Strona 1 z 2

Digi I w 9A ma za ubogo

: pt wrz 03, 2010 21:14
autor: Marszall
Witam, sprawa ma sie nastepujaco; do swojego silnika włożyłem digi I a setap mechaniczny to:

dół 9A, głowica 1.8, kolektor 50mm, wałki abf, kolektor wydechowy ABF, stożek. Soft z G60.

odpalił od strzała ale miał problem z biegiem jałowym i zgasł, jakos udało sie uzyskac wolne obroty ale nie chciał sie wkrecac, po paru regulacjach, min zapłon na wypietym czujniku i 2250 obr na 6 stopni. Udało się uzyskać stabilną pracę. Ale zauważyłem że chodzi słabo dopuki nie załączy się regulacja lambda, jak lambda reguluje to wszystko ok, wkręca sie jest bieg jałowy. Napięcie na sondzie ładnie skacze. Ale na zimnym silniku ledwo co chodzi dopuki się troche nie rozgrzeje.

Postanowiłem ustawić copot. Więc rozgrzałem silnik, odpiołem czujnik temperatury (biały z PL) silnik prawie zgasł zaczeło nim kolebotać, patrze na napięcie sondy a tam 0,15v czyli za ubogo, o wkręceniu na obroty nie było mowy. Kręce wiec copotem i doszedłem do końca czyli na copocie 0 omów a tu nadal 0,15v.

Czy to możliwe żeby na ori sofcie było ubogo?

Wtryski są z g60 a regulator ustawiony na 3 bary (zmiana na 4 nic nie daje)

ogólnie czekam na soft pod 16v ale narazie chciałem jakoś pojeździć i jest problem z odpalaniem z rana:/

Digi I w 9A ma za ubogo

: pt wrz 03, 2010 21:58
autor: zjawa
zmień czujniki na oryginalne z g60 u mnie to pomogło , musisz mieć oryginalnie czarny od temp płynu i niebieski od ssania . Konfiguracje mam prawie tą samą dół od 9a głowica z wałkami z KR i na dolocie blos i stożek K&N

Digi I w 9A ma za ubogo

: sob wrz 04, 2010 07:10
autor: Marszall
jak to niebieski od ssania?

tam jest tylko jeden czujnik i z tego co wiem chodzi o niebieski,

zresztą jest rzesza ludzi którzy jeżdzą na digi I i II na orginalnym białym czujniku i jest ok, prawda?

Digi I w 9A ma za ubogo

: sob wrz 04, 2010 07:11
autor: Marszall
nie robiłem czujnika na kruccu z abf'a bo wiedziałem ze ori z pl daje rade, zreszta poruwnujac charakterystyki tych czujników widac ze sa takie same

Digi I w 9A ma za ubogo

: sob wrz 04, 2010 11:21
autor: zjawa
ja też tak mysllem a jak jest zimne auto to na benzynie nie odpali na białym czujniku , dopiero jak podepnę się do czarnego to pali elegancko . niebieski jest od ssania ( w 9a to brązowy wkręcany w głowice) http://yfrog.com/9d2481249631f5ece142b1j" onclick="window.open(this.href);return false; na tym zestawie pod króćcem mi 9a na digi II nie odpalał na benzynie . króciec taki jak na foto kosztuje 5zł bez paru groszy.

Digi I w 9A ma za ubogo

: sob wrz 04, 2010 14:38
autor: Marszall
niebardzo rozumiem przecież w digi I jest tylko jeden czujnik od temperatury, mi odpala na białym ale słabo chodzi.


PYTANIE DO ZNAWCÓW: MOŻE BYĆ BIAŁY CZUJNIK Z PL???

Digi I w 9A ma za ubogo

: sob wrz 04, 2010 20:05
autor: zjawa
może poszedł regulator ciśnienia paliwa i zamiast n wtryski wraca do baku .

Digi I w 9A ma za ubogo

: sob wrz 04, 2010 22:03
autor: Marszall
nie ma takiej opcji bo mam zegar i cały czas widze ile jest ciśnienia

Re: Digi I w 9A ma za ubogo

: ndz wrz 05, 2010 14:20
autor: hubos21
może i niektórzy jeżdżą na ori białym, ale Evolution pisał, żeby nie zostawiać białego czujnika bo nie są identyczne z niebieskim

Digi I w 9A ma za ubogo

: ndz wrz 05, 2010 14:41
autor: Marszall
ale takie fiksacje mogą być nim powodowane czynie????

Digi I w 9A ma za ubogo

: ndz wrz 05, 2010 14:49
autor: bugalon
Panowie, czujnik z PL NIE MA takiej samej charakterystyki jak ten od G60. Do digiego 1 bezwzględnie dajemy albo czujnik niebieski oryginalny w kroccu od ABF, albo dajemy czujnik z ABFa wkręcany w głowicę w miejsce białego z PL (ten z ABF ma taka samą charakterystykę jak ten z G60).

Marshall, Twoje regulacje copotem nie mogły pokazać zmiany na sondzie lambda. W momencie odpięcia czujnika temperatury sterownik zaczyna pracować w trybie awaryjnym i nie pracuje w pętli zamkniętej (nie ma korekty składu po lambdzie - jest wyłączona). Dlatego właśnie na odpiętym czujniku ustawiamy skład mieszanki na nagrzanym silniku regulując copotem. Jeśli nie masz analizatora spalin, to postaraj się kręcić copotem na nagrzanym motorze i odpiętym czujniku tak, aby uzyskać stabilną pracę silnika zarówno na wolnych obrotach jak i na wysokich. To że auto Ci się nie wkręca na odpiętym czujniku oznacza prawdopodobnie że jest zalewane, a nie tak jak myślisz, że ma za ubogo.

Acha, na oryginalnym sofcie nie ustawisz dobrze silnika (chyba że tylko bieg jałowy).

Digi I w 9A ma za ubogo

: ndz wrz 05, 2010 15:39
autor: Marszall
no tak co do czujnika to może spróbuje podstawić ten z ABF'a skoro muwisz że jest taki sam, ale co do wskazańsondy to sie troche nie zgodze, wiadomo że sterownik chodzi w trybie awaryjnym i nie reguluje lambdą ale lambda pokazuje napiecie sama z siebie i widać czy jest ubogo czy bogato nie?.


Ok a skoro ludzie jeżdzą na białym czujniku a PL to chyba te charakterystyki się aż tak nie rożnią nie?

Digi I w 9A ma za ubogo

: ndz wrz 05, 2010 18:28
autor: RasPL
dobrze mówisz lambda o ile ciepła to pokazuje skład

Digi I w 9A ma za ubogo

: ndz wrz 05, 2010 18:37
autor: Marszall
widze ze ile głów tyle pomysłów, ale skoro GTO mówi ze na białym hasa to chyba bedzie hasał.

Co do softu to zapomniałem powiedziec ze w sterowniku siedzi czips SLS'a pod g60 i moze jego wina tez.

A to że jest za ubogo to mnie nawet niedziwi w końcu g60 ma 8 zaworów a mój 16v i pojemność 1.8 a mój 2.0

chyba trzeba poczekac na soft i zobaczyć co wyjdzie