Strona 1 z 2
Panewki i wałek pośredni - co z czym się ,,je" ?
: wt mar 02, 2010 22:21
autor: bandyta mk1love
Witam!
Dumałem ostatnio trochę (główniepo tym co napisał mi GTO) i z tego co mi się obiło o uszy czopy wałów korbowych (miejsca gdzie ,,zakłada" się panewki) są już w fabryce jakoś powierzchniowo utwardzane. Dodatkowo jak większość zapewne wie zużywają się właściwie panewki a nie czopy wału.
Zmierzam do tego,że wydaje mi się,że zestaw: nowa panewka + seryjny (nieobrabiany) czop wału więcej wytrzyma niż zestaw: szlifowane czopy wału + nadwymiarowe panewki!?
Czy zakładając,że wał jest w bdb stanie (bez rys,wżerów itd) gdy założę nominalne panewki na niego to to faktycznie pojeździ długo i dobrze?
Może ma ktoś zdj jak powinien wyglądać ,,niewyśmigany" wał ? I jak go dobrze pomierzyć,posprawdzać?
Zastanawia mnie też,czy pomimo faktu,że silniki vw od 1,5 do 2,0 (zarówno 8v jak i 16v) są takiej samej konstrukcji to panewki są różne dla różnych silników? Np. z 1,5 jb panewki dać do 2,0 16v?
I kolejna rzecz czy ktoś kiedyś próbował wsadzić wałek pośredni (ten napędzający pompę oleju i w 8v aparat zapłonowy a w niektórych silnikach nawet pompke paliwa) do silnika 16v tak żeby wszystko chodziło dobrze? Da się w ogóle coś takiego zmajstrować ?
(sam tego nie spr jeszcze bo nie mam czym odkręcić jednej śruby podpory wału - jeszcze u tokarza nie byłem ;D )
czekam na wszelkie informacje z Waszej strony Panowie ;D
: śr mar 03, 2010 17:33
autor: bugalek
Nie rozumiem pierwszego wywodu. Po co szlifować czopy wału i dawać nadwymiarowe panewki? Jeśli wał masz super, to zakładaj nominalne panewki i będzie śmigać tak długo jak nowy. Wszystko przecież i tak pracuje w filmie olejowym.
Wygląd nie ma znaczenia, pomiary wszystko powiedzą. Mierz mikrometrem w kilku płaszczyznach. Zanotuj wyniki i dopiero wtedy sprawdzaj jakie powinienes mieć wartości
Panewki główne są takie same dla silników ktore wymieniles. Wchodzisz do sklepu i ten jeden zestaw jest stosowany we wszystkich silnikach. Panewki korbowodowe są inne.
Da sie zmajstrować coś takiego. Po prostu trzeba dobrać odpowiednią średnicę kółka napędzającego aparat.
: śr mar 03, 2010 19:07
autor: bandyta mk1love
bugalek, dzięki za odpowiedź.
Byłem dziś u chłopaków z auto-szlifu i stoczyli mi nasadkę więc wały bd wydzierał masowo ;D porozmawiałem,też z nimi i mam podrzucić im wały to pomierzą.
Silniki z jakich bd wydzierał wały to:
1,8 KR, 1,8 PF i 2,0 9a - mam nadzieję,że choć jeden wał będzie dobry i zaoszczędzi mi kasiurki ;D
bugalek, możesz mi powiedzieć coś apropo tych korbowodowych - w jakich silnikach były takie same a w jakich inne ?
Co możesz powiedzieć na temat panewek firmy GLYCO ? Są cokolwiek warte? Może jakieś lepsze?
Co do wałka tego pośredniego to myślałem,że jak wsadzę wałek z 1,8 pf i aparat z tego też silnika to będzie chodziło bo silniki niby wymiarami takie same...
bugalek pisze:
Wygląd nie ma znaczenia, pomiary wszystko powiedzą.
Tu się niestety kolego nie zgodzę bo jak masz wał z rysami to nawet super dobre wymiary nie pomogą - tak przynajmniej logicznie myśląc by wychodziło ;p
: śr mar 03, 2010 20:01
autor: toffic
bandyta mk1love pisze:Zmierzam do tego,że wydaje mi się,że zestaw: nowa panewka + seryjny (nieobrabiany) czop wału więcej wytrzyma niż zestaw: szlifowane czopy wału + nadwymiarowe panewki!?
jak luz+tolerancja kształtu czopu nie jest przekroczona to tak
bandyta mk1love pisze:Zastanawia mnie też,czy pomimo faktu,że silniki vw od 1,5 do 2,0 (zarówno 8v jak i 16v) są takiej samej konstrukcji to panewki są różne dla różnych silników? Np. z 1,5 jb panewki dać do 2,0 16v?
nie są DOKŁADNIE takiej samej konstrukcji i stąd wynikają różnice w panewkach, od JB nie spasują jak pamiętam do 16V
I kolejna rzecz czy ktoś kiedyś próbował wsadzić wałek pośredni (ten napędzający pompę oleju i w 8v aparat zapłonowy a w niektórych silnikach nawet pompke paliwa) do silnika 16v tak żeby wszystko chodziło dobrze? Da się w ogóle coś takiego zmajstrować ?
(sam tego nie spr jeszcze bo nie mam czym odkręcić jednej śruby podpory wału - jeszcze u tokarza nie byłem ;D )
odpowiem troche niekulturalnie- pytaniem: a po co???
: śr mar 03, 2010 20:29
autor: bandyta mk1love
toffic, jak zawsze pomocny ;D
Skoro z jb nie spasują to z innych 8v do 16v też nie spasują?
Co do wałka pośredniego to pytałem dlatego,że do gaźników trzeba kombinować sporo z aparatem zapłonowym i trzeba go kupic - po prostu jak nie ma dużo kombinacji to byłoby to prostsze a do tego tańsze rozwiązanie wsadzić aparat,który już mam niż bawić się z zakupem nowego.
Więc jak to jest toffic z adaptacją tego wałka pośredniego z 8v do 16-stki ;> ?
: śr mar 03, 2010 20:31
autor: toffic
bandyta mk1love pisze:Co do wałka pośredniego to pytałem dlatego,że do gaźników trzeba kombinować sporo z aparatem zapłonowym i trzeba go kupic - po prostu jak nie ma dużo kombinacji to byłoby to prostsze a do tego tańsze rozwiązanie wsadzić aparat,który już mam niż bawić się z zakupem nowego.
Więc jak to jest toffic z adaptacją tego wałka pośredniego z 8v do 16-stki ;> ?
odpuść sobie, koszt aparatu do 16V nie jest taki duży
bandyta mk1love pisze:Skoro z jb nie spasują to z innych 8v do 16v też nie spasują?
z niektórych 8V pasują ale nie wszystkich
: śr mar 03, 2010 20:59
autor: bandyta mk1love
toffic, no 70 zł nie dużo ale jeśli nie trzeba ich wydawać bo wałek z 8v spasuje to czego chcieć więcej ?
: śr mar 03, 2010 23:30
autor: olozwirski
Naprawde pomocne by bylo jak bys napisal do czego zmierzasz, jaki silnik chcesz zlozyc?
: czw mar 04, 2010 21:07
autor: bandyta mk1love
Olo ja mam pomysłów na silnik 500 na minutę...w tym temacie mówię o 16v na gaźnikach. Wczoraj napisał do mnie kolega lukaszmut i dziś już wysłał do mnie aparat z 16v na podciśnienie więc problem mam w zasadzie już rozwiązany.
Jednakże,ciekaw jestem jaka jest szansa założenia aparatu z 1,8 8v do np KR'a ? - tak,żeby na przyszłość wiedzieć co-nieco
: pt mar 05, 2010 01:01
autor: toffic
Jednakże,ciekaw jestem jaka jest szansa założenia aparatu z 1,8 8v do np KR'a ? - tak,żeby na przyszłość wiedzieć co-nieco
~0
: pt mar 05, 2010 21:05
autor: bandyta mk1love
toffic, dzięki
: sob mar 06, 2010 16:36
autor: przemoGTI
bandyta mk1love pisze:kolega lukaszmut i dziś już wysłał do mnie aparat z 16v na podciśnienie
pierwsze o tym słysze... do 8v widziałęm.... masz foto tego??
: sob mar 06, 2010 16:53
autor: toffic
przemoGTI pisze:pierwsze o tym słysze... do 8v widziałęm.... masz foto tego??
pewnie przeróbka z 1.3, jakoś to jedzie ale ideałem nie jest
: sob mar 06, 2010 17:07
autor: przemoGTI
toffic pisze:pewnie przeróbka z 1.3, jakoś to jedzie ale ideałem nie jest
aha czyli takie lepienie to szkoda zachodu na takie zabiegi