Strona 1 z 3

duża przepływka od BMW w digifant II

: wt sty 05, 2010 16:01
autor: mustang877
czy zakładaliście u siebie większą przepływkę od 535/735?
i jak wygląda kwestia regulacji tej przepływki w 16v digi II bo to jest chyba największym problemem?

: wt sty 05, 2010 16:31
autor: bugalon
Reguluje się tak samo jak standardową w 8V. Trzeba tylko mapy pozmieniać w sterowniku na tą przepływkę bo będzie pokazywać zdecydowanie mniej niż seryjna z 8V (przy tym samym poziomie zasysanego powietrza).

: wt sty 05, 2010 16:41
autor: mustang877
ale w digi II nie zmienimy map przeciez (chyba), a o ile kliknięć naciąg spręzyny trzeba w niej przestawic?

: śr sty 06, 2010 12:11
autor: bugalon
Jeśli chcesz "stroić" naciągiem sprężyny to musisz to zrobić doświadczalnie. Zmierz najpierw wskazanie przeplywki 8V w voltach przy 3k rpm. Potem tak ustaw naciąg spręzyny aby dokladnie takie samo wskazanie (lub pare milivoltów więcej w celu podlania mieszanki) uzyskać na przeplywce z BMW

: śr sty 06, 2010 15:25
autor: New_Man
bugalon, coś można na tym zrobić ? czy to tylko taki mod dla picu ? bo słyszałem różne opinie o przepływce z BMW w 8v akurat na digi II i że podobno nie daje prawie nic.
Więc jak to jest ?

: śr sty 06, 2010 19:27
autor: bugalon
Do 8V nie daje nic, ale w 16v daje. Zwykla przeplywka przy wlozeniu do 16V blokuje dolot ze względu na niewielkie pole powierzchni przekroju. Przeplywka z BMW jest szersza i wyższa, bardziej uwalnia dolot i ułatwia silnikowi oddychanie. Pare koni zawsze przyjdzie, szczególnie w gornym zakresie obrotów.

: śr sty 06, 2010 22:41
autor: mustang877
ta przepływka sporo daje, miałem wykres KRa to przyrost mocy po założeniu tej przepływki był prawie w całym zakresie obrotowym, lecz wykresu tego juz nie posiadam. K3fir ma założony taki przepływomierz w swojej PL to o ile pamietam po hamowni wyskoczyło 137Hp, wykres ten jest w temacie jego MK2.

[ Dodano: 06 Sty 2010 21:45 ]
za oceanem to bardzo popularna modyfikacja

[ Dodano: 06 Sty 2010 22:00 ]
bugalon pisze:Jeśli chcesz "stroić" naciągiem sprężyny to musisz to zrobić doświadczalnie. Zmierz najpierw wskazanie przeplywki 8V w voltach przy 3k rpm. Potem tak ustaw naciąg spręzyny aby dokladnie takie samo wskazanie (lub pare milivoltów więcej w celu podlania mieszanki) uzyskać na przeplywce z BMW
dzięki bugalon, o to mi właśnie chodziło a w którym miejscu na przepływomierzu mierzyć te napięcie?

: czw sty 07, 2010 02:05
autor: malolat
miedzy drugim a czwartym pinem z tego co pamietam :D

: pt sty 08, 2010 07:35
autor: GTO
w przepływke od BMW wsadza się płytkę oporową z przepływki seryjnej, potem już tylko zabawa ze sprężyną + ewentualna korekcja w programie.

temat obadałem chyba z 6-7 lat temu.

: sob sty 09, 2010 02:15
autor: mustang877
GTO pisze:+ ewentualna korekcja w programie.
to jest możliwośc korekty prgramu sterownika digi II??

: sob sty 09, 2010 03:40
autor: New_Man
mustang877, Jak GTO mówił , da się zależy czy Twój komp od DIGI II jest na jedną czy na dwie płytki zmontowany :D bo jak na jedną to kurde człowieku bajka :D

: sob sty 09, 2010 04:05
autor: mustang877
mustang877, Jak GTO mówił , da się zależy czy Twój komp od DIGI II jest na jedną czy na dwie płytki zmontowany bo jak na jedną to kurde człowieku bajka
_________________
wiem ze w sterowniku jednopłytkowym da sie zrobić korekte programu, ale niestety mój jest dwupłytkowy...

: sob sty 09, 2010 07:26
autor: GTO
na 2 płytkowym da się zrobić korekcje mieszanki.

: ndz sty 10, 2010 03:02
autor: mustang877
a w jaki sposób poznac ze jest sterownik jednopłtykowy, jest jakies oznaczenie numeryczne czy cos w tym rodzaju? czy zostaje tylko rozkręcic i sprawdzic?