Strona 1 z 1

Wielki dramat w ABF - 129,7KM i 149NM

: czw sie 19, 2010 08:32
autor: tomekbercik
Witam wszystkich. Chciałem sprzedać swojego Golfa, jednak widzę, że nie ma jakiegokolwiek zainteresowania, więc postanowiłem tym razem pójść w performance i dodatkowo zadbać o to, by po otwarciu maski był ład, skład i wszystko cacy. W tym celu skorzystałem z hamowni, by sprawdzić stan faktyczny jednostki i tu dochodzimy do meritum sprawy :crazy: . 129,7KM i 149NM, normalna załamka i rozpacz :goof: . Do tego krzywa momentu jest tak zróżnicowana, że aż chłopaki w to nie wierzyli (mogę wrzucić wykres). Chciałem zrobić z niego dobrego wolnossaka, a póki co muszę go reanimować, by za cokolwiek się brać... I tu właśnie moja prośba do mechaników, gdyż ja nie za bardzo się na tym znam, dłubie tam trochę, ale raczej moim konikiem jest blacharka. Co trzeba zrobić by odzyskać te konie? Od razu pisze, że nie musi być tanio i szybko, ale dokładnie i całościowo. Napisze od razu, że już wkrótce uzbieram na wymarzone wałki Schricka, z tym że nie wiem jakie czy 268, czy 276, oraz jestem w trakcie zbierania funduszy na jakiś kolektor wydechowy, albo Supersprinta, lub Tezeta. Wydech już mam Remusa od kata 55mm i stożek K&N. Proszę o dokładne napisanie od czego zacząć, przez co trzeba przejść i w końcu na czym skończyć, by to miało ręce i nogi. Aha, czy sprzęgło podejdzie od Vr-ki, czy lepiej zainwestować w jakiś sportowy zamiennik? I czy opłaca się naprawiać skrzynie CDA (na wykończeniu są synchronizatory), czy lepiej od razu zainwestować w następną? Proszę o porady, bo naprawdę tyle co kapuchy już wsadziłem w Gofra, sprzedać się raczej nie sprzeda, a jakoś to wogóle nie jedzie :crazy: Jeżeli dodałem temat w niewłaściwym miejscu to z góry przepraszam. POMOCY

Wielki dramat w ABF - 129,7KM i 149NM

: czw sie 19, 2010 09:47
autor: tirsone
Cześć


Co do mocy to wrzuć wykres i podaj jaki typ hamowni.

1. Ja na początek sprawdziłbym kompresję na garach, potem jeśli masz taką możliwość podpiął auto pod Vaga w celu sprawdzenia ewentualnych błędów.

jak to sprawdzisz to możesz dalej szukać przyczyny słabych wyników.

pzdr

Wielki dramat w ABF - 129,7KM i 149NM

: czw sie 19, 2010 11:11
autor: AD6
napisz co to za hamownia i daj wykres najpierw zajmij sie powrotem do serii a pózniej podwyzszaniem mocy jesli wykres jest poszarpany jak mówisz to wygląda to na przerywanie z zapłony a bardziej na problemy ze strony zasilania w paliwo dodatkowo jak tirsone napisał kompresja w silniku i rozrząd do sprawdzenia

Wielki dramat w ABF - 129,7KM i 149NM

: czw sie 19, 2010 12:43
autor: tomekbercik
Hamowałem go na V-techu który był na Manii.

Oto wykres:
http://img594.imageshack.us/i/1029193.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img641.imageshack.us/i/1029194.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

Co do Vaga, to był już podpinany, bo siadł mi czujnik położenia wału i wtedy innego błędu nie wykazywało

Re: Wielki dramat w ABF - 129,7KM i 149NM

: pt sie 20, 2010 18:17
autor: waski00
tomekbercik pisze:Hamowałem go na V-techu który był na Manii.

Oto wykres:
http://img594.imageshack.us/i/1029193.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img641.imageshack.us/i/1029194.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

Co do Vaga, to był już podpinany, bo siadł mi czujnik położenia wału i wtedy innego błędu nie wykazywało


czy tym autem jezdzisz tylko na bęzynie ? czy zagazowane jest ?

Wielki dramat w ABF - 129,7KM i 149NM

: pt sie 20, 2010 21:02
autor: tomekbercik
Auto only na benzynie. Nigdy nie widziało gazu i nigdy go nie zobaczy

Wielki dramat w ABF - 129,7KM i 149NM

: pt sie 20, 2010 22:07
autor: AD6
sprawdz wszystko to co napisał tirsone, i ja

Wielki dramat w ABF - 129,7KM i 149NM

: sob sie 21, 2010 12:45
autor: Mateusz74
Sprawdź jeszcze czy pasek rozrządu dobrze założony.

Wielki dramat w ABF - 129,7KM i 149NM

: sob sie 21, 2010 19:20
autor: imperfectCell
na moje przyczyna pewnie bardziej lezy w osprzecie. Soprawdzenie kompresji da Ci poglad na stan slupka dalej to trzeba szukac w rozrzadzie oraz osprzecie silnika. Jeden zabek na rozrzadzie potrafi juz czynic spore starty, juz nie wspominajac np o zuzytych przewodach WN

Re: Wielki dramat w ABF - 129,7KM i 149NM

: śr sie 25, 2010 15:46
autor: reyko
Sprawdź przede wszytki świece i kable WN. Jeśli są lipne to mają duży wpływ na utratę mocy.

Re: Wielki dramat w ABF - 129,7KM i 149NM

: czw sie 26, 2010 16:44
autor: tomekbercik
Czy przewody zapłonowe mają aż taki duży wpływ na moc? Może i też, więc wezme to pod uwage. Zresztą i tak już zrobiłem pierwsze kroki. Dziś kończe rozbierać do cna cały silnik i zabieram się za kapitalke, nawet jeśli miałoby mi to zająć parę lat ;) Daje do wyważania wał korbowy i układ korbowo-tłokowy, sam blok idzie do planu, pierścienie na tłokach nówki, głowica do planowania i do obróbki, tak samo jak przepustnica. Wałki będe szlifował, bo po tym remoncie raczej nie będzie mnie stać na Schricka. Cała głowica zostanie sprawdzona pod kątem zużytych elementów. Do tego wszystko chciałem pomalować, a najlepiej polakierować proszkowo, tylko pytanie, czy wszystkie elementy można wypiaskować, tj. pokrywa zaworów, głowica, blok + skrzynia? Blok będe miał cały wybebeszony, więc podejrzewam że problemu nie będzie, tak samo jak z głowicą. Ale skrzyni nie chce rozbierać do części 1-szych. Można przykładowo w otwory po śrubach od strony sprzęgła przykręcić jakąś blachą, pod którą dam choćby silikon? Wytrzyma to ciśnienie piasku? Czy trzeba ją rozkręcać na części 1-sze? Bo mam w okolicy lakiernie proszkową wraz z piaskowaniem i wiem że proszek wygrzany dobrze by się trzymał. Niby mówią że szkiełkowanie jest lepsze, ale nie mam w pobliżu nikogo takiego...