Strona 1 z 1

Wałki ABF w 9A

: sob sie 21, 2010 21:51
autor: mustang877
Dziś założyłem do mojego 9A wałki z ABF i po odpaleniu pojawił sie problem tego typu że praca silnika na jałowym biegu jest bardzo nie równa niczym na Shrickach 288. przekręciłem zapłon na maksa do przodu bo na seryjnym ustawieniu był opóźniony ale tylko w niewielkim stopniu to pomoglo. silnik pracuje nie równo tylko na jałowym biegu, po dodaniu gazu jest ok. w czym jest problem?

Wałki ABF w 9A

: sob sie 21, 2010 23:04
autor: TAZ
A dobrze ustawiłeś wałki względem siebie ?? Bo nawet ludziom robiącym to na co dzień się zdarzają wpadki i trzeba poprawiać.

Wałki ABF w 9A

: ndz sie 22, 2010 03:34
autor: mustang877
no wydaje sie że tak. kilka razy sprawdzałem czy dobrze , wszystko na znaki jak należy.

Wałki ABF w 9A

: ndz sie 22, 2010 08:57
autor: bugalek
Wałek ssący z ABFa ma znacznie dłuższy czas otwarcia zaworu mierzony bez luzu (około 10-15% więcej powietrza daje do silnika niż ten z 9A). Nie ma co sie dziwić, że silnik nie chodzi równo. Trzeba ustawić na nowo skład spalin o ile oczywiscie rozrząd dobrze ustawiony jak TAZ napisał (kluczowym punktem jest to aby kropki na wałkach były zwrócone do siebie i jednocześnie nacięcie na kółku wałka wydechowego pokrywało się z wycięciem w pokrywie zaworow)

Wałki ABF w 9A

: ndz sie 22, 2010 13:20
autor: mustang877
bugalek pisze:Wałek ssący z ABFa ma znacznie dłuższy czas otwarcia zaworu mierzony bez luzu (około 10-15% więcej powietrza daje do silnika niż ten z 9A). Nie ma co sie dziwić, że silnik nie chodzi równo. Trzeba ustawić na nowo skład spalin o ile oczywiscie rozrząd dobrze ustawiony jak TAZ napisał (kluczowym punktem jest to aby kropki na wałkach były zwrócone do siebie i jednocześnie nacięcie na kółku wałka wydechowego pokrywało się z wycięciem w pokrywie zaworow)
dokładnie tak jest ustawione, ale przecież gdyby nie było dobrze ustawione to by dawno było po zaworach, a silnik bardzo ładnie i równo sie wkręca i czuć że ma większego kopa niż na tamtych wałkach, pali na dotyk też. tylko na jałowym biegu jest nie równo.

Wałki ABF w 9A

: ndz sie 22, 2010 23:03
autor: Marszall
mi też chodził na wolnych nie stabilnie a na wyższych jakoś chodził jak skopałem ustawienie wałków, ale zawory grały gorzej jak puste szklanki i po 15 min pracy na jałowym jeden grzyb się urwał. Skopane było tylko o jeden ząbek wiec jeśli i ty byś skopał to już dawno byś o tym wiedział.

W moim 9A na osprzęcie z PL dało sie to pięknie ustawić że wolne obroty były nawet bardzo stabilne. Myśle że głowica z KR nie robiła tu rużnicy. Jednakże tak jak przedmówca powiedział trzebaby na nowo skonfigurowac zapłon i mieszanke z naciskiem na to drugie.

Wałki ABF w 9A

: ndz sie 22, 2010 23:17
autor: mustang877
Marszall pisze:Skopane było tylko o jeden ząbek wiec jeśli i ty byś skopał to już dawno byś o tym wiedział.
też tak sądze, wszystkie znaki są napewno dobrze ustawione bo już drugi dzień testuje samochód i nic sie zlego nie dzieję, wiec wychodzi na to tak jak mowicie że to kwestia konfiguracji zapłonu i mieszanki. Chociaż u K3fira w PL na digi2 równo pracuje co prawda po portingu głowicy.

Wałki ABF w 9A

: pn sie 23, 2010 07:53
autor: RasPL
bo to digi i se sam reguluje

Wałki ABF w 9A

: pn sie 23, 2010 10:46
autor: mustang877
RasPL pisze:bo to digi i se sam reguluje
ja też mam digi przecież

Wałki ABF w 9A

: pn sie 23, 2010 11:23
autor: TAZ
Mój brat zjawa też ma 9A na digi 2 i powiem wam, że zapitala masakrycznie skrzyni AUG. Obroty ma równe i nic się nie pitoli. Głowica KR na tym zestawie.

Wałki ABF w 9A

: pn sie 23, 2010 15:57
autor: qbejs
U mnie na wałku 276 mam obroty stabilne tyle że wyższe ( na Digi I najpierw soft ori od PG potem custom pod 16V ), jedynie po nocy przez jakies 5 min od odpalenia kulał na wolnych ale ja mam wyrzucony krokowiec.