[mk2] Brak iskry 16V PL
: sob lis 20, 2010 01:15
Cześć. Piszę tutaj bo tu prędzej otrzymam opinię fachowców niż w Technicznym
Niedawno nabyłem dwójkę z PLką na pokładzie. Wiedziałem, że jest z nim kiepsko ale w miarę dobrze rokował. Czasem nie zapalał, ale jak już zapalił to jeździł nawet znośnie. Parę dni temu już zjeżdżałem na parking i auto zdechło i nie chciało zapalić - myślę OK, trudno, zdarza mu się, będziemy to rozwiązywać. Ale na następny dzień też nie zaplił (rozrusznik kręci ale silnik nie zapala). Na trzeci dzień to samo. W końcu się za to wziąłem.
Okazało się, ze brak jest iskry zapłonowej. Po podłączeniu przewodu z cewki do masy iskra nie przeskakuje podczas kręcenia rozrusznikiem, wogóle jej nie ma. Jedynie przy włączaniu zapłonu pojawia się jedna iskra, badzo słaba. W każdym razie sprawdziłem kabel zapłonowy - OK, podminiłem cewkę - dalej to samo, podmieniłem moduł zapłonowy - dalej nic, poprawiłem masy, połączenia - to samo. Podejrzewałem czujnik Halla ale dziś założyłem inny aparat zapłonowy (nie wiadomo czy dobry) ale dalej jest to samo. Kable dochodzące do cewki mają przejście. I tu moje pytanie - CO JEST DALEJ NIE TAK?????????? Sterownik zapłonu? Czujnik Halla (jednak?)? Stacyjka? (i tak jest kostka do wymiany, le czy ona mogła tak nagle zwariować?).
I jeszcze jedno - ma ktoś DOBRY schemat elektryczny układu zapłonowego do PLki? Mam do KR ale chyba jakiś oszukany, rozkład przewodów na cewce jest inny niż u mnie w aucie (to też mnie zastanawia, ale moze KR ma inną konfigurację niż PL (?))
Niedawno nabyłem dwójkę z PLką na pokładzie. Wiedziałem, że jest z nim kiepsko ale w miarę dobrze rokował. Czasem nie zapalał, ale jak już zapalił to jeździł nawet znośnie. Parę dni temu już zjeżdżałem na parking i auto zdechło i nie chciało zapalić - myślę OK, trudno, zdarza mu się, będziemy to rozwiązywać. Ale na następny dzień też nie zaplił (rozrusznik kręci ale silnik nie zapala). Na trzeci dzień to samo. W końcu się za to wziąłem.
Okazało się, ze brak jest iskry zapłonowej. Po podłączeniu przewodu z cewki do masy iskra nie przeskakuje podczas kręcenia rozrusznikiem, wogóle jej nie ma. Jedynie przy włączaniu zapłonu pojawia się jedna iskra, badzo słaba. W każdym razie sprawdziłem kabel zapłonowy - OK, podminiłem cewkę - dalej to samo, podmieniłem moduł zapłonowy - dalej nic, poprawiłem masy, połączenia - to samo. Podejrzewałem czujnik Halla ale dziś założyłem inny aparat zapłonowy (nie wiadomo czy dobry) ale dalej jest to samo. Kable dochodzące do cewki mają przejście. I tu moje pytanie - CO JEST DALEJ NIE TAK?????????? Sterownik zapłonu? Czujnik Halla (jednak?)? Stacyjka? (i tak jest kostka do wymiany, le czy ona mogła tak nagle zwariować?).
I jeszcze jedno - ma ktoś DOBRY schemat elektryczny układu zapłonowego do PLki? Mam do KR ale chyba jakiś oszukany, rozkład przewodów na cewce jest inny niż u mnie w aucie (to też mnie zastanawia, ale moze KR ma inną konfigurację niż PL (?))