Strona 1 z 4
9A na Digi 1 - kilka pytań
: ndz sty 30, 2011 17:05
autor: yogi_zg
Witam, chciałbym sie spytać co sie stanie jak nie zmienię softa w ecu od pg? Silnik będzie stabilnie na tych mapach pracował ?
p.s
czy jest sens wymiany mechanicznego wtrysku (o dziwo sprawnego ) na digi ?
9A na Digi 1 - kilka pytań
: ndz sty 30, 2011 17:38
autor: toffic
Jak masz zmieniać na Digi I z softem z PG to zostań przy mechanicznym
9A na Digi 1 - kilka pytań
: pn sty 31, 2011 22:42
autor: Marszall
jeździł bedzie ale np w moim przypadku dostawał dużo stukowego spalania wiec ciskanie takiego zestawu jest raczej niebezpieczne. Dopiero po sofcie pod 16v auto ożyło.
U mnie tez mechaniczny wtrysk pracował bez zarzutu ale chciałem poprzez digi troche jeszcze wykrzesać i udało się
9A na Digi 1 - kilka pytań
: czw lut 03, 2011 20:31
autor: qbejs
U mnie było z kolei ok na sofcie od PG, tzn nie było stuków. Natomiast AFR jest dupiate, korekcja softu w Digi to teraz nie jakaś kosmiczna kasa np. Toffic się tego może podjąć

I popieram go po całości jak masz sprawnego mechanika i nie planujesz softu to daj sobie spokój.
9A na Digi 1 - kilka pytań
: czw paź 06, 2011 20:35
autor: yogi_zg
Witam ponownie. Założyłem dzisiaj zestawik kupiony od chłopaka z vwzone (remap ecu wykonał kolega GTO) . Wszystko ładnie pięknie pracuje na lpg. Na pb zauważyłem mały problem : przy dodawaniu gwałtownym gazu coś jak by na początku stukało ( jedno stuknięcie metaliczne góra dwa) i ustaje. Co to może być ? Z tego co wyczytałem to spalanie stukowe. Jak temu można zaradzić ?
9A na Digi 1 - kilka pytań
: czw paź 06, 2011 22:55
autor: Marszall
Może zapłon źle ustawiony?
defacto u mnie też takie cos występuje ale tylko przy gwałtownym wcisnieciu z wolnych obrotów
zastanawiam się czy to nie ma związku z dużym stopniem spręzania jednostki 9A
PS. benzyna tylko 98 oczywiście

9A na Digi 1 - kilka pytań
: pt paź 07, 2011 00:39
autor: yogi_zg
Zapon 6 st.
Dokładnie tak, występuje to tylko na przegazowce z wolnych obr
Zalałem 7L 95 a pozniej dolałem 10 V-power racing shella
9A na Digi 1 - kilka pytań
: pt paź 07, 2011 08:16
autor: Marszall
musisz na samym 98 zobaczyc czyli to wyjeździć i samej 98 albo v powera zalać.
u mnie to sie też moze wiązać ze słabą jakością paliwa ,bo na jednym orlenie zatankuje 98 i jest ok a na drugim zaleje i auto nie che jechać.
Moze tak być że przydałby sie remap z uwzglednieniem stuków, soft nawet jak robiony prze najlepszego tunera to pod inny silnik a w Twoim (jak i pewnie moim) moze wystepowac silniej spalanie stukowe (np. przez większą kompresje)
9A na Digi 1 - kilka pytań
: pt paź 07, 2011 22:52
autor: toffic
98 nic tu nie da, trzeba soft przerobić i to szybko puki silnik żyje
9A na Digi 1 - kilka pytań
: pt paź 07, 2011 23:39
autor: Marszall
Soft moze byc winowajcą, ale powiedz dlaczego tylko przy gwałtownym dodaniu gazu i z wolnych obrotówto słychać??
ja widze dwie przyczyny albo nie słychać tego w gornych partiach obrotów albo wystepuje to nie wiedzieć czemu tylko na niskich (nie groźne) być może dlatego że komp nie zdąży przestawic zapłonu
9A na Digi 1 - kilka pytań
: sob paź 08, 2011 22:07
autor: toffic
Słychać przy gwałtownym dodaniu gazu bo korekcje zapłonu pewnie są z

Ew. klasyczny Digi-lag się pojawia
Ale to tylko domysły, trzeba by to sprawdzić dokładniej co i jak
9A na Digi 1 - kilka pytań
: ndz paź 09, 2011 00:40
autor: yogi_zg
Kolego a powiedziałbyś co to jest "Digi-lag" ?
9A na Digi 1 - kilka pytań
: ndz paź 09, 2011 00:53
autor: toffic
Brak płynnego przejścia przy dodawaniu gazu, "dziura" w przyśpieszaniu, widoczny zwłaszcza przy małych i średnich RPM oraz pierwszych 2-3 biegach
9A na Digi 1 - kilka pytań
: ndz paź 09, 2011 01:01
autor: yogi_zg
aha, dziękuje za wyjaśnienie
