Czy bez tłumika drgań skrętnych jest bezpiecznie?
: ndz sie 14, 2011 11:24
Chciałem zapytać czy jazda bez tłumika drgań skrętnych umieszczonych w kole pasowym wału jest bezpieczna w 16v?
JAk wiadomo słabsze silniki tego nie mają bo 1.8 na mono np. ma tylko blaszane koło. Rozumiem ze wymnika to z obciążeń które występuja na wale korbowym i w 8v takich duzych nie ma.
JA chcialbym sie pozbyć tego tłumika z 2 powodów, po pierwsze koło pasowe na wale ma dos duza wibracje (kwestia przylgni koła zebatego rozrząduy do wału) i boje sie że w koncu sie urwie, zatem wykonałbym to koło z aluminium co znacznie zmniejszyło by jego masę a jednocześnie siły były by mniejsze (nie było by wibracji wywołanych kołem pasowym)
Po drugie zmniejszając masę tak jakby odchudzamy koło zamachowe wiec napewno jakieś korzysci by zaistaniały.
Wiem że teoria mówi swoje że tłumik jest konieczyny aby odbierać drgania skrętne z wału, ale jak z praktyką? Jeżdzi ktoś z lekkim kołem pasowym w 16v?
JAk wiadomo słabsze silniki tego nie mają bo 1.8 na mono np. ma tylko blaszane koło. Rozumiem ze wymnika to z obciążeń które występuja na wale korbowym i w 8v takich duzych nie ma.
JA chcialbym sie pozbyć tego tłumika z 2 powodów, po pierwsze koło pasowe na wale ma dos duza wibracje (kwestia przylgni koła zebatego rozrząduy do wału) i boje sie że w koncu sie urwie, zatem wykonałbym to koło z aluminium co znacznie zmniejszyło by jego masę a jednocześnie siły były by mniejsze (nie było by wibracji wywołanych kołem pasowym)
Po drugie zmniejszając masę tak jakby odchudzamy koło zamachowe wiec napewno jakieś korzysci by zaistaniały.
Wiem że teoria mówi swoje że tłumik jest konieczyny aby odbierać drgania skrętne z wału, ale jak z praktyką? Jeżdzi ktoś z lekkim kołem pasowym w 16v?