Strona 1 z 1

Mam 3 skrzynie, którą do KR?

: pt cze 03, 2011 17:41
autor: Jędrzej
Posiadam trzy skrzynie o oznaczeniach
ATH
4T
ACD
Powiedzcie mi chłopaki, która z tych skrzyń jest najkrótsza i czy wszystkie pasują na sprzegło KRa?

Mam 3 skrzynie, którą do KR?

: pt cze 03, 2011 18:32
autor: piterVR6
na sprzegło z kra zadna z podanych Ci nie spasuje, najkrótsza bedzie acd

Mam 3 skrzynie, którą do KR?

: pt cze 03, 2011 18:39
autor: herbiasty
dokladnie, podane skrzynie maja walki na 24ząbkowy wielkoklin na sprzeglo 210..
choc ja mam taki zestaw z ABFem na skrzyni ACD tylko kolo zamachowe jest z 8V...

Re: Mam 3 skrzynie, którą do KR?

: pt cze 03, 2011 20:09
autor: Jędrzej
Ale posiadam całe kompletne sprzęgło, które dostałem ze skrzynią 4T, więc przełożę je pod ta ACD. Swoją drogą, potraficie tą ACD porównać do orginalnej 2y? Będzie duża różnica, przy jakich silnikach była montowana ta ACD? Bo ja dostałem ją z silnikiem Caddy 1,6d.

Mam 3 skrzynie, którą do KR?

: sob cze 04, 2011 07:57
autor: bugalon
Po pierwsze - z czego ten KR?
1. Jeśli z corrado czy passata b3 to musisz wymienić całe koło zamachowe ze sprzęgłem z golfa 8V 1,8 90ps czy 1,8 GTI 8v (passat i corrado mialy sprzegla hydrauliczne 228mm a w golfie jest 210 mm na linkę). Wtedy każda z podanych skrzyń siądzie.
2. Jeśli z golfa, to koło zamachowe zostawiasz i musisz dać sprzęgło z 8V bo tak jak koledzy wyżej napisali wieofrez na tarczy sprzęgłowej nie będzie pasowal.
3. Skrzynia ACD ma tak naprawde takie same przelozenia jak 2Y, różnią się tylko 2 biegiem (w ACD dwójka jest krótsza)
4. Sprawdź jeszcze rozmiar flansz w skrzyni. Musisz mieć flansze pod przeguby 100. Jeśli skrzynia ma flansze pod 90 to trzeba będzie flansze wymienic.

Re: Mam 3 skrzynie, którą do KR?

: sob cze 04, 2011 11:03
autor: Jędrzej
Swap jest z Golfa Mk2 i ma iść do Mk1. Z mk2 dostałem skrzynię 4T i po rozebraniu sprzęgła widać że docisk jest od czegoś tam. ACD zaś dostałem z Caddy Mk1 1,6d.

Mam 3 skrzynie, którą do KR?

: sob cze 11, 2011 16:07
autor: Jędrzej
I zrodził się problem z dobraniem sprzęgła.
Golf 2 z KR pod maską którego kupiłem jako dawce miał skrzynię ATH i ślizgające się sprzegło, potem wyszło, że okładziny nasiąkły olejem.
Skrzynię 4T dostałem wraz z 1,8 8v na gaźniku i w niej jest ładne sprzęgło.

Więc chciałem założyć to z silnika 1,8 8v, ale porównując je z tym, które wyciągnąłem z KR ma (nie cieńsze) węższe okładziny. Tak więc chciałem wysłać sprzęgło z KR do regeneracji okładzin, ale jak się okazało jeszcze docisk jest jakiś nie taki :/. Nie bierze on całej okładziny sprzęgła, zostaje jakieś 5mm, poza tym widać, że miejsca, gdzie wskakują bolce z koła zamachowego ktoś rozpiłował na większe. Co teraz zrobić? Przymierzałem obydwa sprzęgła i pasują mi do skrzyni ACD. Najprościej założyć mi to z 1,8 8v, ale mam obawy, że będzie one trochę kiepskie do 16v przez to, że właśnie te okładziny są prawie o połowe węższe. Co poradzicie?