Strona 1 z 2

2.0 16V czy mozna go przerobic na gaźnik?

: pn lis 09, 2009 13:36
autor: swideer
Witam. Posiadam Golfa II z silnikiem 1.3 gaźnikowym . Ostanio znalazlem niedrogi silniczek 20.16V od passata 140KM . no i wiadomo jak to przy 1.3 mocy jest za malo . a ze mam sentyment do golfa chcialbym wlozyc w niego pare groszy i posmigac nieco szybciej. Teraz mam pytanie czy da rade moze dopasowac do niego jakis kolektor ssasy od 1.8 lub innego gaznikowego ? zeby nie ciagnac instalacji elektrycznej? i tego wszystkiego a zeby to ominac?

: pn lis 09, 2009 13:54
autor: norman
kolego chyba raczej niedasz rady przedobic ten silnik ma czujnik polozenia walu z ktorego impuls czyta komputer wiec bedziesz musial instalacje i kompa tez przelozyc

: pn lis 09, 2009 15:18
autor: toffic
norman pisze:ten silnik ma czujnik polozenia walu z ktorego impuls czyta komputer wiec bedziesz musial instalacje i kompa tez przelozyc
bzdury kolego piszesz, 9A nie ma takiego czujnika
swideer pisze:Teraz mam pytanie czy da rade moze dopasowac do niego jakis kolektor ssasy od 1.8 lub innego gaznikowego ? zeby nie ciagnac instalacji elektrycznej? i tego wszystkiego a zeby to ominac?
nic nie pasuje, możesz założyć 4 poziome gaźniki po DOROBIENIU kolektora, zresztą przeróbka układu zapłonowego i tak cie czeka, jednym słowem
swideer pisze:zeby nie ciagnac instalacji elektrycznej
bez tego się nie obejdzie

: pn lis 09, 2009 15:28
autor: swideer
a teraz mam pytanie czy przelozenie instalacji calej to duzo pracy? bo chcialbym to zrobic ale nie wiem czy dam rade cczy tej elektryki bedzie nie tak duzo?

: pn lis 09, 2009 15:38
autor: Kristensen
swideer pisze:a teraz mam pytanie czy przelozenie instalacji calej to duzo pracy? bo chcialbym to zrobic ale nie wiem czy dam rade cczy tej elektryki bedzie nie tak duzo?
Bez obrazy, ale jezeli pytasz czy to duzo pracy to pewnie samemu nie dasz rady. Normalnie podchodzi sie do tematu w stylu ''trzeba to zrobic i nie ma znaczenia ile z tym pracy bo i tak trzeba to zrobic''.

: pn lis 09, 2009 19:33
autor: Bula88
jeśli masz ori heble od 1.3 to cieniutko Cię widzę z zatrzymaniem tej 16stki :chytry:

: pn lis 09, 2009 19:40
autor: Marszall
z elektryką nie ma aż tak dużo pracy jeśli dostaniesz orginalne kompletne wiązki od tego silnika do reszty samochodu ale tu moze być problem bo na europe 2.0 16V 9A w dwójkach chyba nie występowało

: pn lis 09, 2009 19:41
autor: mate64
zgadzam się z Bula88, musisz przewalić motorek, musisz przewalić skrzynie, przy 1,3 prawdopodobnie będziesz musiał przewalić półosie i piasty, do tego musisz to jakoś shamować więc hample też....

: pn lis 09, 2009 20:44
autor: swideer
tak zgadzam sie wszystko mam cala instalacje cale wiazki , mam caly przod lacznie z tarczami polosiami skrzynia mocowaniami . wszystko tylko teraz kwestia tej elektryki czego boje sie najbardziej . Czy tych wszystkich kabli od leketyki jest duzo?

: pn lis 09, 2009 21:54
autor: mate64
swideer, powtórze, jesli pytasz czy dasz radę to zapewne nie poradzisz sobie. jest tego znacznie więcej niż przy gaźniku.

: wt lis 10, 2009 11:14
autor: Marszall
Ale jak bedzie miał problemy to napisze na forum;)

przytocze przypadek kolegi tirsone (jesli można) on nie miał zielonego pojęcia o swapowaniu i się nauczył.

Nie ma rzeczy niemożliwch

: śr lis 11, 2009 17:38
autor: sadzyk
elektryka jest straszna tylko jak sie na nią patrzy:D jak sie weźmiesz za robote, ładnie sie przyjrzysz co i jak i gdzie i po co to wszystko da sie zrobic. Sam nigdy tego nie robiąc wczesniej, wtedy jeszcze z forum nie kozystałęm wcale, wziąłęm sie na przerabianie diesla mk1 na 16v i wszystko poszlo jak po masle, wystarczy chciec, miec troche wyobrażni, cierpliwości i chęci:) Powodzenia:)

: śr lis 25, 2009 11:43
autor: herbiasty

: śr lis 25, 2009 13:58
autor: mate64
wszystko cacy tylko że:
swideer pisze:eraz mam pytanie czy da rade moze dopasowac do niego jakis kolektor ssasy od 1.8 lub innego gaznikowego ? zeby nie ciagnac instalacji elektrycznej? i tego wszystkiego a zeby to ominac?

a
scirocco team pisze:W miejsce fabrycznego kolektora dolotowego został dorobiony kolektor z aluminium, na który bezpośrednio założone zostały 4 gaźniki poziomego przepływu japońskiej firmy Keikhin pochodzące z motocykla Kawasaki GPZ 550. Głowica także została gruntownie zmodyfikowana. Kanały dolotowe zostały powiększone i wypolerowane. Gniazda zaworów ssących także zostały powiększone, a fabryczne zawory zastąpione zostały zaworami o większej średnicy. Zawory wydechowe pozostały bez zmian. Cala głowica została splanowana o. 1,5mm.[...]
Gaźnik w silniku FR zasilany był przez pompę mechaniczną zainstalowaną przy bloku. Przy silniku 9A nie było możliwości założenia takiej pompy, a paliwo nie mogło być podawane pod zbyt dużym ciśnieniem. Rozwiązaniem dla tego problemu okazała się być elektryczna pompa podająca od VW Polo.[...]
Układ wydechowy wykonany jest ze stali nierdzewnej (poza tłumikiem końcowym). W miejsce fabrycznego żeliwnego kolektora wydechowego założony został rurowy kolektor sportowy (4-2-1).
do tego chłodnica, skrzynia i takie tam drobiazgi

oraz co najwazniejsze:
swideer pisze:wlozyc w niego pare groszy

co sie kompletnie kłóci z:
scirocco team pisze:Jeżeli chodzi o koszty całej operacji to w pewnym momencie po prostu przestałem to liczyć..;)