ABF on Megasquirt

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Co lepsze

Czas głosowania minął czw sty 28, 2010 15:01

Swap abf na arl-moc 200KM
2
7%
Turbo Abf (moc 250-280KM)
17
57%
Kompresor z abf (moc 220-240KM)
3
10%
moze wałki ostrzejsze moc w granicach 185~205KM
8
27%
 
Liczba głosów: 30

Awatar użytkownika
Drogojad
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 21:24
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

ABF on Megasquirt

Post autor: Drogojad » czw sty 21, 2010 15:01

Ciekawa strona dla tych co wiedzą coś o
Obrazek

http://www.clubgti.com/FORUM/showthread.php?p=1797128



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » czw sty 21, 2010 18:00

Hmmm ale o co cho..z tym tematem? : )

Chcesz coś modzić u siebie czy jak?

Wiadomo, że wszystko zależy od kasy... im jej więcej tym lepsze perspektywy...
Ale uczciwie mówiąc ABF-T to najlepsza opcja z tych które są do wyboru..


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
Drogojad
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 21:24
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

Post autor: Drogojad » czw sty 21, 2010 18:30

tirsone pisze:Hmmm ale o co cho..z tym tematem? : )

Chcesz coś modzić u siebie czy jak?

Wiadomo, że wszystko zależy od kasy... im jej więcej tym lepsze perspektywy...
Ale uczciwie mówiąc ABF-T to najlepsza opcja z tych które są do wyboru..

Temat jest jak najbardziej poznawczy o nic nie "chodzi"
kiedy mówisz że
tirsone pisze: ABF-T to najlepsza opcja z tych które są do wyboru..

było by dobrze jak by kolega to udowodnił bo zaraz sie znajdzie ktoś taki co napisze ze arl jest lepszy lub kompresor i przepychanki nieuniknione .
Mnie nie zależy chciałbym sie dowiedzieć jaki jest współczesny tend tuningowców na co stawiają
Pozdro
Ostatnio zmieniony czw sty 21, 2010 18:33 przez Drogojad, łącznie zmieniany 1 raz.



yahoo_p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 11:17
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz
Kontakt:

Post autor: yahoo_p » czw sty 21, 2010 21:32

Drogojad pisze:tirsone napisał/a:
ABF-T to najlepsza opcja z tych które są do wyboru..

było by dobrze jak by kolega to udowodnił
tego nie da się udowodnić, ile osób tyle zdań, każdy droga ma swoje plusy i minusy...



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » pt sty 22, 2010 00:08

Drogojad pisze:było by dobrze jak by kolega to udowodnił bo zaraz sie znajdzie ktoś taki co napisze ze arl jest lepszy lub kompresor i przepychanki nieuniknione .
Mnie nie zależy chciałbym sie dowiedzieć jaki jest współczesny tend tuningowców na co stawiają
Pozdro
heh... ciężko mi coś "udowodnić", w sumie każdy lubi co innego... jeden lubi N/A i kręcić to jak wiertarkę, inny kompresor i zabawę z dorabianiem łap i kół pasowych, kolejny postawi na turbo.. bo dobrze zmontowane i zestrojone powinno najdłużej działać i nie paść...
Ale to tylko teoria...

A o dieslu się nie wypowiadam bo nie jechałem nigdy autem z ARLem


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
Drogojad
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 21:24
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

Post autor: Drogojad » pt sty 22, 2010 10:59

tirsone pisze:heh... ciężko mi coś "udowodnić", w sumie każdy lubi co innego... jeden lubi N/A i kręcić to jak wiertarkę, inny kompresor i zabawę z dorabianiem łap i kół pasowych, kolejny postawi na turbo.. bo dobrze zmontowane i zestrojone powinno najdłużej działać i nie paść...
Ale to tylko teoria...
Tak jest
Moze dałem plame i źle sformułowałerm pytanie w ankiecie bo lepiej jak by brzmiało "czym byś chciał jeździć na codzień" wadomo 16v Turbo ma przewage pod kazdym względem i chyba zwycięzy w ankiecie ale każdy lubi co innego. Tak naprawde jedynym minusem Turbo bęzyny jest wysokie spalanie( tylko kto na to patrzy w dziale Speed). Wiadomo tez powszechnie że kompresor i wałki nie seryjne spalania nie zmiejszają jedynym ewenementem jest chyba tylko diesel.
yahoo_p pisze:tego nie da się udowodnić, ile osób tyle zdań, każda droga ma swoje plusy i minusy...

da sie na hamowni :helm: ale tak naprawde każdy ma swoje preferencje. Po to zrobiłem ankiete żeby je obnażyć
Ostatnio zmieniony pt sty 22, 2010 11:05 przez Drogojad, łącznie zmieniany 1 raz.



Mateusz74
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: czw paź 30, 2008 18:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Mateusz74 » pt sty 22, 2010 18:41

Hamownia nie jest wyznacznikiem co jest lepsze.Były na naszym forum doładowane ABF-y gdzie rozpisywano się że jakie to one wspaniałe i w ogóle a potem kończyły z dziurami w tłokach itp.
Ostatnio zmieniony pt sty 22, 2010 18:45 przez Mateusz74, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Drogojad
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 21:24
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

Post autor: Drogojad » pt sty 22, 2010 23:27

bo jak się robi tuning po kosztach (po polsku) to tak w wiekszości jest ale jak jest wszystko profi to służy ...
niema sie co oszukiwać trzeba zakuć pod turbo / kompresor no i zrobić zeby jednak tych dziór nie było



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » sob sty 23, 2010 03:06

Na co dzien to ARL bezapelacyjnie, male spalanie a w lekkiej budzie robi przeciag. Mam porownanie bo mialem w tej samej budzie PL seria, G60 200KM, ABF wolnyssak 160KM, 9AT 300KM i ARLa po czipsie. Najszybsza bedzie oczywiscie benzyna turbo z duzym spalaniem :helm:



Mateusz74
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: czw paź 30, 2008 18:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Mateusz74 » sob sty 23, 2010 06:38

W zakuwanych też dziury i inne cuda wyłaziły.



Awatar użytkownika
przemoGTI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 21:17
Lokalizacja: Małopolska/Śląsk
Kontakt:

Post autor: przemoGTI » śr sty 27, 2010 01:11

moze też coś powiem w tym temacie
nie ma co porównywać doładowanych silników z wolnossącymi to po pierwsze
a dwa to jakiś to dziwny wątek patrzac na temat i porównyjać to do codziennej jazdy...
jeśli juz względy ekonomiczne to ARL praktyczne to ABF
a każda już ingerencja turbo bądź kompresor (nawet wieksze turbo do ARL-a) wiąże się z jakaś awaryjnością badź też szybszym zużywaniem sie podzespołów :bigok:


www.rs-tuning.pl
usuwanie Fap Dpf NOX adblue
hamownia podwoziowa 2WD

Awatar użytkownika
becior
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2937
Rejestracja: czw cze 19, 2008 17:35
Lokalizacja: GMB
Kontakt:

Post autor: becior » śr sty 27, 2010 10:53

Wszystko zależy od trybu użytkowania auta, na co dzień czy weekendowo.


było 20 Jahre 16V... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=342725&start=0&hilit=becior[

Rapcio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: śr lis 10, 2004 22:28
Kontakt:

Post autor: Rapcio » śr sty 27, 2010 20:06

Jezdziłem 1.9 TDI PD podkreconym na 200km w budzie golfa 3 i powiem że niezle to idzie na codzien i na trasy piekna sprawa nie ma nic lepszego :) ale do zabawy i do fury na wekkend nigdy w życiu diesel... napewno najlepsze bedzie to ABF Turbo ale spalanie i koszt napraw napewno duzo wiekszy niz wolnossacym ABF dlatego wszystko zalezy kto ile ma gotowki :)
Sam mam podłubanego ABF który tylko słuzy do zabawy i od 2 lat nie wie co to delikatna jazda i jeszcze nic w nim nie padło :) wątpie że ABF turbo lub kompresor by tyle wytrzymał :)
Ostatnio zmieniony śr sty 27, 2010 20:06 przez Rapcio, łącznie zmieniany 3 razy.



sianoTG
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn kwie 18, 2011 17:40

ABF on Megasquirt

Post autor: sianoTG » pn kwie 18, 2011 18:19

NIe wiem za bardzo gdzie, wiec zapytam Tutaj. Szukam Kogos kto ma zmontowanego ABFa na megasquircie. Albo podjął by sie ustawienia czegos takiego. JA tego nie montowalem , ale mozna zauwazyc ze prawie nic nie jest podpiete do tego MS'a Czujnik polozenia walu jest odpiety , cisnienia oleju zaslepione... wiec nie wiem jak to auto w ogole działa. Wydaje mi sie ze dostaje inf. tylko od czujnika Halla. a moze to tak powinno byc... Ja sie az tak na elektryce nie znam , ale moj zdrowy rozsadek podpowiada mi ze jest to zmontowane nie tak jak trzeba. Chcialem nawet kupic seryjnego kompa z wiazką i sprzedac MS'a ale jak dowiedzialem sie ile by mnie kosztowała taka przyjemnosc to rezygnuje z tego pomyslu. CHcialbym to jakos zrobic , bo w aucie falują obroty , a czasem jak sie wrzuci luz to obroty spadają i gasnie. Mam Wrazenie ze to jest wlasnie powod. Bo co innego? OStatnio wyczysncilem przepustnice , ale nic to nie dalo, a nawet jakos specjalnie brudna nie byla.



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 81 gości