Strona 1 z 2
zmiana głowicy w kr na inna? może jakieś modyfikacje.
: sob maja 08, 2010 20:48
autor: matisim
witam.
w moim kr'ku chyba pękła głowica, mam ja akurat na srawdzeniu wiec sie okaże.Jak będzie jednak peknięta to muszę ją wymienić, ale mysle sobie czy zaraz nie wsadzić innej żeby troche mu mocy przybło
nie spodziewam sie zaraz 50km więcej jakby co.
czy wkładać głowice od innej 16, czy wystarczy zmienić wałki? może jeszcze coś doradzicie?
: ndz maja 09, 2010 00:14
autor: AD6
głowica kr jest najlepsza jeśli chodzi o glowice bez portingu także zakładaj ta jesli jest sprawna lub jesli pęknięta to szukaj drugiej z KR-a ewentualnie jesli chcesz zrobić porting to wtedy głowica z ABF-a
: ndz maja 09, 2010 09:32
autor: bugalon
Jeszcze pasuje z delikatną rzeźbką głowica (od strony pasazera) z silnika V8 z audi (3,7 litra). Ona ma chyba lepsze przepływy nawet niż ta z KRa. Sam jej w ręku nie mialem, ale czytałem na innych forach, że ją z powodzeniem stosują.
Generalnie tak jak kolega wyzej napisal. Głowice z silników 1.8 16v mają generalnie lepszy przeplyw niż te z silników 2.0 16v (chociaż słyszałem, że jakaś część ABFów miala inne głowice i te ponoć są lepsze od 1.8 16v, ale nigdy takiej nie widzialem)
: ndz maja 09, 2010 11:16
autor: Marszall
bez większego modzeia wkładaj głowę od KR i wałki od ABF
: ndz maja 09, 2010 13:14
autor: toffic
Wszyscy zachwalają głowe z KRa a niestety nie ma reguły, dobre głowice były montowane tak w KR jak i PL, kupując powiedzmy ze szrotu głowice która na 102% była ori zamontowana w KRze nie mamy pewności, że trafimy na tą "odpowiednią". Więc nawoływanie: "kup z KRa będzie dobra" to wprowadzanie kogoś w maliny
: ndz maja 09, 2010 14:45
autor: Marszall
rozumiem że chcesz powiedzieć że w PL nie były już tak dobre jak w KR?
Ale podejżewam że lepsze niż w 2.0 i tak.
PS. kiedyś musiałem zmienić głowę w swojej PL i kupiłem od KR z tego co pamiętam miała taki sam numer co maja stara....hmmm
: ndz maja 09, 2010 16:07
autor: RasPL
głowica z KR:
a tu głowica od strony pasażera audi 3.6 v8 (PT):
widać 6 otworów od płynu chłodniczego więcej które trzeba zaślepić
: śr maja 12, 2010 13:39
autor: olozwirski
Ja mam glowice z PT i powiem wam ze one sie niczym nie roznia od KRa, kanaly, zawory, kat rozwarcia zaworow takie sam. Walki maja inne mniejsze wzniosy, nie wiem jak czasy bo chyba i tak nie pasuja ze wzgledu na inna kolejnosc zaplonow, pasuja walki z 16V. Tak w skrocie zeby je polozyc na blok R4 trzeba zaslepic trzy splywy oleju, dorobic krociec wodny z boku i nagwintowac nowe otwory pod kolektor ssacy. Dla mnie przerobka bez sensu chyba ze dla funu bo korzysci z tego zadne.
Acha, obie glowice z PT beda pasowac, sa takie same roznia sie tylko deklem, lewa ma wlew oleju.
: śr maja 12, 2010 21:55
autor: bugalon
olozwirski pisze:Ja mam glowice z PT i powiem wam ze one sie niczym nie roznia od KRa, kanaly, zawory, kat rozwarcia zaworow takie sam. Walki maja inne mniejsze wzniosy, nie wiem jak czasy bo chyba i tak nie pasuja ze wzgledu na inna kolejnosc zaplonow, pasuja walki z 16V. Tak w skrocie zeby je polozyc na blok R4 trzeba zaslepic trzy splywy oleju, dorobic krociec wodny z boku i nagwintowac nowe otwory pod kolektor ssacy. Dla mnie przerobka bez sensu chyba ze dla funu bo korzysci z tego zadne.
Acha, obie glowice z PT beda pasowac, sa takie same roznia sie tylko deklem, lewa ma wlew oleju.
Olo, a jak wygladaja kanaly ssące i wydechowe w tej glowicy z PT? Porownywales?
: śr maja 12, 2010 23:51
autor: olozwirski
To samo co KR/PL, jeszcze mi sie przypomnialo ze popychacze sa mniejszej srednicy, a to bedzie przeszkadzac jak ktos chce walki z naprawde duzymi wzniosami.
: czw maja 13, 2010 14:59
autor: RasPL
czyli ogólnie lipa i szkoda zachodu
: śr cze 23, 2010 10:52
autor: matisim
głowice mam na szczescie całą, wiec tylko czeka ją porting i inne wałki....
zmiana głowicy w kr na inna? może jakieś modyfikacje.
: śr mar 02, 2011 20:14
autor: matisim
żeby nie tworzyć nowego tematy napisze tutaj.
czy głowca z mojego kr podejdzie do 2.0 2E?? gołwice mam po remoncie lecz nie wiadomo czy blok jest dobry, jeśli padł do nie warto już mi tego silnika remontować i myśle żeby dól wsadzić od 2.0. albo kupić kompletnego abf'a i go pchnać do dwójki...
zmiana głowicy w kr na inna? może jakieś modyfikacje.
: ndz mar 06, 2011 20:08
autor: Sputnik_PWR
Do bloku się przykręci, wał może zostać. Nie będą pasować tłoki, trzeba przełożyć tłoki z 16V. Nie wiem jak jest z wysokością bloku 2E, ale wydaje mi się że korbowody w ABF i 2E są tej samej długości, wykorbienie wału to samo, czyli wnętrzności (tłoki i korbowody) z ABFa musiały by być. Taniej i szybciej chyba będzie dół od 16v szukać. Albo z jakiegoś 1.8 na niskim bloku przełożyć sam blok.
Na forum jest dużo rozważań na ten temat wystarczy poszukać.