Strona 1 z 2

Mk3 Swap z 1.8 ABS na 2.0 ABF Update

: czw gru 23, 2010 02:50
autor: Blotolf
Witam, ponieważ mój abs umiera szukam czegoś mocniejszego. Mam do kupienia w dobrym stanie 9a z passata b3 i w związku z tym pytanie co dokładnie będzie mi potrzebne z tego paska żeby to z głową zrobić. Czy pompa z abs wydoli? Chłodnica przez zimę powinna ogarnąć jeśli będą problemy wtedy na wiosną się wsadzi większą(tak żeby koszty trochę rozłożyć)Dodam, że skrzynię mam od 2.0 8v(na grubszym wałku)hamulce przód również od gti, tył poczeka razem z chłodnicą do wiosny. Czy w ogóle taka przekładka jest możliwa i nie wymaga zbyt dużej rzeźby ??

Mk3 Swap z 1.8 ABS na 2.0 9a

: pt gru 24, 2010 13:53
autor: herbiasty
Pompa nie wydoli, bo to jest K-Jet i tam siedza 2 pompy: podajaca i ciensieniowa 6bar.. a Ty mesz pewnie 3bar..
chyba ze bedzie zakladal Digi to powinna pociagnac :)

Mk3 Swap z 1.8 ABS na 2.0 9a

: pt gru 24, 2010 17:52
autor: imperfectCell
w 1.8 z tego co pamietam to pompa nawet 2 barow nie ma (chyba 1.3)

Re: Mk3 Swap z 1.8 ABS na 2.0 9a

: pt gru 24, 2010 22:25
autor: spawacz
No widzisz pomysliles sie, 1.3 to max cisnienie w ukladze, a pompa da rade , ale tylko i wylacznie na DIGIM, o k-jet zapomnij.

Mk3 Swap z 1.8 ABS na 2.0 9a

: pn sty 03, 2011 23:28
autor: archeolog
Ja też się przymierzam do swapa i silniczek już czeka jak coś wal na PW

Mk3 Swap z 1.8 ABS na 2.0 9a

: pn sty 10, 2011 15:08
autor: Leszek Madison
W 1.8 i mniejszych silnikach jest pompa paliwa o ciśnieniu 1.2 Bar, a Tobie potrzebna jest pompa 3.0 Bar (przynajmniej w 2E, ABF, VR6 tak jest).
Na słabej pompie odpali i być może nawet pojedzie, ale nie wiem z jakim skutkiem.

Prócz silnika potrzebujesz też kompa z wiązkami, a szczerze mówiąc nie wiem czy w passku złącza są takie same. I chyba z wiązkami może być problem, zaczerpnij nieco wiedzy na ten temat.



Ja mam osobiście małą chłodnice bez klimy z ABSa, ale faktycznie lepiej by było od razu założyć większą (taką od 2E na przykład), co zdaje się związane jest ze zmianą pasa przedniego.
Przy okazji zerknij (sam nie mam dostatecznej wiedzy) jak wygląda sprawa węży chłodzących, czy bez problemu poskładasz układ.

Mk3 Swap z 1.8 ABS na 2.0 9a

: pn sty 10, 2011 18:32
autor: Lucki
No to tak, a razie jestem na etapie składania 9A do "kupy" po remoncie ale bardzo dużo w kwestii swapa z RP na 9A wiem. Co Ci potrzeba:
-silnik z osprzętem (skrzynia może zostać z abs a ale będziesz musiał przełożyć całe sprzęgło )
-wiązka
-ecu
-przepływka mechaniczna ( jesli mechaniczny wtrysk) ---> KE-Motronic
-pompa 6bar
-obudowa pompy
-czujniki
-cewka razem z modułem zapłonowym na 3 piny ( wiązka po 93r )


Jeli chodzi o wiazke to wchodzi na strzał. Wypinasz 3 kostki z puszki bezpieczników i 3 wpinasz z nowej wiazki - to w sumie na tyle.

Jek masz pytania do zadawaj je w tym temacie na pewno ja, Ty i inni skorzystają ;)

Re: Mk3 Swap z 1.8 ABS na 2.0 9a

: pn sty 10, 2011 19:42
autor: Leszek Madison
Powiem szczerze, że ta plątanina nie wygląda zbyt miło :kac: Ale życzę powodzenia autorowi tematu :okej:

Obrazek

Mk3 Swap z 1.8 ABS na 2.0 9a

: pt maja 27, 2011 17:07
autor: Blotolf
Witam z silnikiem jest coraz gorzej na tą chwilę mogę przeznaczyć na niego 2,5k (dużo roboty zrobię sam+ znajomy mechanik z dobrymi cenami :D dostęp do kanału także jest ) Jakiego silnika najlepiej szukać żeby nie było dużo rzeźby i chrzanienia się z elektroniką(golfina z 1993r Skrzynię mam z 2e, hamulce przód z cordoby gti tył będzie w najbliższym czasie). Szkoda mi tego golfa bo blacha zdrowa i jeździ mi się nim dobrze:) Pasowałoby mi jakieś 130+ KM(do zasuwania mam Yamaszkę z 147 konikami :-) ). Co radzicie?

Mk3 Swap z 1.8 ABS na 2.0 9a

: sob maja 28, 2011 22:57
autor: Blotolf
A jaki inny silnik mógłbym wsadzić bez takich problemów z obrotomierzem? 1.8&2.0 20V siadłyby bez problemów i dużej rzeźby??

Mk3 Swap z 1.8 ABS na 2.0 9a

: śr cze 01, 2011 00:11
autor: Blotolf
Powiem tak budżet wzrósł do 4500zł. Silnik zmieniam bo poprzedni dogorywa ale na ten sam bądź słabszy zmieniać nie będę bo szkoda mi czasu na to. Znalazłem zdrowego ABFa z całym kompletem i będę się brał za to na dniach. W związku z tym pytanie:
-czy wszystkie ABFy były z klimą? Jeśli tak to czy znajdę jakiś pasek pasujący jeśli tej klimy nie zamontuje?( na to już kasy braknie)

Mk3 Swap z 1.8 ABS na 2.0 ABF Update

: śr cze 15, 2011 22:50
autor: Blotolf
Witam, już doszedłem do tego czego chcę:) Jutro ląduje u mnie cały zestaw ABF. Jakie problemy mogą mi się pojawić przy przekładce?

Mk3 Swap z 1.8 ABS na 2.0 ABF Update

: czw cze 16, 2011 20:05
autor: toudi
Blotolf, a jakie mozesz miec klopoty jakon w seri wychodzil??? musiszpodpiac imo i cala instalacje.ja w przekladce scislem sie w przeszlo 3tys robiacsami zostawiajac skrzynie z mk2.
Leszek Madison pisze:W 1.8 i mniejszych silnikach jest pompa paliwa o ciśnieniu 1.2 Bar
hehehe...dobre.

Mk3 Swap z 1.8 ABS na 2.0 ABF Update

: czw cze 16, 2011 23:58
autor: Leszek Madison
toudi pisze:hehehe...dobre
i jakże prawdziwe