zmiana głowicy w kr na inna? może jakieś modyfikacje.

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

zmiana głowicy w kr na inna? może jakieś modyfikacje.

Post autor: matisim » sob maja 08, 2010 20:48

witam.
w moim kr'ku chyba pękła głowica, mam ja akurat na srawdzeniu wiec sie okaże.Jak będzie jednak peknięta to muszę ją wymienić, ale mysle sobie czy zaraz nie wsadzić innej żeby troche mu mocy przybło :) nie spodziewam sie zaraz 50km więcej jakby co.

czy wkładać głowice od innej 16, czy wystarczy zmienić wałki? może jeszcze coś doradzicie?



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » ndz maja 09, 2010 00:14

głowica kr jest najlepsza jeśli chodzi o glowice bez portingu także zakładaj ta jesli jest sprawna lub jesli pęknięta to szukaj drugiej z KR-a ewentualnie jesli chcesz zrobić porting to wtedy głowica z ABF-a


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » ndz maja 09, 2010 09:32

Jeszcze pasuje z delikatną rzeźbką głowica (od strony pasazera) z silnika V8 z audi (3,7 litra). Ona ma chyba lepsze przepływy nawet niż ta z KRa. Sam jej w ręku nie mialem, ale czytałem na innych forach, że ją z powodzeniem stosują.

Generalnie tak jak kolega wyzej napisal. Głowice z silników 1.8 16v mają generalnie lepszy przeplyw niż te z silników 2.0 16v (chociaż słyszałem, że jakaś część ABFów miala inne głowice i te ponoć są lepsze od 1.8 16v, ale nigdy takiej nie widzialem)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » ndz maja 09, 2010 11:16

bez większego modzeia wkładaj głowę od KR i wałki od ABF


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz maja 09, 2010 13:14

Wszyscy zachwalają głowe z KRa a niestety nie ma reguły, dobre głowice były montowane tak w KR jak i PL, kupując powiedzmy ze szrotu głowice która na 102% była ori zamontowana w KRze nie mamy pewności, że trafimy na tą "odpowiednią". Więc nawoływanie: "kup z KRa będzie dobra" to wprowadzanie kogoś w maliny



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » ndz maja 09, 2010 14:45

rozumiem że chcesz powiedzieć że w PL nie były już tak dobre jak w KR?
Ale podejżewam że lepsze niż w 2.0 i tak.

PS. kiedyś musiałem zmienić głowę w swojej PL i kupiłem od KR z tego co pamiętam miała taki sam numer co maja stara....hmmm


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » ndz maja 09, 2010 16:07

głowica z KR:
Obrazek

a tu głowica od strony pasażera audi 3.6 v8 (PT):
Obrazek

widać 6 otworów od płynu chłodniczego więcej które trzeba zaślepić
Ostatnio zmieniony ndz maja 09, 2010 16:13 przez RasPL, łącznie zmieniany 1 raz.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » śr maja 12, 2010 13:39

Ja mam glowice z PT i powiem wam ze one sie niczym nie roznia od KRa, kanaly, zawory, kat rozwarcia zaworow takie sam. Walki maja inne mniejsze wzniosy, nie wiem jak czasy bo chyba i tak nie pasuja ze wzgledu na inna kolejnosc zaplonow, pasuja walki z 16V. Tak w skrocie zeby je polozyc na blok R4 trzeba zaslepic trzy splywy oleju, dorobic krociec wodny z boku i nagwintowac nowe otwory pod kolektor ssacy. Dla mnie przerobka bez sensu chyba ze dla funu bo korzysci z tego zadne.
Acha, obie glowice z PT beda pasowac, sa takie same roznia sie tylko deklem, lewa ma wlew oleju.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr maja 12, 2010 21:55

olozwirski pisze:Ja mam glowice z PT i powiem wam ze one sie niczym nie roznia od KRa, kanaly, zawory, kat rozwarcia zaworow takie sam. Walki maja inne mniejsze wzniosy, nie wiem jak czasy bo chyba i tak nie pasuja ze wzgledu na inna kolejnosc zaplonow, pasuja walki z 16V. Tak w skrocie zeby je polozyc na blok R4 trzeba zaslepic trzy splywy oleju, dorobic krociec wodny z boku i nagwintowac nowe otwory pod kolektor ssacy. Dla mnie przerobka bez sensu chyba ze dla funu bo korzysci z tego zadne.
Acha, obie glowice z PT beda pasowac, sa takie same roznia sie tylko deklem, lewa ma wlew oleju.
Olo, a jak wygladaja kanaly ssące i wydechowe w tej glowicy z PT? Porownywales?


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » śr maja 12, 2010 23:51

To samo co KR/PL, jeszcze mi sie przypomnialo ze popychacze sa mniejszej srednicy, a to bedzie przeszkadzac jak ktos chce walki z naprawde duzymi wzniosami.



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » czw maja 13, 2010 14:59

czyli ogólnie lipa i szkoda zachodu


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: matisim » śr cze 23, 2010 10:52

głowice mam na szczescie całą, wiec tylko czeka ją porting i inne wałki....



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

zmiana głowicy w kr na inna? może jakieś modyfikacje.

Post autor: matisim » śr mar 02, 2011 20:14

żeby nie tworzyć nowego tematy napisze tutaj.

czy głowca z mojego kr podejdzie do 2.0 2E?? gołwice mam po remoncie lecz nie wiadomo czy blok jest dobry, jeśli padł do nie warto już mi tego silnika remontować i myśle żeby dól wsadzić od 2.0. albo kupić kompletnego abf'a i go pchnać do dwójki...



Sputnik_PWR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt sty 25, 2008 12:54
Lokalizacja: Kępno

zmiana głowicy w kr na inna? może jakieś modyfikacje.

Post autor: Sputnik_PWR » ndz mar 06, 2011 20:08

Do bloku się przykręci, wał może zostać. Nie będą pasować tłoki, trzeba przełożyć tłoki z 16V. Nie wiem jak jest z wysokością bloku 2E, ale wydaje mi się że korbowody w ABF i 2E są tej samej długości, wykorbienie wału to samo, czyli wnętrzności (tłoki i korbowody) z ABFa musiały by być. Taniej i szybciej chyba będzie dół od 16v szukać. Albo z jakiegoś 1.8 na niskim bloku przełożyć sam blok.
Na forum jest dużo rozważań na ten temat wystarczy poszukać.



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości