abf + turbo k03 na soft turbo

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Splo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 07:59
Lokalizacja: Kolbuszowa
Kontakt:

abf + turbo k03 na soft turbo

Post autor: Splo » wt mar 30, 2010 18:00

Witam mam zamiar zrobis jakies soft turbo do abfa i szukam sprezarki.
czy k03 by sie nadała?? chodzi mi o doładowanie ok 0.5 bara i osiągnięcie mocy miedzy 240-250 ok.

prosze o rady. turbospręzarki szukam do max 800 zł


Pzdr ;]

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Re: abf + turbo k03 na soft turbo

Post autor: bugalon » wt kwie 06, 2010 09:15

Splo pisze:Witam mam zamiar zrobis jakies soft turbo do abfa i szukam sprezarki.
czy k03 by sie nadała?? chodzi mi o doładowanie ok 0.5 bara i osiągnięcie mocy miedzy 240-250 ok.

prosze o rady. turbospręzarki szukam do max 800 zł

K03 nie wydoli. Jeśli chcesz tanio szukaj K24 z audi s2 (do 280 koni potencjał). W miare wcześnie wstanie a za 500-600 złotych kupisz ładną sztukę. Do tego zewnętrzny porządny wastegate z audi s2 za kolejne 200 i będziesz miał ładny komplet. Jak Ci sie uda to możesz nawet kolektor wydechowy z s2 kupic za 200 zetow obciąć, zaspawać jeden cylinder i komplet do montażu za 1000 wyjdzie jak zloto :)

Acha no i przy 0,5 bara doładowania z taniej turbiny ciężko będzie zrobić to 250 koni.
Ostatnio zmieniony wt kwie 06, 2010 09:17 przez bugalon, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Splo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 07:59
Lokalizacja: Kolbuszowa
Kontakt:

Post autor: Splo » wt kwie 06, 2010 20:24

z tą k 24 ciewkawa sprawa.
a ile poppuje ta sprężarka na fabrycznym westegate??


Pzdr ;]

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr kwie 07, 2010 09:18

Splo pisze:z tą k 24 ciewkawa sprawa.
a ile poppuje ta sprężarka na fabrycznym westegate??
Zależy w jakim silniku. w ABFie z dołu (do 4000 RPM) może dać nawet 1,2 bara ale przy końcu zakresu obrotowego raczej nie utrzyma więcej niż 0,7 bara.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Kryza
Forum Master
Forum Master
Posty: 1103
Rejestracja: wt mar 08, 2011 21:53
Lokalizacja: Kraków

abf + turbo k03 na soft turbo

Post autor: Kryza » czw kwie 21, 2011 12:35

westegate??


mozecie mi wyłumaczyc co to takiego? szkolę się i jestem głodny wiedzy w tej dziedzinie :food:

a takiego ABF'a przy tym turbo z S2 K24,nie powinno się rozprężyc???
I czy seryjny słupek takiego ABF'a wytrzyma obciążenia zędu 240/250KM???


KUPIĘ NIEBIESKIE WNĘTRZE WELUROWE DO GOLFA MK2 USA 3Drzwi.Jak ktoś coś ma to pisać na PW

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

abf + turbo k03 na soft turbo

Post autor: spawacz » czw kwie 21, 2011 21:04

slupek jest mocny, ale jak bedzie gwaltownie moment bil, to korbe ugnie. na wiecej niz 0.4 na nieodprezowego bym sie porywal.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Kryza
Forum Master
Forum Master
Posty: 1103
Rejestracja: wt mar 08, 2011 21:53
Lokalizacja: Kraków

abf + turbo k03 na soft turbo

Post autor: Kryza » sob kwie 23, 2011 01:36

Prubował ktoś zesprzęglic abf'a + turbo ze skrzynią automatyczną???
czy taka skrzynia wytrzyma???
skrzynia z golfa 3.


KUPIĘ NIEBIESKIE WNĘTRZE WELUROWE DO GOLFA MK2 USA 3Drzwi.Jak ktoś coś ma to pisać na PW

Awatar użytkownika
CZIKOS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pn gru 17, 2007 17:57
Lokalizacja: B-Stok/Choroszcz
Kontakt:

abf + turbo k03 na soft turbo

Post autor: CZIKOS » sob kwie 23, 2011 09:16

IMHO bez sensu, zależnie od tego jak stroiciel poda moment klęknie prędzej czy później. Dodatkowo zabije osiągi.



Kryza
Forum Master
Forum Master
Posty: 1103
Rejestracja: wt mar 08, 2011 21:53
Lokalizacja: Kraków

abf + turbo k03 na soft turbo

Post autor: Kryza » sob kwie 23, 2011 09:52

czyli tylko manual...


KUPIĘ NIEBIESKIE WNĘTRZE WELUROWE DO GOLFA MK2 USA 3Drzwi.Jak ktoś coś ma to pisać na PW

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

abf + turbo k03 na soft turbo

Post autor: bugalon » sob wrz 03, 2011 10:16

Pompowanie bez odprężania jest słabym pomysłem. Nieistotne ile chce sie dmuchać, odprężyć trzeba - tym bardziej 9A ktore seryjnie ma aż 10,8 do 1. Jeśli chcesz sie dowiedzieć dlaczego odpręzyć trzeba poczytaj sobie na temat spalania stukowego a w szczegolnosci na temat warunków przy jakich wstępuje i skutków jakie może wywolac.

Poza tym tak niskie doładowanie przy tak dlugich wałkach to nieporozumienie jest. Podwieszony temat o uturbianiu na speedzie (główny dział) czytales? Przeczytaj go najpierw a potem zadawaj pytania.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

abf + turbo k03 na soft turbo

Post autor: Marszall » ndz wrz 04, 2011 23:48

mówią ze do 0.6 się nie odpręża i owszem ale bierzesz pod uwagę że rożne silniki mają rożny stopień spręzania w serii?

9A ponad 10 jak mówił kolega
GX chyba 9 : 1
no to wiadomo że bardziej doprezony seryjnie mniejsze ciśnienie zniesie, a jak dobrze kminie jak ma być podane małe ciśnienie na turbie to już wogóle sie taka akcja nie opyla


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

abf + turbo k03 na soft turbo

Post autor: bugalon » wt wrz 06, 2011 10:03

Sam stopień sprężania jest tylko jednym z wielu elementow wpływających na spalanie stukowe. Kształt komory spalania, czy umiejscowienie elektrody swiecy w komorze też ma bardzo duże znaczenie. Może sie zatem okazazać że silnik ze stopniem 9,5:1 nie zastuka przy 1,2 bara (patrz 1,8T - bo taki stopien sprężania ma) a taki który ma 9:1 zastuka sie na śmierć (patrz GX).

Jeśli ktoś nie chce odprężać to jego sprawa ale ja nie widzialem żadnego projektu uturbiania (podkreślam słowo ŻADNEGO) który nie był odpręzony i przejeździł więcej niż 5 tysięcy kilometrów. Zapewne dlatego ze przy dmuchaniu w seryjny motor bardzo mocno trzeba opóźnić zapłony żeby nie było spalania stukowego (w porównaniu do wersji wolnossącej). Efekt tego jest taki że dmuchnięciem dodajemy silnikowi na przyklad 70-80 koni ale 30-40 koni zabieramy od razu opóźnieniem zapłonu. Czyli generalnie bez sensu.

Oczywiscie można podlać paliwem bez zmiany zaplonu i dmuchać 0,5 ale wtedy mamy murowaną awarię. Dlatego właśnie żaden profesjonalny tuner nie zrobi nikomu takiego moda a amatorzy kończą ze stoppionymi silnikami :)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 40 gości