Strona 1 z 1

Swap 1.8 ADZ na 2.0 16v

: pn sty 04, 2010 18:09
autor: Merffik
Witam.
Ostatnio zacząłem się interesować silnikiem swojego auta i od zawsze marzy mi się jakiś 2.0 16v. Myślałem że by sprzedać swojego 1.8 Special i kupic coś innego z lepszym motorem ale jak zacząłem patrzeć grzebać to nie ma nic ciekawego, wiec pojawiła się opcja swap. Ja w tym temacie jestem zielony więc mam kilka pytań mam nadziej że mi pomożecie.

Wiec zaczynajmy.
przede wszystkim jaki silnik 2.0 16v ABF czy 9A czy coś innego
wiadomo że musze kupić silnik z osprzętem i skrzynią biegów czy coś jeszcze będzie mi potrzebne typu inna chłodnica (ja mam u siebie z klimą) servo i inne...
co z tym idzie hamulce muszę dać większe ja mam tarcze 256mm ??? czy będę musiał zmienić rozstaw śrub czy będzie to pasować pod moje stare koła ???? jeśli tak to i tył trzeba zmienić a to kolejne koszta.i co tam jeszcze trzeba będzie zmodzić.

: pn sty 04, 2010 18:17
autor: marcinas1983
Merffik, kolego poszukaj auto Storm'a też miał mk3 GT Speciala i robił swap na ABF'a. Wystarczy kupić sam silnik z osprzętem oraz zmienić układ wydechowy. Skrzynie możesz zostawić starą da radę. Przy tej od ABF'a będziesz musiał zmienić i mechanizm zmiany biegów jak i pedały bo w ABF'ie sprzęgło jest hydrauliczne, ale i to można obejść pozostając przy lince :) .

: pn sty 04, 2010 18:40
autor: Merffik
marcinas1983, w temacie Storm'a jest troszkę mało informacji... a czy jak zostanę przy starej skrzyni to sam silnik będzie pasował plug&play czy będą jakieś większe przeróbki ??? czy silnik przy tej skrzyni nie straci na mocy ??? jestem zielony w tym temacie dlatego przyda się każda informacja...

: pn sty 04, 2010 18:46
autor: marcinas1983
Merffik, silnik pasuje, tylko musisz zapodać sprzęgło wraz z kołem zamachowym od Twojego silnika... Kiedyś Storm pisał, że taki setup lepiej się zbierał niż ABF na seryjnej skrzyni :) . Aaaa... chłodnicy nie musisz zmieniać bo masz jedną z większych jakie wychodziły skoro w aucie masz klimatyzację.

: pn sty 04, 2010 18:52
autor: Merffik
czyli po za silnikiem wystarczy jeszcze koło zamachowe i sprzęgło ze starego silnika... No mam klimę i mam dwie chłodnice jedną od klimy a druga od silnika i będzie pasować... a jak z samą klimą będzie pasować do nowego silnika trzeba tylko przełożyć kompresor od klimy i to wszystko czy coś jeszcze od klimy trzeba przełożyć ???

: pn sty 04, 2010 18:56
autor: marcinas1983
Merffik, Chłodnice zostawiasz takie jakie masz... a co do klimy... nie wiem jak ABF ma mocowany zespół alternator-sprężarka klimatyzacji... jeśli tak samo jak Twój silnik to wystarczy ten element przełożyć do ABF'a. Tyle co wiedziałem to Tobie napisałem odnośnie takiego swap'a na podstawie tego co Storm pisał w swoim temacie :) .

: pn sty 04, 2010 19:00
autor: Merffik
wielkie dzięki.Punkty poleciały
Chciałby jeszcze aby się wypowiedział ktoś jeszcze :D

: pn sty 04, 2010 20:21
autor: yahoo_p
W ABFie jest specjalna łapa przykręca do bloku i na pompę wody. Wersja z klima i bez klimy różni się, a tak to kompresor podpasujesz do siebie. Zostawiaj skrzynie z 8v ze sprzęgłem i rozrusznikiem, swap będzie bardzo prosty :bajer: Hamulce 256mm dadzą rade seryjne 16v na bank. Musisz mieć na pewno węże wody do ABFa, bo inaczej jest rozwiązane niż w 8v. Chyba to tyle co mi teraz przychodzi do głowy...

: pn sty 04, 2010 20:40
autor: imperfectCell
no i skoro chcesz juz zostawic stara skrzynie to warto zainwestowac w nowe sprzeglo. wszytskie mocowania jesli chodzi o silnik sa takie same no i chyba nawet sprezarka od klimy jest montowana na takiej samej podstawie co w 1.8 musialbym sie dokladnie przyjzec bo tak sie sklada mam wlasnie abfa z klima i caly zestaw od klimy z 1.8 w garazu. Chlodnica tak jak pisali poprzednicy zostaje bo wiekszych juz w mk3 nie bylo. jesli chodi o hamulce to gdyby Ci sie zachcialo je zmienic na wieksze z GTI a jednoczesnie zostac przy starych felgach z rozstawem 4x100(przy heblach 280mm felgi nie moga byc mniejsze niz 15 cali) to mozesz zmienic same piasty na przodzie np takie jak byly w seacie ibizie cupra z abfem albo toledo 1L po 96 roku z afnem pod maska. aha jeszcze jedna rzecz zeby klima dzialal to najlepiej by bylo zebys mial wiazke silnikowa do ABFa ktory juz posiadal klimatyzacje zeby nie dorabiac zadnych kabli

: pn sty 04, 2010 20:45
autor: marcinas1983
imperfectCell pisze:jesli chodi o hamulce to gdyby Ci sie zachcialo je zmienic na wieksze z GTI a jednoczesnie zostac przy starych felgach z rozstawem 4x100(przy heblach 280mm felgi nie moga byc mniejsze niz 15 cali) to mozesz zmienic same piasty na przodzie np takie jak byly w seacie ibizie cupra z abfem albo toledo 1L po 96 roku z afnem pod maska.
wystarczy, ze kupi tarcze 280mm np. od mk2 G60, lub seata ibizy cuprra, do tego jarzma od GTI i zaciski + pewnie wężyki. MK3 GT ma odkręcane jarzma od zwrotnicy więc tylko do wymiany to co napisałem. Piasty zostają te co ma :) .

: pn sty 04, 2010 21:40
autor: imperfectCell
marcinas1983, no tak zapomnialem ze jest to wersja GT z wiekszymi hamulcami bo u mnie byly zwykle z CLa 239mm bodajze wiec stad ta pomylka :P

: wt sty 05, 2010 12:53
autor: Merffik
imperfectCell pisze:no i skoro chcesz juz zostawic stara skrzynie to warto zainwestowac w nowe sprzeglo
to już raczej oczywiste :)
imperfectCell pisze:no i chyba nawet sprezarka od klimy jest montowana na takiej samej podstawie co w 1.8 musialbym sie dokladnie przyjzec bo tak sie sklada mam wlasnie abfa z klima i caly zestaw od klimy z 1.8 w garazu.
był bym wdzięczy za taką informacje :D tak czy siak będe już szukał ABF z sprężarką klimy


wielkie dzięki panowie za rozwianie wszystkich problemów. Teraz wiem że skoro mam dobrą bude i wszystko co mi potrzebne w aucie czyli elektryka klima itp że lepiej zrobić swapa niż zmieniać całe autko... :bigok:

: wt sty 05, 2010 12:57
autor: yahoo_p
o jeszcze mi się przypomniało pompa paliwa do zmiany na 3 barową.

: wt sty 05, 2010 19:16
autor: imperfectCell
i poduszki pod silnik zmien te od 1.8 dlugo nie pociagna z pewnoscia