Strona 1 z 2

1.8 16v PL do mk1 jak wyciągnąc moc? Digi czy warto?

: śr sty 27, 2010 01:15
autor: JABcok20
witam. mam praktycznie za free cały swap. Całośc idzie do mk1. Jak z tego wycisnąć moc. ile to pali na digi i na mechanicznym. jakie korzysci z digi, koszta?

[ Dodano: Sro Sty 27, 2010 00:18 ]
pompę paliwową mam do wymiany więc od tego można zacząć :helm:

: śr sty 27, 2010 01:42
autor: yahoo_p
wałki z abfa, dół od 9a, digi, kolektor dolotowy gruby z kr, wydechowy z abfa i będzie jeździć :bajer:

wszystko napisane na forum już było :bajer:

: śr sty 27, 2010 01:43
autor: JABcok20
dzieki

[ Dodano: Sro Sty 27, 2010 00:44 ]
a cos takiego da rade zrobić? na mechanicznym bez zabawy...

: śr sty 27, 2010 10:24
autor: yahoo_p
Marszall pisze:Dla ciekawostki

U mienia:

- dół od 9A
- głowica KR
- wałki ABF
- kolektor ssacy KR 50 mm
- kolektor wydech ABF rurowy po '95
- układ wtryskowy KE-jetronic z PL

i powiem że jeździ to naprawde fajnie
podbij do niego, powinien rozjaśni twoje wątpliwości...

: pt sty 29, 2010 20:22
autor: Marszall
śmiga bardzo fajnie aczkolwiek nadal nie wiem czy digi by mi dużo pomugł, bo ke-jet mam bardzo dobrze wyregulowany ale jednak moze coś jeszcze w tym silniku drzemie?

jak myslicie perfect działający ke-jet w porównaniu do digi I?

: pt sty 29, 2010 23:15
autor: toffic
KE-Jet zawsze będzie gorszy=>zwężka w dolocie=klapa przepływki

: sob sty 30, 2010 00:32
autor: Marszall
to fakt na pewno ale o ile ta zwężka wpływa na moc?? oto jest pytanie

: sob sty 30, 2010 13:45
autor: CZIKOS
Na tyle na ile ogranicza dopływ powietrza do komory spalania :P

: sob sty 30, 2010 13:48
autor: mustang877
Marszall pisze:to fakt na pewno ale o ile ta zwężka wpływa na moc?? oto jest pytanie
ile dokladnie to by należało zrobić pomiar ale ogolnie spotkalem sie tylko z pozytywnymi opiniami na ten temat ze wyraźnie czuć poprawę osiągów głównie na górze jak to przeważnie bywa w 16v. sam bede to robił w moim 9A w najbliższym czasie. napewno nie zaszkodzi :)

: sob sty 30, 2010 16:20
autor: Marszall
obowiązkowo daj znać jakie różnice

: sob sty 30, 2010 20:12
autor: JABcok20
czy skoro silnik na budziku ma 330000 km jest sens go ratowac. No i jest to PL z gazem... Na gazie mi zalezy bo duzo jezdze.
samochod kuleje na benzynie ale na gazie chodzi ok.
pompa w baku wyje jak wsciekla wiec to moze wina jej?
przy przepustnicy grzebane od wolnych obrotow, czujnik spalania obrotow walu albo spalania stukowegoma urwany przewod, niebieski czujnik na dolocie po prawej stronie nie ma nic podlaczone a wtyczki nie widac, temperature pokazuje a kontrolka od wody miga mimo stanu cieczy ok.
Samochod nie kreci sie do odciecia i na benzynie potrafi siew zadlawic przy naglym depnieciu.

: sob sty 30, 2010 20:47
autor: mustang877
Marszall pisze:obowiązkowo daj znać jakie różnice
ok dam znac, ale moge Ci powiedzieć juz teraz ze na digi w porównaniu z mechanicznym wtryskiem wyraźnie czuć różnice, a zeby dodac do tego jeszcze wyeliminowanie zwężki w przepustnicy i zmiane przepływki na większą (digi) to jestem pewny ze efekt bedzie juz naprawde zadowalający

: sob sty 30, 2010 20:56
autor: Marszall
aha bo nie zajażyłem Ty już na digi śmigasz?

w podpisie masz 140HP mierzone po digim jak rozumiem, hmm przecież to prawie seria.

ACE praktycznie identyczny silnik ma tyle samo w serii

: sob sty 30, 2010 21:12
autor: mustang877
Marszall pisze:aha bo nie zajażyłem Ty już na digi śmigasz?

w podpisie masz 140HP mierzone po digim jak rozumiem, hmm przecież to prawie seria.
tak ja juz sporo na digi II smigam. 140hp to juz mierzone po założeniu digifanta, ale jak na nie wystrojony program pod 16v to i tak jest niezły wynik wg mnie ponieważ sama w sobie zmiana układu sterowania paliwem nie daje za wielkiego wzrostu mocy, ważne jest jego wystrojenie pod 16v. wiec po samej zmianie układu wtryskowego nie ma co sie spodziewac jakiś wielkich przyrostów mocy.