Strona 1 z 2
1.8 16V PL problem gdy zimny
: pn maja 10, 2010 20:17
autor: diabollo
a wiec tak,mam taki problem z silnikiem,odpala od strzala chodzi rowno ale po chwili zaczyna wariowac i gasnie,znow odpale i musze trzymac noge na gazie zeby silnik nie zdechl,ale gdy silnik sie juz rogrzeje to chodzi normalnie nie gasnie nie przerywa,silnik to 1.8 16V PL'ka
pomozcie;(
: wt maja 11, 2010 18:56
autor: Marszall
switch od krokowca trzeba sprawdzić jak i sam krokowy.
Ogólnie czy stabilizacja biegu jałowego działa właściwie
: wt maja 11, 2010 19:22
autor: diabollo
kolego a mozesz troche jasniej?jaki switch i jak sprawdzic ten krokowy czy jest dobry
: wt maja 11, 2010 20:11
autor: Marszall
na przekręconym zapłonie powinien buczeć, to bedzie oznaczało że switch działa.
A switch to taki mikrostyk umieszczony na przepustnicy załączjący sie z chwilą całkowitego puszczenia gazu czyli zamkniecia przepustnicy.
: śr maja 19, 2010 19:31
autor: diabollo
obadalem twoje porady,krokowy dziala sluchac jak buczy a switch tez dziala bo przkladalem z innej przepustnicy i dalej to samo;( o co chodzi???? prosze o pomoc bo porabie siekiera ten silnik
: śr maja 19, 2010 23:44
autor: toffic
diabollo pisze:odpala od strzala chodzi rowno ale po chwili zaczyna wariowac i gasnie,znow odpale i musze trzymac noge na gazie zeby silnik nie zdechl,ale gdy silnik sie juz rogrzeje to chodzi normalnie nie gasnie nie przerywa,silnik to 1.8 16V PL'ka
pomozcie;(
mi to bardziej wygląda na źle działający/rozregulowany wtrysk, obawiam się, ze sam nie dasz rady go dobrze ustawić
: czw maja 20, 2010 10:33
autor: diabollo
ale ten objaw jest tyklo wtedy gdy jest silnik zimny,wiec raczej wtrysk jest chyba dobry.a dawka jest regulowana ta klapa w przeplywce tak?
: czw maja 20, 2010 11:32
autor: toffic
diabollo pisze:ale ten objaw jest tyklo wtedy gdy jest silnik zimny
no właśnie, z jakiegoś powodu wtrysk dobrze na zimnym nie działa, może czujnik temp zmarł
: czw maja 20, 2010 13:09
autor: dan_25
Przy odpalaniu zimnego silnika powinien się załączać " wtrysk rozruchowy " działa on przez ok 8 sec do temp 35 stopni a później się nie włącza jest on położony z prawej strony ssącego a steruje nim czujnik który jest umieszczony z prawej strony głowicy za króćcem wodnym [ taki większy z brązową kostką ] i raczej to będzie przyczyna twoich zmartwień
na zimnym silniku wykręć ten wtrysk [ dwie śruby imbusowe 5 ] i niech ktoś ci spróbuje odpalić auto , jeśli on nie pyli paliwem sciągnij z niego kostkę [ niebieska] i daj tam napięcie z aku [ są na nim oznaczenia + i - ] jeśli będzie pylił to masz padnięty czujnik który go włącza a jeśli nie to sam wtrysk
jest jeszcze taka możliwość że będzie zapchany przewód zasilający paliwem [ raz tak miałem] więc sprawdź jego drożność
pozdro
: ndz maja 23, 2010 11:46
autor: diabollo
wtrysk rozruchowy dziala dobrze,wiec nie wiem.ale zrobilem taki myk na odpalonym silniku odlaczylem biala wtyczke z bialego czujnika kolo krocca wody,i silnik chodzi calkiem inaczej rowno nic nie przerywa,a gdy tylko go podlacze to od razu gasnie,dodam ze ten czujnik tez juz wymienialem,i jeszcze takie pytanie ile wam pali PL'ka? moja zejsc ponizej 10l/100km to jest sukces(sprawdzane przez MFA)
: pn maja 24, 2010 23:45
autor: muchacc86
ja bym sprawdził ten krokowy tzn zamieniłbym na inny
: czw maja 27, 2010 17:37
autor: Lysiak
Masz jeszcze takie cos jak regulator fazy nagrzewania, jak niedziala prawidlowo to beda sie dzialy rozne rzeczy. Ustrojstwo to wzbogaca mieszanke az silnik nie osiagnie 60 stopni. Najlepiej jest podlozyc z innego auta bo trudno zmacac czy jest sprawny czy tez nie. Jest przykrecony do rozdzielacza dochodza do niego 2 kabelki.
Mialem tak ze moje auto zachowywalo sie tak samo jak w Twoim opisie. Odpalal bez problemu, chwilke jechalem i zaczynal sie cyrk. Jak sie juz troszke nagrzal wszystko wracalo do normy.
Mialem tez i taki numer, ze nowy czujnik temp. BIALY, dawal takie objawy. Mimo to ze byl nowy, zainwestowalem w kolejny i po klopocie. Okazalo sie jak juz ten "nowy" badalem za pomoca czajnika i omomierza, ze w pewnym zakresie temperatury dostawal bzika. Silnik zimny ok, silnik pochodzil 2 minuty i czarno z komina zalewa jak szalony, silnik sie rozgrzal i znow ok.
Czujnik temp. nie jest drogi. Zainwestuj w nowy, albo zbadaj tego co masz, czy napewno jest ok.
10 w miescie to norma. Udalo mi sie zejsc do 9 ale to nie jest jazda, i ciezko wytrzymac 100km bez dodawania gazu
. Na trasie 8 przy normalnej jezdzie, bez szalenstw.
Powodzenia
: czw maja 27, 2010 21:45
autor: muchacc86
Kolego zmień krokowy Bo Ci żadna wymiana przy rozdzielaczu paliwa tego nastawnika ciśnienia nie pomoże, Ja już zjadłem zęby na tym silniku bo go tak lubię ze nie upuszczę go bo jest taki prosty ten silnik jak alfabet
: pt maja 28, 2010 22:11
autor: diabollo
no kolego to co napisales z tym regulatorem nagrzewania to mnie zagiales,wezme z pracy taki i zobacze.a napisales ze silnik przykapca moj ma to samo przykapca na czarno a spaliny strasznie smierdza niedopalonym paliwem.a ile ten bialy czujnik kosztuje i gdzie mozna go dostac?