śmigaliśmy 160-180km to jak stanąłem to obłok za mną był już konkretny, w sumie uszczelka pod gowice+uszczelniacze wyjdzie prawie to samo co bańka gęstszego oleju ale do jazdy na codzień nie ma co przesadzać z tymi olejami tym bardziej przed zimą, jak sie ogarne z robotą to napisze czy była jakaś poprawatoffic pisze:To głowica do ściągnięcia
[2.0 16v] spalanie oleju
Gęstszy olej nic Ci nie da, co do zimy to on jest gestszy ale w wysokich temperaturach a nie w niskich!
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
Re: [2.0 16v] spalanie oleju
wydaje mi się, że jesli to wina tylko uszczelniaczy to powinien trochę pomóc, poczytałem troche w necie i podobno nawet w ASO Hondy zalewają 10w60 jak auta biorą za dużo oleju z tym, że leją pełne syntetykiMarszall pisze:Gęstszy olej nic Ci nie da, co do zimy to on jest gestszy ale w wysokich temperaturach a nie w niskich!
[2.0 16v] spalanie oleju
ja nie znam pólsyntetyka 10w60 ale może mało słyszałem bo Castrol i Valvoline 10w60 to napewno syntetyki
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
- herbiasty
- Forum Master
- Posty: 1287
- Rejestracja: ndz mar 23, 2008 00:19
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
[2.0 16v] spalanie oleju
ja mam obecnie 10W-60 valvo. semi
RC-Motorsport
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys" onclick="window.open(this.href);return false;
Sroka na fejsie:
https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys" onclick="window.open(this.href);return false;
Sroka na fejsie:
https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/" onclick="window.open(this.href);return false;
[2.0 16v] spalanie oleju
VR1? czy inny?
ogólnie jak ktoś leje 10w60 do upalania to polecam full syntetyk jeśli tylko dla gestości (uszczelnienia silnika) to pewnie i semi może być.
ogólnie jak ktoś leje 10w60 do upalania to polecam full syntetyk jeśli tylko dla gestości (uszczelnienia silnika) to pewnie i semi może być.
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości