Strona 1 z 1
napięcie na wtryskiwaczu rozruchowym
: ndz sty 24, 2010 00:52
autor: czarek1982
czesc
meczylem sie ostatnio z powodu mrozów i to juz coraz bardziej.
dziś nastał czas na sprawdzenie wtryskiwacza.
okazało się że na przewodach które są podłączone było napięcie 6v
testując na 12v z aku elektromagnetyczny wtryskiwacz ożył
z racji ograniczenia czasowego w poszukiwaniu przyczyny, zrobiłem dodatkowy włącznik w kabinie, i podczas rozruchu i korzystam z niego-działa
do tematu powrócę pewnie na jednym z następnych weekendów (bo tylko wtedy mam czas i warunki), ale póki co boję się żeby nie zepsuć zbyt wysokim napięciem elektromagnetycznego elementu.....
czy orientuje się ktoś jakie tam można podać napięcie?
będę wdzięczny za podpowiedź czy z takim rozwianiem mogę przejeździć parę tygodni, a i sugestie na temat przyczyn problemów mile widziane.
: ndz sty 24, 2010 09:31
autor: miś fazi
ze schematu wynika że ma być napięcie 12 V
: ndz sty 24, 2010 13:01
autor: czarek1982
zastanawiam się nad jeszcze jednym tematem. czy napięcie jakie idzie na wtryskiwacz moze być zmienne.
moze jest zalozony nieodpowiedni czujmik temp w bloku, o niepoprawnych parametrach, stad też nie podawane jest odpowiednie napięcie...
: ndz sty 24, 2010 13:15
autor: miś fazi
czarek1982 pisze:zastanawiam się nad jeszcze jednym tematem. czy napięcie jakie idzie na wtryskiwacz moze być zmienne.
moze jest zalozony nieodpowiedni czujmik temp w bloku, o niepoprawnych parametrach, stad też nie podawane jest odpowiednie napięcie...
to jest napięcie stałe , tylko impulsowe , napięcie podaje sterownik , i jest niezmienne , zmienia się tylko czas wzniosu iglicy wtryskiwacza , ta wielkość dawkuje porcję paliwa
: ndz sty 24, 2010 14:07
autor: bugalon
miś fazi pisze:czarek1982 pisze:zastanawiam się nad jeszcze jednym tematem. czy napięcie jakie idzie na wtryskiwacz moze być zmienne.
moze jest zalozony nieodpowiedni czujmik temp w bloku, o niepoprawnych parametrach, stad też nie podawane jest odpowiednie napięcie...
to jest napięcie stałe , tylko impulsowe , napięcie podaje sterownik , i jest niezmienne , zmienia się tylko czas wzniosu iglicy wtryskiwacza , ta wielkość dawkuje porcję paliwa
Oj stary, czy Ty wiesz o czym w ogole napisales? Jaki sterownik, jakie dawkowanie? W mechanicznym wtrysku jest to typowy elektrozawór odcinający dopływ paliwa. Napięcie jest - leje paliwem, napięcia nie ma, nie leje. Ilość paliwa podana jest zależna tylko i wyłącznie od cisnienia paliwa w rozdzielaczu. Ten element sterowany jest czujnikiem termiczno-zwlocznym (taki duzy brązowy wkręcony w głowicę). Ten czujnik dziala jak zwykly wyłącznik. W PL-ce zasilanie obwodu wtryskiwacza jest pobierane z sygnału rozrusznika. To zasilanie wchodzi na jeden z pinów wtryskiwacza. Drugi pin wtryskiwacza to masa. Ale zwarcie drugiego pina do masy jest realizowane przez ten czujnik termiczno zwloczny. Jeśli temperatura spada poniżej zadanej wartośći (nie pamiętam teraz dokładnie jakiej) to czujnik ten daje zwarcie. Wówczas podczas kręcenia rozrusznikiem wtryskiwacz rozruchowy jest otwarty i podaje dodatkowe paliwo. Powyzej zadanej temperatury rozwiera i wtryskwiacz nie leje pomimo podania na niego napięcia z rozrusznika. Reasumując - jeśli między pinami wtrysku rozruchowego w graniach 0 stopni nie masz 12v to albo masz za slabą masę na silniku, albo czujnik termiczno zwloczny daje ciala, albo gdzies uciekły Ci zasilania.
: ndz sty 24, 2010 14:23
autor: miś fazi
Ty piszesz o tym ?
: ndz sty 24, 2010 14:24
autor: czarek1982
dzięki chłopaki. teraz wiem że poki nie mam dostępu do garazu mogę tak jeździc a co więcej wiem gdzie póxniej szukać przyczyn by powrócić do oryginalnego układu
dzieki raz jeszcze
: ndz sty 24, 2010 15:49
autor: bugalon
Dokładnie tak, numer 18. Tyle ze ten schemat to taki mało warty. Po schematach elektrycznych najlepiej to widac.
: pn sty 25, 2010 18:41
autor: czarek1982
no i niestety dziś rano miałem zimny prysznic
autko nawet nie załapało
kręcić kręci bo aku w miarę nowy, ale newt nie załapał
chyba trzeba będzie sprawdzić iskrę, bo skoro paliwko jest (myślę że nie ma opcji żeby nie było) to powinien zapalić bez problemu.
macie pomysły ?