Strona 1 z 1

Wałek pośredni z 8v do 16v ( blok KR)

: pn sty 10, 2011 01:36
autor: bandyta mk1love
Witam!

Panowie już kiedyś słyszałem ,że nie idzie włożyć wałka pośredniego (tego który w 8v napędza aparat zapłonowy i ewentualnie pompke paliwa) z 8v do 16v (chodzi mi o to żeby wykorzystać aparat zapłonowy z 8v w szesnastce ).

Może mi ktoś podpowiedzieć gdzie i co dokładnie nie pasi bo wg mnie bloki tych silników nie różnią się w zasadzie niczym prócz niby tego wałka i tego,że w 16v są natryski na denka tłoków. Ewentualnie co by trzeba było zrobić ,żeby spasował !?

Niechaj mnie ktoś oświeci ;D

Pozdrawiam - Maciek (bandyta)

Wałek pośredni z 8v do 16v ( blok KR)

: pn sty 10, 2011 15:38
autor: bandyta mk1love
Panowie chłopacy nikt nic nie wie !?

Wałek pośredni z 8v do 16v ( blok KR)

: pn sty 10, 2011 19:32
autor: evolution
walek posredni od 8v jest inny przy kole zebatym niz od 16v kr/pl druga sprawa ze w 16 walek kreci sie szybciej

Wałek pośredni z 8v do 16v ( blok KR)

: śr sty 12, 2011 01:04
autor: bandyta mk1love
evolution, a jest szansa przerobienia czegoś czy cokolwiek w ten deseń,żeby wałek z 8v wsadzić do 16 v ?

Wałek pośredni z 8v do 16v ( blok KR)

: śr sty 12, 2011 22:05
autor: evolution
ty ale po co?? zostawiasz z 16 po kij toczyc itd

Wałek pośredni z 8v do 16v ( blok KR)

: czw sty 13, 2011 02:32
autor: olozwirski
Toczyc to chyba tylko po to zeby zlikwidowac bicie :bajer:
Ciekawy jestem czy aparat zaplonowy zmiesci sie pod kolektorem.

Wałek pośredni z 8v do 16v ( blok KR)

: wt sty 18, 2011 11:09
autor: bandyta mk1love
evolution, czyli z racji,że wałek w 16v kręci się szybciej nie da się ustawić w miarę odpowiednio zapłonu (silnik zasilony gaźnikami) czy może sama regulacja zapłonu (mam na myślę opóźnienie) wystarczy ?

olozwirski, zmieści się, zmieści :)

Jeśli został poruszony już temat toczenia wałka pośredniego... toczy się go po to by nie miał bicia... by nieco go odelżyć co by silnik lepiej się wkręcał, coś jeszcze? Można go jeszcze jakoś ,,uzdatnić" np przez jakieś wyważanie czy coś?

Wałek pośredni z 8v do 16v ( blok KR)

: wt sty 18, 2011 22:21
autor: evolution
olozwirski, kolo nie pasuje, sam mam toczony walek z czasow jak budowalem swoje turbo w 2001, pamietam to i owo:), aparat sie miesci bez kopulki.
bandyta mk1love, zes wymysli z tym wkrecaniem......

Wałek pośredni z 8v do 16v ( blok KR)

: wt sty 18, 2011 23:50
autor: bandyta mk1love
evolution, ja się uczę dopiero więc proszę mnie nie karcić a wytłumaczyć :bigok:

Założyłem po prostu z góry,że jeśli wałek jako tako kręci się wraz z całym ,,innym" osprzętem silnika, to trzeba by go było przy ostrych modach odelżyć (poprzez stoczenie) i pośrednio wpłynie to na ,,wkręcanie się" silnika i co gorsza nadal wydaje mi się to moje rozumowanie w miarę logiczne (bo ludzie nawet specjalnie lekkie koła pasowe robią) a Ty mówisz,że nie - więc słucham wyjaśnień :pub:

Wałek pośredni z 8v do 16v ( blok KR)

: czw sty 20, 2011 23:18
autor: evolution
bandyta mk1love pisze:czyli z racji,że wałek w 16v kręci się szybciej nie da się ustawić w miarę odpowiednio zapłonu (silnik zasilony gaźnikami) czy może sama regulacja zapłonu (mam na myślę opóźnienie) wystarczy ?
wez sam to przeczytaj co napisales moze zrozumiesz walek kreci se szybciej o 25 procent czyli na jeden cykl pracy komplrtnego motoru czyli 4 zaplony mialbys ich z aparatu juz 5... jak chcesz to opozniac??? co zaplon przekrecac aparat o 22.5 stopnia ???
samo odelzenie walka jest ryzykowne gdyz przenosi on sily skretne od npedzanej pompy oleju i gnace od sily pochadzacej od paska rozrzadu. chcesz by pekl dla 50 moze 100 gram na walku ktorego bezwladnosc jest tak mala ze nie poczujesz wogole efektu odelzenia??

Wałek pośredni z 8v do 16v ( blok KR)

: pt sty 21, 2011 23:25
autor: bandyta mk1love
evolution, teraz kapuje, nie wiedziałem,że wałek kręci się aż o ,,tyle" szybciej . Dzięki za wszelkie podpowiedzi i pomoc.

:pub:

Wałek pośredni z 8v do 16v ( blok KR)

: pn mar 07, 2011 23:16
autor: Marszall
odgrzeje kotleta

czyli wałek taki toczy sie po to zeby wszedł i haczył o korbowody jak rozumiem?

bo kiedys próbowałem wsadzić wałek z Pl do bloku z 9A zostawiająć pompę z 9A aby miec lepsze ciśnienie oleju to w pewnym momencie wałnie chciał mi sie obrócić:( Jest to możliwe?