Panewki i wałek pośredni - co z czym się ,,je" ?

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Panewki i wałek pośredni - co z czym się ,,je" ?

Post autor: bandyta mk1love » wt mar 02, 2010 22:21

Witam!

Dumałem ostatnio trochę (główniepo tym co napisał mi GTO) i z tego co mi się obiło o uszy czopy wałów korbowych (miejsca gdzie ,,zakłada" się panewki) są już w fabryce jakoś powierzchniowo utwardzane. Dodatkowo jak większość zapewne wie zużywają się właściwie panewki a nie czopy wału.

Zmierzam do tego,że wydaje mi się,że zestaw: nowa panewka + seryjny (nieobrabiany) czop wału więcej wytrzyma niż zestaw: szlifowane czopy wału + nadwymiarowe panewki!?
Czy zakładając,że wał jest w bdb stanie (bez rys,wżerów itd) gdy założę nominalne panewki na niego to to faktycznie pojeździ długo i dobrze?

Może ma ktoś zdj jak powinien wyglądać ,,niewyśmigany" wał ? I jak go dobrze pomierzyć,posprawdzać?

Zastanawia mnie też,czy pomimo faktu,że silniki vw od 1,5 do 2,0 (zarówno 8v jak i 16v) są takiej samej konstrukcji to panewki są różne dla różnych silników? Np. z 1,5 jb panewki dać do 2,0 16v?


I kolejna rzecz czy ktoś kiedyś próbował wsadzić wałek pośredni (ten napędzający pompę oleju i w 8v aparat zapłonowy a w niektórych silnikach nawet pompke paliwa) do silnika 16v tak żeby wszystko chodziło dobrze? Da się w ogóle coś takiego zmajstrować ?
(sam tego nie spr jeszcze bo nie mam czym odkręcić jednej śruby podpory wału - jeszcze u tokarza nie byłem ;D )

czekam na wszelkie informacje z Waszej strony Panowie ;D


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

bugalek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 12:43
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalek » śr mar 03, 2010 17:33

Nie rozumiem pierwszego wywodu. Po co szlifować czopy wału i dawać nadwymiarowe panewki? Jeśli wał masz super, to zakładaj nominalne panewki i będzie śmigać tak długo jak nowy. Wszystko przecież i tak pracuje w filmie olejowym.

Wygląd nie ma znaczenia, pomiary wszystko powiedzą. Mierz mikrometrem w kilku płaszczyznach. Zanotuj wyniki i dopiero wtedy sprawdzaj jakie powinienes mieć wartości :)

Panewki główne są takie same dla silników ktore wymieniles. Wchodzisz do sklepu i ten jeden zestaw jest stosowany we wszystkich silnikach. Panewki korbowodowe są inne.

Da sie zmajstrować coś takiego. Po prostu trzeba dobrać odpowiednią średnicę kółka napędzającego aparat.



bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Post autor: bandyta mk1love » śr mar 03, 2010 19:07

bugalek, dzięki za odpowiedź.
Byłem dziś u chłopaków z auto-szlifu i stoczyli mi nasadkę więc wały bd wydzierał masowo ;D porozmawiałem,też z nimi i mam podrzucić im wały to pomierzą.

Silniki z jakich bd wydzierał wały to:
1,8 KR, 1,8 PF i 2,0 9a - mam nadzieję,że choć jeden wał będzie dobry i zaoszczędzi mi kasiurki ;D

bugalek, możesz mi powiedzieć coś apropo tych korbowodowych - w jakich silnikach były takie same a w jakich inne ?
Co możesz powiedzieć na temat panewek firmy GLYCO ? Są cokolwiek warte? Może jakieś lepsze?

Co do wałka tego pośredniego to myślałem,że jak wsadzę wałek z 1,8 pf i aparat z tego też silnika to będzie chodziło bo silniki niby wymiarami takie same...
bugalek pisze: Wygląd nie ma znaczenia, pomiary wszystko powiedzą.
Tu się niestety kolego nie zgodzę bo jak masz wał z rysami to nawet super dobre wymiary nie pomogą - tak przynajmniej logicznie myśląc by wychodziło ;p


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr mar 03, 2010 20:01

bandyta mk1love pisze:Zmierzam do tego,że wydaje mi się,że zestaw: nowa panewka + seryjny (nieobrabiany) czop wału więcej wytrzyma niż zestaw: szlifowane czopy wału + nadwymiarowe panewki!?
jak luz+tolerancja kształtu czopu nie jest przekroczona to tak
bandyta mk1love pisze:Zastanawia mnie też,czy pomimo faktu,że silniki vw od 1,5 do 2,0 (zarówno 8v jak i 16v) są takiej samej konstrukcji to panewki są różne dla różnych silników? Np. z 1,5 jb panewki dać do 2,0 16v?
nie są DOKŁADNIE takiej samej konstrukcji i stąd wynikają różnice w panewkach, od JB nie spasują jak pamiętam do 16V
I kolejna rzecz czy ktoś kiedyś próbował wsadzić wałek pośredni (ten napędzający pompę oleju i w 8v aparat zapłonowy a w niektórych silnikach nawet pompke paliwa) do silnika 16v tak żeby wszystko chodziło dobrze? Da się w ogóle coś takiego zmajstrować ?
(sam tego nie spr jeszcze bo nie mam czym odkręcić jednej śruby podpory wału - jeszcze u tokarza nie byłem ;D )
odpowiem troche niekulturalnie- pytaniem: a po co???



bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Post autor: bandyta mk1love » śr mar 03, 2010 20:29

toffic, jak zawsze pomocny ;D

Skoro z jb nie spasują to z innych 8v do 16v też nie spasują?

Co do wałka pośredniego to pytałem dlatego,że do gaźników trzeba kombinować sporo z aparatem zapłonowym i trzeba go kupic - po prostu jak nie ma dużo kombinacji to byłoby to prostsze a do tego tańsze rozwiązanie wsadzić aparat,który już mam niż bawić się z zakupem nowego.
Więc jak to jest toffic z adaptacją tego wałka pośredniego z 8v do 16-stki ;> ?


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr mar 03, 2010 20:31

bandyta mk1love pisze:Co do wałka pośredniego to pytałem dlatego,że do gaźników trzeba kombinować sporo z aparatem zapłonowym i trzeba go kupic - po prostu jak nie ma dużo kombinacji to byłoby to prostsze a do tego tańsze rozwiązanie wsadzić aparat,który już mam niż bawić się z zakupem nowego.
Więc jak to jest toffic z adaptacją tego wałka pośredniego z 8v do 16-stki ;> ?
odpuść sobie, koszt aparatu do 16V nie jest taki duży
bandyta mk1love pisze:Skoro z jb nie spasują to z innych 8v do 16v też nie spasują?
z niektórych 8V pasują ale nie wszystkich



bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Post autor: bandyta mk1love » śr mar 03, 2010 20:59

toffic, no 70 zł nie dużo ale jeśli nie trzeba ich wydawać bo wałek z 8v spasuje to czego chcieć więcej ?


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » śr mar 03, 2010 23:30

Naprawde pomocne by bylo jak bys napisal do czego zmierzasz, jaki silnik chcesz zlozyc?



bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Post autor: bandyta mk1love » czw mar 04, 2010 21:07

Olo ja mam pomysłów na silnik 500 na minutę...w tym temacie mówię o 16v na gaźnikach. Wczoraj napisał do mnie kolega lukaszmut i dziś już wysłał do mnie aparat z 16v na podciśnienie więc problem mam w zasadzie już rozwiązany.

Jednakże,ciekaw jestem jaka jest szansa założenia aparatu z 1,8 8v do np KR'a ? - tak,żeby na przyszłość wiedzieć co-nieco :bigok:


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pt mar 05, 2010 01:01

Jednakże,ciekaw jestem jaka jest szansa założenia aparatu z 1,8 8v do np KR'a ? - tak,żeby na przyszłość wiedzieć co-nieco :bigok:
~0



bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Post autor: bandyta mk1love » pt mar 05, 2010 21:05

toffic, dzięki ;)


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

Awatar użytkownika
przemoGTI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 21:17
Lokalizacja: Małopolska/Śląsk
Kontakt:

Post autor: przemoGTI » sob mar 06, 2010 16:36

bandyta mk1love pisze:kolega lukaszmut i dziś już wysłał do mnie aparat z 16v na podciśnienie
pierwsze o tym słysze... do 8v widziałęm.... masz foto tego??


www.rs-tuning.pl
usuwanie Fap Dpf NOX adblue
hamownia podwoziowa 2WD

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob mar 06, 2010 16:53

przemoGTI pisze:pierwsze o tym słysze... do 8v widziałęm.... masz foto tego??
pewnie przeróbka z 1.3, jakoś to jedzie ale ideałem nie jest



Awatar użytkownika
przemoGTI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 21:17
Lokalizacja: Małopolska/Śląsk
Kontakt:

Post autor: przemoGTI » sob mar 06, 2010 17:07

toffic pisze:pewnie przeróbka z 1.3, jakoś to jedzie ale ideałem nie jest
aha czyli takie lepienie to szkoda zachodu na takie zabiegi


www.rs-tuning.pl
usuwanie Fap Dpf NOX adblue
hamownia podwoziowa 2WD

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości