Strona 1 z 1

Ustawienie wałka Schricka 276* ssącego w 9A

: śr mar 31, 2010 14:47
autor: qbejs
Siema,

Mam taki nietypowy setup. Wałek ssący 276* Schricka i ori wydech. Po założeniu czuć że moc poszła w góre od 4.5k rpm jednak nie straciło za dużo w dolnej partii. Wydaje mi się jednak że można trochę ten zysk mocowy przesunąć w niższe partie obrotów i tu pojawia się pytanie. Czy jest wogole mozliwy taki kompromis na takim setupie bo nie chcę niepotrzebnie wydać kasy na regulowane kółko. Auto planuje kręćić do 7.5k rpm. Cudów się nei zdziała bo żeby była moc w 16V trzeba silnik zakrecić :) Jednak auto to daily driver ktory 2 razy w roku widzi tor i szukam kompromisu :) Poniżej aktualny spec silnika:
- kolektor 50mm
- dolot 70mm z ori puchą od ABFa ( z doprowadzonym nawiewem )
- porting przepustnicy
- wydech 2.25"
- całość wysterowana na Digi I

Re: Ustawienie wałka Schricka 276* ssącego w 9A

: wt kwie 06, 2010 09:21
autor: bugalon
qbejs pisze:Siema,

Mam taki nietypowy setup. Wałek ssący 276* Schricka i ori wydech. Po założeniu czuć że moc poszła w góre od 4.5k rpm jednak nie straciło za dużo w dolnej partii. Wydaje mi się jednak że można trochę ten zysk mocowy przesunąć w niższe partie obrotów i tu pojawia się pytanie. Czy jest wogole mozliwy taki kompromis na takim setupie bo nie chcę niepotrzebnie wydać kasy na regulowane kółko. Auto planuje kręćić do 7.5k rpm. Cudów się nei zdziała bo żeby była moc w 16V trzeba silnik zakrecić :) Jednak auto to daily driver ktory 2 razy w roku widzi tor i szukam kompromisu :) Poniżej aktualny spec silnika:
- kolektor 50mm
- dolot 70mm z ori puchą od ABFa ( z doprowadzonym nawiewem )
- porting przepustnicy
- wydech 2.25"
- całość wysterowana na Digi I
Da się przesunąć tą moc w dół. Regulowane kółko w tym pomoże. Wymarzoną charakterystykę uzyskasz jednak dopiero przy doświadczalnych próbach regulacji na hamowni połączonych ze strojeniem elektroniki pod to.

: wt kwie 06, 2010 11:34
autor: mustang877
qbejs, to nie sprzedajesz jednak tego wałka?

: śr kwie 07, 2010 09:55
autor: GTO
na takim setupie krecenie 7500 bedzie bez sensu, na kombo 276 powyżej 7200-7300 traci się napełnianie silnika tak że wykręcanie 7500 mija się z celem.