Strona 1 z 2

kolejny raz nieco inaczej g60 16v limited

: śr mar 30, 2011 19:22
autor: wolf747
witam. zacznę od początku: posiadam corrado g60 us wersja w którym niedawno stopił mi się tłok, ponadto po zeskrobaniu resztek tłoka z cylindra okazała się dziurka/wyżłobienie. w związku z tym mam zamiar wymienić tłoki na nowe, zrobić szlif. I tu nasuwa się kilka pytań: chciałbym kupić tłoki woessner przeznaczone do g60 16v, ale nie mam narazie kasy na głowę 16v i resztę gratów. chciałbym zrobić remont i przykryć to głowicą 8v, oryginalną od g60.
-czy to by przeszło?
-jaki byłby stopień sprężania?
-czy tłoki by się nie spotkały z zaworami? mam jeszcze jedno pytanie:
co się bardziej opłaca jak już będę przerabiał na 16v: założyć kolektor dolotowy krótki od 1.8t czy może te kolanka od kr?
-czy z długim kolektorem oryginalnym od kr, dużym fmic i grubym orurowaniem dolotu nie miałby zamulonej reakcji na gaz? chciałbym dodać, że planuję fmic taki jak w mk2 rallye, wydech 4-2-1,
-3cale (czy taka średnica dobrze wpłynie na moc i moment? taki wydech to dla mnie nie problem tak samo jak customowy kolektor) z rozgałęzieniem na 2 końcówy,
głowicę 9a, wałek ssący abf, wydechowy
-(tu następne pytanie czy wałek sportowy do 16v nie zmniejszy mi mocy przy niższych obrotach?) sportowy lub od kr.
Dodam również, że kolanka(dolot) od kr bardziej mi się podobają(niż kolektor od 1.8t). oraz jeszcze jedno:
-jeśli zrobię już 16v g60 na trochę mniejszym kółku na kompresorze (kompresor regeneracja i mody),, to czy muszę zmieniać wtryski i na jakie?,
-może inny regulator ciśnienia?
-czy taki silnik nie padłby od instalki lpg właściwej dla g60 dostosowanej do nowego setupu?
-czy g60 16v musi mieć koniecznie zmieniony program w ecu(bo wiem że golf mk2 limited miał standardowe szpryce zielone ale nie wiem jak z ecu)?
-czy jeśli mój silnik ma 30 000 przebiegu korby mogą zostać? planowana moc to tak ostrożnie 240km ale być może więcej.
-rzeczą niezbędną jest dla mnie egt. jak to pogodzić z kolektorem 4-2-1? gdzie najlepiej umieścić sondę?
-co zrobić z pompą oleju? może zostać taka jaka jest w pg?(będzie chłodnica oleju z termostatem)
zależy mi głownie na dźwięku, wyglądzie, legendzie :bigok:
chcę dokładnie coś takiego jak w tym linku(nawet auto i kolor się zgadza :helm:)
http://www.longstreet-engineering.com/i ... 60&lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: kolejny raz nieco inaczej g60 16v limited

: śr mar 30, 2011 21:19
autor: swap
na moje glowica do 16v kr pl 9a abf nie podejdzie do tego bloku zakladaja jakies inne glowice program oczywiscie ze inny najbardziej wglebiony bedzie evo gdzies czytalem ze stroil to komus i bylo jakies 200 koni
z tego co sie orietuje to zakowa sie 16 zaslepia wyjscie na odme bo ponoc wadzi i zaklada sie te wszystkie graty problem jest z alternatorem bo musi byc zalorzony z tylu ja zalorzylbym korektor fi 50 ori bo ladnie wyglada na ebeju mozna kupic caly komplet to takiej zabawy ale jak nie masz za duzo kasy to sie dorze zastanow bo taki prijekt pociagnie po kieszeni a jeszce jedno gdzies kiedys ktos mial przerobione tloki z g do 16 ale co i jak to nie wiem pamietam tylko ze byly na allegro

kolejny raz nieco inaczej g60 16v limited

: śr mar 30, 2011 22:13
autor: wolf747
głowica pasuje podobno z 9a i ma podobno większe zawory niż inne głowice. z tego co wiem trzeba tylko uszczelkę pod nią z abf`a a głowice pl,kr pasują plug&play tylko trzeba zmienić wałek pośredni i kółko rozrządu na wale bo pasek 16v jest szerszy a kółka mają inną ilość zębów. wyjścia na odmę nie zaślepia się. w głowicy robi się spod pokrywy zaworów wyjście do odmy. alternator to żaden problem, dorobienie mocowań to 30min. widać to na zdjęciach limited. u mnie dobrze by było aby został blok od pg. tłoki z g nie pasują, ponieważ po 1 trzeba by wyfrezowac gniazda na zawory a po 2 stopień sprężania byłby znacznie za niski (coś koło 6). słyszałem coś o tłokach od s2, ale to wyszło by drożej niż wossner a chałatury nie będę robić wkładając używane tłoki. ogólnie rzecz biorąc najbardziej nurtuje mnie to, o czym wspomniałem na początku tematu
w serii g60 16v ma 210KM i 252nm na standardowych klockach. proszę o nie wprowadzanie zamętu :helm:

Re: kolejny raz nieco inaczej g60 16v limited

: śr mar 30, 2011 22:18
autor: hubos21
Evo robił jednemu gościowi z którym rozmawiałem, G60 z czapką 16V z 9a i do tego turbo i wyszło coś ok 290KM/350Nm o ile odbrze pamiętam ale czy głowica wchodzi p&p czy trzeba coś zaślepiać to nie wiem

kolejny raz nieco inaczej g60 16v limited

: śr mar 30, 2011 22:22
autor: wolf747
wydaje mi się że uszczelka pod głowicę może pełnić rolę zaślepki :bigok: i na zagranicznych forach czytałem właśnie o uszczelce od abf`a
aż taka moc mi nie potrzebna, ponieważ pewnie napęd, zawieszenie i trakcja by nie wyrobiły, o turbo nie ma mowy ale nie o to chodzi w tym temacie

kolejny raz nieco inaczej g60 16v limited

: pt kwie 01, 2011 00:43
autor: Marszall
kolego uderz do kolegi 16vg60 on w swoim corku zrobił taki mod jak Ty planujesz sam, na czapce z PL a bloku z PG.O ile się orjętuje to tłoki były od s2 albo przekładka uszczelki w celu odprężenia.

kolejny raz nieco inaczej g60 16v limited

: pt kwie 01, 2011 20:54
autor: spawacz
Tloczki z S"y pieknie odprezaja , temat jak najbardziej do zrobienia.

kolejny raz nieco inaczej g60 16v limited

: sob kwie 02, 2011 11:52
autor: wolf747
tloki s2 to ciezki temat. Znalezc uzywki takie zeby to dluzej pochodzilo to b.ciezki temat a nowe sa po 600zl 1szt. Wole juz gotowe rozwiazanie w postaci woessnera z powloka mos2 dedykowane do g60 16v za 1800komplet. Tylko pytanie czy da sie to przykryc narazie glowa 8v i ile sie wtedy by podnioslo sprezanie? Ew. Ile dac uszczelek pod plowice. Tak dla ciekawostki tloki nowe mahle orig do pg po 300zl dostepne od reki dowolny szlif

kolejny raz nieco inaczej g60 16v limited

: ndz kwie 03, 2011 15:36
autor: Lysiak
-czy z długim kolektorem oryginalnym od kr, dużym fmic i grubym orurowaniem dolotu nie miałby zamulonej reakcji na gaz? chciałbym dodać, że planuję fmic taki jak w mk2 rallye, wydech 4-2-1,

nic takiego sie nie dziej, mam fmic od sprintera i caly dolot jest dosc dlugi, a reakcja jest :)

-czy g60 16v musi mieć koniecznie zmieniony program w ecu(bo wiem że golf mk2 limited miał standardowe szpryce zielone ale nie wiem jak z ecu)?

musi , chociaz na ori ecu silnik tez pracowal i dalo sie jechac

-co zrobić z pompą oleju? może zostać taka jaka jest w pg?(będzie chłodnica oleju z termostatem)

moze zostac z pg a nawet lepiej jak z pg

-jeśli zrobię już 16v g60 na trochę mniejszym kółku na kompresorze (kompresor regeneracja i mody),, to czy muszę zmieniać wtryski i na jakie?,

te z pg zielone to chyba 190 - 200km maja koniec. Z s2 szukaj.

kolejny raz nieco inaczej g60 16v limited

: ndz kwie 03, 2011 17:22
autor: golfiarz1
panowie jest wszystko opisane wystarczy poszukac a tak najprosciej jak sie da to silnik kr lub pl do tego tloki od s2 osprzet z g60 digi 1 i kolektor zalezy jaki chcesz albo z 16v a najlepiej z audi s2 przerobic intercoler moze byc z e sprintera wtryski tez z s2 najlepiej pompa oleju wydajniejsza moze byc z 9a lub zostac z kr w ostatecznosci kompresor z g najlepiej w bdb stanie i moze byc po rozwiercie i do tego trzeba to wystroic
jak ma to dlugo i bez problemowo latac to 10 tys na poczatek i mozesz startowac ze skladaniem takiego silnika i 200km powinno byc spokojnie tylko za ta cene bedziesz mial g60 turbo z moca 220 KM lub juz dobre 1.8T z moca 250km wybor nalezy do ciebie

kolejny raz nieco inaczej g60 16v limited

: pn kwie 04, 2011 21:47
autor: wolf747
dziekuje za rzeczowe wypowiedzi. Hm. A nie wie ktos moze jak tloki g60 16v pogodzic narazie z glowa 8v?

kolejny raz nieco inaczej g60 16v limited

: sob kwie 09, 2011 22:10
autor: Marszall
z tego co ustalił kolega 16vg60 doświadczalnie czapka z 16v na bloku i tłokach z G60 spokojnie hula, a z tego co wiem głowica była nawet 2mm liźnięta więc spróbuj w ten sposób i nie masz problemu z wymianą tłoków adekwatnie do głowic

Re: kolejny raz nieco inaczej g60 16v limited

: sob kwie 09, 2011 22:22
autor: golfiarz1
Marszall pisze:z tego co ustalił kolega 16vg60 doświadczalnie czapka z 16v na bloku i tłokach z G60 spokojnie hula, a z tego co wiem głowica była nawet 2mm liźnięta więc spróbuj w ten sposób i nie masz problemu z wymianą tłoków adekwatnie do głowic
tak jak wiekszosc niezczailes co on napisal mial tloki g60 w bloku 16v KR i byl tak odprezony ze ledwo jechal teraz ma tloki z s2 w bliku kr i jest tak jak powinno sprezanie

kolejny raz nieco inaczej g60 16v limited

: ndz kwie 10, 2011 10:16
autor: 16vg60
no to moze ja Marszal byl w sobote u mnie i widzial ze tloki pg bez frezowania i glowa 16v lata mozna glowice z 2mm ciachnac ale zawory tez trzeba obnizac zeby to bylo doprezoe ale i tak po 8.2 na cyl czyli kupa ale to juz bylo opisywane i szkoda powtarzac a najlepiej to jak nie masz kasy to poczekaj nazbieraj i zrob to tak jak nalezy a co do tlokow to z s2 mozna za te 600zl kupic korby z kr pl dadza rade a z s2 byly na allegro za 320 zl a za taniej tez sie trafiaja {ja kupilem kpl. 5sztuk tloki i korby za 250zl :bajer:} i na takim zestawie masz bez problemowa jazde a tak zamiast wydawac na wosnery dwa tys masz glowice i tloki z korbami {zwracaj uwage na stan glowicy ile razy byla planowana bo moze sie zdarzyc ze bedziesz mial cr jak przy zwyklych tlokach od 16 gdyz trafialy mi sie glowice po nawet dwa mm planowane

golfiarz1 ledwo to on nie jechal nie przesadzaj od 0-180 w 17sek {mam film }to tragedi nie ma tym bardziej ze nie strojony :jezor:

Pozdrawiam