Strona 1 z 2

z czego tloki do 9a

: wt lut 23, 2010 18:38
autor: Much77
takie pytanie
z czego pasuja tloki do 9a?
czy z ABFa podejda?
czy 9a dmuchniety na 0.9 bara musi juz byc kuty czy powinien wytrzymac?
pytam bo przy takim doladowaniu popekaly tloki

: wt lut 23, 2010 18:48
autor: Byku21
A ile mocy ma oficjalnie silnik????

: wt lut 23, 2010 18:54
autor: Much77
nie hamowany
okolo 220-230
szukalem na szukajce jakiegos info na temat tych tlokow ale nic nie moge znalezc
moze pasuja z jakigos innego vaga

: wt lut 23, 2010 18:58
autor: smokatsu84
na pewno z eski pasują , wtedy ładnie się silnik odpręża , poszukaj dokładniej temat chyba olozwirskiego

: wt lut 23, 2010 18:58
autor: djtom
m.in olozwirski i bugalon będą wiedzieli

: wt lut 23, 2010 19:04
autor: Byku21

: wt lut 23, 2010 19:59
autor: CZIKOS
Od s2 pasują ale do 1,8 16v

: wt lut 23, 2010 22:59
autor: smokatsu84
Byku21 pisze:CZIKOS
oczywiście kolego masz racje, ale tak sobie myślę :

1. Korby od KR/PL
2. Korby od KR/PL plus tłoki 2E, AGG, ABA, ABT

Dobrze myślę ?

: wt lut 23, 2010 23:38
autor: Much77
smokatsu84 pisze:Korby od KR/PL plus tłoki 2E, AGG, ABA, ABT
i klapnie to do 9a?

: wt lut 23, 2010 23:50
autor: smokatsu84
no wiec nie wiem :helm: tylko gdybam

Wydaje mi się że można zapikować tłoki od np 2E/ABA do 9A ale trzeba zrobić pod frezowania na zawory w 16v i wtedy będzie niskie CR , no to krótsze korby od KR/PL plus w/w tłoki bez frezowania powinno być ok

Takie moje kombinowanie, może ktoś bardziej ogarnięty potwierdzi

Myślę że Toffic mógłby dorzucić swoje trzy grosze :bajer:

: wt lut 23, 2010 23:54
autor: toffic
smokatsu84 pisze:Korby od KR/PL plus tłoki 2E, AGG, ABA, ABT

Dobrze myślę ?
Nie do końca P&P (i nie mam na myśli tylko podfrezowań) ale wszystko da rade :bajer:
Much77 pisze:czy 9a dmuchniety na 0.9 bara musi juz byc kuty czy powinien wytrzymac?
pytam bo przy takim doladowaniu popekaly tloki
jaki stopień sprężania był??

: śr lut 24, 2010 00:02
autor: smokatsu84
toffic pisze:(i nie mam na myśli tylko podfrezowań
Mocowanie tłoka do korbów ? Zdaje się 1 mm różnicy

Ewentualnie jeszcze wał z 2E/ABF plus korby i tłoki z 9A ?

: śr lut 24, 2010 00:07
autor: bugalon
Nie wiem jak tłoki z 9A mogą popękać przy 220 koniach. Dla mnie to jest niemozliwe o ile zostało wszystko złożone porządnie (podfrezowanie i odpowiedni stopień sprężania jak Toffic napisal).

Te tłoki spokojnie wytrzymają więcej niż 1 bar przy odpowiednim złożeniu silnika. Pęknięcia mogę sobie wyobrazić tylko wtedy gdy posklada taki zestaw totalny laik. Co znaczy dla mnie tyle:

1. Założyć przypadkowe turbo do 9A
2. Dmuchnąć bezmyślnie w motor bez zastanowienia nad AFR i EGT
3. Patrzeć co się dzieje z nadzieją że się udało.

Jeśli zrobione jest tak:

1. Odprężyć motor z dokładnym wiliczeniem stopnia sprężania
2. Dołożyć odpowiednio dobraną turbinę po dokładnym wyliczeniu planowanego doładowania z charakterystki kompresora
3. Dostosować układ paliwowy do zwiększonego zapotrzebowania silnika na benzynę
4. Wystroić wtrysk dostosowując jego jego pracę do nadciśnień.

To nie ma prawa sie nic spartolić i tłoki na bank nie pękną.

Acha, no i tłoki z S2 pasują tylko do silników 1.8 16V. Czy z 2E podejdą do 9A po przefrezowaniu nie wiem. Nigdy nie bawilem się w rzezbę z silnikami 8V.

: śr lut 24, 2010 01:05
autor: toffic
Mocowanie tłoka do korbów ? Zdaje się 1 mm różnicy

Ewentualnie jeszcze wał z 2E/ABF plus korby i tłoki z 9A ?
niestety to ni wszystko, nie ma tak łatwo :green_fuck: