Strona 1 z 1

Hałas z wydechu

: czw wrz 22, 2011 22:07
autor: Marszall
Pany mam taki problem, założyłem kolektor Ta-technixa do swojej 16v i nie powiem czuć jakąś tam poprawę, lepiej sie wkręca inie jest głosniejszy niż orginalny baran, ale zarazem mam taki dziwny odgłoś z wydechy podczas przyspieszania jaby to nazwać..... hmm jakby coś metalicznie świergotalo.

Portki w kolektorze mam zkręcone na sztywno potem flansza potem łacznik elastyczny i rura do środkowego tłumika, na końcy dedykowany hartamnn

słychać to na obciążeniu szczególnie jakby świst przelatujących spalin ale jest to strasznie drażniące, słychać to tak jakby z okolic portek i flanszy z łacznikiem.

czy takie objawy są u was normalne? ew. skad moze iść ten świergot? Z łacznika? Sonde wykluczyłem a jest to od 2200 obr/min.

Hałas z wydechu

: sob wrz 24, 2011 18:11
autor: tirsone
Powiem Ci tylko, że jak skręcałem swojego TA w golfie to musiałem mocno to skręcić na łączeniu obu część bo ciągle była nieszczelność. W tym miejscu są jakieś uszczelki jakby z grafitu czy coś takiego.

Jeśli wydech masz szczelny to może wewnątrz coś niepożądanego jest na drodze wylotu spali i świszcze..

Hałas z wydechu

: sob wrz 24, 2011 18:40
autor: Marszall
Tak jak piszesz łączenie najlepiej skręcić na sztywno bo inaczej sadzi, i tak też zrobiłem, ale żeby wydech mógł pracować musiałem dac łacznik elastyczny za flanszą. Mało tegoże mniejszej średnicy to jeszcze źle był zespawany i spaliny dostawały sie pod blaszkę ipewnie ona swiszczała bo jak wymieniłem łącznik na większy i nie spawany doczoła tylko na nakładkę to jakby tego nie słychać.

Inna sprawa ze słychac przepływ spalin w miejscu łaczenia portek 2 w 1 widocznie problemtkwi w grubości blachy która jest tam dana. Mysle że grubsza blacha na tym elemencie jak i na rurze łaczącej flansze z tłumikiem środkowym wyelyminowała by ten hałas. (bo jak założe wstępny tłumik to tego nie ma, ale nie chce dlawić wydechu)

Hałas z wydechu

: czw wrz 29, 2011 22:10
autor: Marszall
Ogolnie to przy pełnej piz... słychać takie szeleszczenie z wydechu a sprawdzic to można jadąc wzdłuż barjery dźwiękohłonnej i sie rozpedzając. Nie wiem czy to wydech ale podejżewam że jednak tak, bo to się stało po zmianie kolektora z serii na ta-technixa.

Kiedyś kolega miał jakby takie dziwne dźwięki z wydechu przy bucie ale wtedy wychodziło że ma spalanie stukowe.

Ogólnei jak sprawdzić czy 16v ma spalanie stukowe na wysokich obrotach? Leje tylko 98