Strona 1 z 2

Doprężenie silnika na 11.5:1 jak uzyskać

: śr lip 06, 2011 19:27
autor: Marszall
Witam, nosze sie z zamiarem zmiany głowicy i przy okazji chciałbym ją troche obrobić, myśle o dobrym portingu (ale o tym później) i chciałbym przy okazji doprężyć nieco motornie.

1.Pacjent to 9A na wałkach ABF'a, digi I czy wiecie ile dokładnie zebrać głowicę aby uzyskać takie doprężenie? (chodzi mi ile ma mieć głowica wysokości po planowaniu)
2. czy da się to wogóle tym sposobem (sama głowica) zrobić
3. czy zawory bedą sie klepać po tłokach
4. czy bedzie stukowe aktualnie na obecnej głowicy mam po 14 bar sprężania i z tego co pamiętam wysokość już najniższa dopuszczalna 118,2

Doprężenie silnika na 11.5:1 jak uzyskać

: śr lip 06, 2011 20:27
autor: toffic
tylko customowe tłoki cie ratują do dobrego doprężenia 16V

Doprężenie silnika na 11.5:1 jak uzyskać

: śr lip 06, 2011 20:39
autor: Marszall
czyli 11.5 nie uzyskam samą głowicą?

Doprężenie silnika na 11.5:1 jak uzyskać

: czw lip 07, 2011 21:03
autor: spawacz
Jak nie jak tak, ale ninimalnie musisz podfrezowac tloki w miejscy wycieca na zawory, na jutro ci sprawdze na silniku ile to konkretnie musisz podciac.

Doprężenie silnika na 11.5:1 jak uzyskać

: czw lip 07, 2011 22:05
autor: toffic
Z co zrobisz z gniazdami ssącymi :chytry:

Doprężenie silnika na 11.5:1 jak uzyskać

: pt lip 08, 2011 08:22
autor: Marszall
racja kuźwa strasznie blisko do krawędzi głowicy, ale wiem toffic że samą głowica też sie da bo ludzie juz takie rzeczy robili na tym forum chyba że źle czytam.
Ew. jaki jest minimalny wymiar aby nie trzeba było frezować tłoków?

Doprężenie silnika na 11.5:1 jak uzyskać

: pt lip 08, 2011 22:48
autor: Marszall
dobra diametralnie nie bede tego robił bo jednak boje sie stukowego
plan jest taki żeby zjechać do minmalnego 118,1 + uszczelka z abf'a metalowa co wy na to?

Doprężenie silnika na 11.5:1 jak uzyskać

: sob lip 09, 2011 12:12
autor: hubos21
ta uszczelka z ABFa czymś się różni? tak tylko pytam bo ostatnio zmieniałem głowice w ACE i założyłem uszczelke metalową Erlinga z ABFa

Doprężenie silnika na 11.5:1 jak uzyskać

: sob lip 09, 2011 15:40
autor: Marszall
różni sie gruboscią, bo jest 0.10mm ciensza ale to sa chyba wymiary przed sprasowaniem wiec jak po to nie wiem.
i coś mi się wydaje ze wieksze kompresje wytrzymuje.

najlepiej bakby sie znawca wypowiedział

Doprężenie silnika na 11.5:1 jak uzyskać

: pn lip 11, 2011 19:29
autor: spawacz
tak mnie wyszlo ze 9A na 11.5:1 by trzeba bylo podciac o jakies 0.8mm - 0.9mm i lekko tloki w wycieciach podciac ale to doslownie lizniencie.

Doprężenie silnika na 11.5:1 jak uzyskać

: pn lip 11, 2011 22:07
autor: Marszall
jak Ci to wyszło?
też słyszałem od podcięciu 1mm ale powiedz z jakiego wymiaru bo to najważniejsze??

nie wiadomo ile razy była głowica brana przed tobą zaużmy. Ja moge tylko sie posiłkować wymiarem fabrycznym i minimalnym

Doprężenie silnika na 11.5:1 jak uzyskać

: pn lip 11, 2011 22:19
autor: spawacz
nie wiem jaki wymiar bo to na aucie sprawdzalem z zakrecona glowica, pozalewalem olejem i juz wszstko wiem, szkoda ze ty tak nie zrobiles ;/ , przed sciagnieciem to bys wiedzial ile, ale licza ze ktos z 1 raz uszczlke wymienil , planowal glowice , jako ze 16 i wieksze obciazenia to 0.2max 0.3 scial, wiec 0.8 by ja teraz skrobnal, jak ci wyjdzie na zdrowim silniku z 16 bar to masz 11 z malym haczkiem .

Doprężenie silnika na 11.5:1 jak uzyskać

: pn lip 11, 2011 22:30
autor: Marszall
teraz mam 14 bar i już sie boje o stukowe
ale chyba zapodam samą uszczelkę z abf'a bo z głowica rożnie może być tym bardziej że chce ja portingować a poźniej podnieść wymiar juz trudno

jak to z olejem zrobiłeś?

Doprężenie silnika na 11.5:1 jak uzyskać

: wt lip 12, 2011 08:21
autor: spawacz
DMP+olej .GMP + olej . proporcja i juz wszystko wiesz, olej wlewasz tak zeby sie pokazal w dziurce na swiece.