Strona 1 z 2

problem z obrotami digi16v

: pt kwie 30, 2010 10:37
autor: mustang877
problem jest tego typu że na cieplym silniku zaraz po odpaleniu silnika obroty sie zawieszają na okolo 2500rpm a gdy juz po dłuższym czasie opadną to cały czas faluje i nie idzie tego wyregulować przepływomierzem, jak nie ustawisz to i tak nic sie nie zmienia. do tego spalanie w granicach 20l/100. prosze o pomoc bo mnie zaraz #!%& strzeli

: pt kwie 30, 2010 14:14
autor: bugalon
Jaki digifant? Jedynka, czy dwójka?

Najpierw sprawdź krańcówkę zamknięcia przepustnicy (jest w digim 1 i digim 2). Jeśli jest niesprawna, zawsze auto faluje lub utrzymuje za wysokie obroty.

: pt kwie 30, 2010 15:01
autor: mustang877
bugalon pisze:Jaki digifant? Jedynka, czy dwójka?

Najpierw sprawdź krańcówkę zamknięcia przepustnicy (jest w digim 1 i digim 2). Jeśli jest niesprawna, zawsze auto faluje lub utrzymuje za wysokie obroty
digifant II ,krańcówki, czujnik temp, krokowiec szczelność dolotu i podciśnień sprawdziłem, są sprawne.

: pt kwie 30, 2010 20:08
autor: bugalon
mustang877 pisze:
bugalon pisze:Jaki digifant? Jedynka, czy dwójka?

Najpierw sprawdź krańcówkę zamknięcia przepustnicy (jest w digim 1 i digim 2). Jeśli jest niesprawna, zawsze auto faluje lub utrzymuje za wysokie obroty
digifant II ,krańcówki, czujnik temp, krokowiec szczelność dolotu i podciśnień sprawdziłem, są sprawne.
Więc pozostaje tylko sonda i jej wskazania. Z nią musi być coś nie tak jeśli reszta jest sprawna. Przepływomierz sie nie zacina? Klapka płynnie chodzi w całym zakresie? Wskazania napięcia z przepływki są stabilne?

: sob maja 01, 2010 01:46
autor: mustang877
bugalon pisze:Więc pozostaje tylko sonda i jej wskazania. Z nią musi być coś nie tak jeśli reszta jest sprawna. Przepływomierz sie nie zacina? Klapka płynnie chodzi w całym zakresie? Wskazania napięcia z przepływki są stabilne?
sondy nie mam ponieważ to sterownik od silnika PB, przepływka sie nie zacina dzis sprawdzałem ale za to wskazania nie są stabilne i wahania napięcia są cały czas, praktycznie nie da sie ustawić jednej wartości. podmieniłem przepływomierz na drugi i jest ta sama sytuacja, czyżby cos nie tak ze sterownikiem?

[ Dodano: 02 Maj 2010 23:46 ]
ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? bo ja już wymiękam

: pn maja 03, 2010 13:16
autor: szogi
jak możesz to sprubuj wymienic czujnik tem. niebieski .

: pn maja 03, 2010 17:11
autor: mustang877
szogi pisze:jak możesz to sprubuj wymienic czujnik tem. niebieski .
ok spróbuje bo teraz mam wstawiony seryjny od 16v (biały) może to jest powodem? ale teoretycznie powinien działać prawidłowo z digifantem.

: pn maja 03, 2010 22:59
autor: bugalon
mustang877 pisze:
szogi pisze:jak możesz to sprubuj wymienic czujnik tem. niebieski .
ok spróbuje bo teraz mam wstawiony seryjny od 16v (biały) może to jest powodem? ale teoretycznie powinien działać prawidłowo z digifantem.
Nie będzie dzialac prawidłowo, bo ma inną charakterystykę. Wstaw czujnik z ABFa wkręcany w głowicę.

: wt maja 04, 2010 12:08
autor: mustang877
bugalon pisze:Nie będzie dzialac prawidłowo, bo ma inną charakterystykę. Wstaw czujnik z ABFa wkręcany w głowicę
ten co mam teraz też jest wkręcany w głowice i jak pytałem w sklepie o czujnik ABF to mówią że tam jest jeden model czujnika który idzie do KR/PL9A i ABFa.
coś mi sie w to nie chce wierzyć jednak...

: wt maja 04, 2010 18:21
autor: toffic
mustang877 pisze:ten co mam teraz też jest wkręcany w głowice i jak pytałem w sklepie o czujnik ABF to mówią że tam jest jeden model czujnika który idzie do KR/PL9A i ABFa.
coś mi sie w to nie chce wierzyć jednak...
dobrze ci mówili, koledze chodziło o zastosowanie wyjścia na nagrzewnice z ABFa z klimą i tam wsadzić ori czujnik z DF II (ten niebieski)

: wt maja 04, 2010 22:14
autor: mustang877
toffic pisze:dobrze ci mówili, koledze chodziło o zastosowanie wyjścia na nagrzewnice z ABFa z klimą i tam wsadzić ori czujnik z DF II (ten niebieski)
teraz wszystko jasne, mysle że to może być powodem bo spalanie na ori czujniku z 16v utrzymuje sie na poziomie 20L/100km. jest masakra po prostu ](*,) ](*,) ](*,)

: wt maja 04, 2010 22:45
autor: toffic
a wtryski jakie?? klapa dobrze ustawiona?? jaki masz AFR??

: śr maja 05, 2010 00:10
autor: mustang877
toffic pisze:a wtryski jakie?? klapa dobrze ustawiona?? jaki masz AFR??
wtryski od PG 245cc/min
klapkę cieżko jest teraz wyregulować ponieważ obroty ciągle falują ale starałem sie tak dostroić żeby napiecie mieściło sie w normie miedzy 0,90v-1,20v.
AFR nie mierzyłem a jaka powinna byc jego wartośc?

: śr maja 05, 2010 15:54
autor: bugalon
toffic pisze:
mustang877 pisze:ten co mam teraz też jest wkręcany w głowice i jak pytałem w sklepie o czujnik ABF to mówią że tam jest jeden model czujnika który idzie do KR/PL9A i ABFa.
coś mi sie w to nie chce wierzyć jednak...
dobrze ci mówili, koledze chodziło o zastosowanie wyjścia na nagrzewnice z ABFa z klimą i tam wsadzić ori czujnik z DF II (ten niebieski)
Nie nie, chodziło mi dokładnie o czujnik wkręcany w głowicę z ABFa. Zgodnie ze źródłami które posiadam ma on taką samą charakterystykę jak standardowy niebieski w digifantach. Ta charakterystyka jest inna niz czujników z KR/PL/9A.

Patent z wyjściem na nagrzewnicę o którym toffic napisał często stosuję. Uwazam jednak, że lepiej iść w czujniki wkręcane. Mniej z tym zachodu.

[ Dodano: Sro Maj 05, 2010 3:55 pm ]
mustang877 pisze:
toffic pisze:a wtryski jakie?? klapa dobrze ustawiona?? jaki masz AFR??
wtryski od PG 245cc/min
klapkę cieżko jest teraz wyregulować ponieważ obroty ciągle falują ale starałem sie tak dostroić żeby napiecie mieściło sie w normie miedzy 0,90v-1,20v.
AFR nie mierzyłem a jaka powinna byc jego wartośc?
AFR powinieneś mieć w granicach 13,5:1.