Strona 1 z 2

Map sensor

: pt kwie 16, 2010 09:28
autor: Paweł Włodek
Mam pytanko czy map sensor z kompa abf-a bedzie pasował do kompa g60 Pg??????? abf siemens g60-Bosch

: pt kwie 16, 2010 14:49
autor: wachelo
PG jest doładowane, a ABF wolnossący, więc raczej nie będzie pasował.

: pt kwie 16, 2010 15:23
autor: bugalon
Zależy do czego ma być użyty sterownik po takim modzie.

Map sensor

: pn kwie 19, 2010 10:50
autor: Paweł Włodek
chce go dolac bo na map sensorze od g60 zubarza sie strasznie góra nawet jak zrobie program z dołu dobrze a góra lipa.Kupiłem juz map sensor i tak sie dolał ze masakra teraz trzeba zrobic program ale paliwa ma pod dostatkiem

: pn kwie 19, 2010 13:23
autor: RasPL
W abf map chodzi na podciśnieniu a w g60 nadciśnieniu to po 1 a po 2 to trzeba odczytać z czujnika jego oznaczenie i w karcie katalogowej porównać z tym z pg ciśnienia i napięcia wyjściowe, napewno będą inne i ten z pg to się nadaje do abf turbo + nowe mapy

: pn kwie 19, 2010 16:45
autor: bugalon
Map sensory są inne w ABF i w G60. ABF jest tylko do podciśnień. G60 jest do podciśnień i nadcisnień. Całkowicie inaczej działają.

Nie rozumiem natomiast metodyki autora. Wymiana mapa nie jest dobrym narzędziem do wzbogacania/zubożania mieszanki. Co więcej wymiana jednego na drugi spowoduje całkowite rozjechanie map paliwowych. Napięcie np 1,5V z sensora ABF odpowiada całkowicie innemu cisnieniu w dolocie niż 1,5V z sensora z g60.

Poza tym to nie map sensor zubaża mieszankę tylko mapa paliwowa. Przestań kolego kombinować z sensorami, podlej paliwa w programie i sprawa zalatwiona. Jeśli brakuje Ci mapy paliwowej zmień wtryski na większe i dostosuj mapę.

map sensor

: wt kwie 20, 2010 10:03
autor: Paweł Włodek
Zrozum to ze da sie doalc ale tylko w zakresie od 1000-5000 potem sie zubarza i to duzo np afr od 1000 do 5000 ma 13 a potem skacze na 14,5-15.Wtryski sa zielone takze wystarczaja napewno.Wiem ze dawke mozna zmienic programem!!!!

: wt kwie 20, 2010 11:04
autor: RasPL
Tak jak napisane map sensorem nic nie zrobisz już lepiej by było zrobić prosty sterownik/emulator sondy, emulator włączał by się powyżej 5k rpm czytał sondę a do ecu wysyłał napięcie trochę niższe co dla ecu oznacza że trzeba dolać paliwa, poniżej 5k by sygnał przepuszczał bez zmian, ale dla ecu obsługującego wąskopasmową sondę to też nie będzie idealne i co jak co ale to dalej są półśrodki i zabawa dla elektronika, lepiej program zrobić

[ Dodano: 20 Kwi 2010 11:07 ]
Lub w przewód sygnałowy sondy (szary) wepnij diodę prostowniczą germanową :P

: pt kwie 23, 2010 07:41
autor: evolution
Paweł Włodek, moge podejrzewac ze
a: obrabiasz w sofcie nie to co powinienes
b: masz za slaby uklad paliwowy.
jesli wymienisz mapa na abf zalejesz go tylko do momentu gdy nie bedzie doladowania, pozniej temat powroci do ciebie jak bumerang, jak weksel czy jak inne paskudztwo , zacznij szukac przyczyny w dwoch powyzszych punktach, nie kombinuj z mapem...

[ Dodano: Pią Kwi 23, 2010 07:41 ]
RasPL, to co piszesz moze spokojnie zrobic w sofcie wiec nie trzeba nic dokladac oszukiwac....

: pt kwie 23, 2010 08:00
autor: RasPL
Wiem o tym i napisałem że to i tak nie jest wyjście ;)

map sensor

: pt kwie 23, 2010 13:08
autor: Paweł Włodek
Cisnienie paliwa cały czas trzyma 4bary do konca zmierzoane na manometrze.

: sob kwie 24, 2010 13:59
autor: melon
Podaj numer z wtryskiwacza 0 280 xxx xxx

: wt kwie 27, 2010 14:58
autor: szymonrs
melon pisze:Podaj numer z wtryskiwacza 0 280 xxx xxx
no przecież napisał że zielony i napewno wystarcza :helm:

mapsensor

: śr kwie 28, 2010 19:40
autor: Paweł Włodek
Witam doszedłem juz do ładu tylko powiedzcie Mi czy da sie jakos zdjagnozowac kompa od g60 Napewno beda jakies kody błyskowe tylko gdzie sie podpiąc rzeby to odczytać????