Dziwny problem z wolnymi obrotami 9A + Digifant I
: czw mar 24, 2011 23:23
Siema,
Mam dziś taki nietypowy przypadek bo przeważnie spotykałem się z zupełnie odwotną sytuacją niż aktualna.
Pacjent :
9A po kapitalce, totalna seria, wąski kolektor, zaplon ori, wymieniony silniczek krokowy na nowy gdyż stary nie działał. Założony Digi I, soft od PG, wtryski zielone, reg. cis. paliwa z PG, dolot z puszką, krokowiec bierze powietrze spod maski ( nie z dolotu jak jest w serii ). Copot 400Ohm, niebieski czujnik 200Ohm przy 90*C wody. Switche sprawne. Nie diagnozowałem lambdy, bo nie miałem jak ani gdzie. Przepustnica nie uchylona na śrubie.
Obajw :
Mamy świeży, nowy krokowiec ( coprawda zamiennik z allegro ale działa na bank ). Poprzednio był patent jak u mnie czyli zamiast krokowca śruba od lpg i ustawione obroty na 1000rpm. Po założeniu nowego krokowca, wszystko jest git dopóki silnik się choć trochę nie rozgrzeje. Na zimnym 1050rpm, gdy wskazówka od wody dochodzi do 70stC samochód traci wolne obroty. Po założeniu spowrotem śruby problem znika i silnik sobie radzi.
Ma ktoś jakiś pomysł ? Bo ja przeważnie spotykałem się z sytuacją że na zimnym nie ma wolnych a na cieplym są. Nie mam za bardzo jak się teraz zabrać za diagnostykę, ale jak będę miał chwilę to wolę mieć już kilka gotowych pomysłów.
Mam dziś taki nietypowy przypadek bo przeważnie spotykałem się z zupełnie odwotną sytuacją niż aktualna.
Pacjent :
9A po kapitalce, totalna seria, wąski kolektor, zaplon ori, wymieniony silniczek krokowy na nowy gdyż stary nie działał. Założony Digi I, soft od PG, wtryski zielone, reg. cis. paliwa z PG, dolot z puszką, krokowiec bierze powietrze spod maski ( nie z dolotu jak jest w serii ). Copot 400Ohm, niebieski czujnik 200Ohm przy 90*C wody. Switche sprawne. Nie diagnozowałem lambdy, bo nie miałem jak ani gdzie. Przepustnica nie uchylona na śrubie.
Obajw :
Mamy świeży, nowy krokowiec ( coprawda zamiennik z allegro ale działa na bank ). Poprzednio był patent jak u mnie czyli zamiast krokowca śruba od lpg i ustawione obroty na 1000rpm. Po założeniu nowego krokowca, wszystko jest git dopóki silnik się choć trochę nie rozgrzeje. Na zimnym 1050rpm, gdy wskazówka od wody dochodzi do 70stC samochód traci wolne obroty. Po założeniu spowrotem śruby problem znika i silnik sobie radzi.
Ma ktoś jakiś pomysł ? Bo ja przeważnie spotykałem się z sytuacją że na zimnym nie ma wolnych a na cieplym są. Nie mam za bardzo jak się teraz zabrać za diagnostykę, ale jak będę miał chwilę to wolę mieć już kilka gotowych pomysłów.