Skrzynia biegów jeszcze raz {ABF}

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Drogojad
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 21:24
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

Skrzynia biegów jeszcze raz {ABF}

Post autor: Drogojad » wt lis 03, 2009 21:27

Poztanowiłem zamienić skrzynie CDA na krótszą o oznaczeniu AGC (dałem plame bo miała być CGY) no i powstał problem bo mechanik powiedział że skrzynia o oznaczeniu AGC nie pasuje oraz ma inną obudowe mechanizmu różnicowego który zaraz się rozleci
wg mnie sa drobne róznice jednak widać ze w skrzyni CDA która była w aucie jest inny mechanizm rożnicowy
Mam pytanie czy wnętrzności skrzyni AGC będą pasowały do skrzyni CDA (bo taka opcje tylko uznaje przełozenie bebechów koszt ten sam co zakup innej pasującej )
obie skrzynie wyglądaja identycznie z wyjątkiem miejsc zaznaczonych na zdjęciach
prosze o odpowiedź głównie mnie interesuje czy nie bedzie problemów ze sparowaniem z mechanizmem róznicowym wnętrzności ze skrzyni AGC do CDA
mechanik powiedział ze nie wie musi pierw rozebrać a wy co myslicie ?


Skrzynia CDA
Obrazek

Skrzynia AGC
Obrazek
Ostatnio zmieniony wt lis 03, 2009 21:35 przez Drogojad, łącznie zmieniany 1 raz.



yahoo_p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 11:17
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz
Kontakt:

Post autor: yahoo_p » wt lis 03, 2009 22:28

Ja mam założoną CGY i wygląda identycznie jak AGC i jakoś od czerwca jeździ z pomodzonym ABFem i daje rade. AGC wychodziła z ABFem, więc czemu miałaby nie wytrzymać, CGY jest z 9a i daje rade, tak samo skrzynie 020 dają rade z ABFem, więc nie masz się czego bać.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » wt lis 03, 2009 22:37

yahoo_p, ale pytanie bylo inne :bajer:



yahoo_p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 11:17
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz
Kontakt:

Post autor: yahoo_p » wt lis 03, 2009 22:49

duber, wiem umiem czytac, ale mówie ze swojego doświadczenia, że to się nie rozsypie :bajer:



Awatar użytkownika
Drogojad
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 21:24
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

Post autor: Drogojad » wt lis 03, 2009 22:50

yahoo_p, spoko kolega mi juz pisał tylko z mojej niewiedzy wynika pytanie bo zawsze moge powiedzieć mechanikiowi zeby zakładał tą AGC i juz
tylko jest jeszcze opcja przełozenia bebechów wtedy by było pewne ze spasuje jak widać na zdjęciu ta AGC ma na dole tylko 1 otwór a ta co była CDA ma 2 to mnie tez martwi



yahoo_p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 11:17
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz
Kontakt:

Post autor: yahoo_p » wt lis 03, 2009 23:01

Dolne śruby przy kielichu skrzyni w CDA są przykrecane do takiego wzmocnienia aluminiowego. W CGY też nie ma miejsca, tak samo w skrzyniach 020 i wiele ABFów tak jeździ i nic się nie rozlatuje...



Awatar użytkownika
Drogojad
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 21:24
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

Post autor: Drogojad » wt lis 03, 2009 23:09

dobra prześpie sie z tematem dzięki ale jak by ktoś mogłby napisać co z tym przekładaniem wnetrzności to tez bede wdzieczny



Awatar użytkownika
przemoGTI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 21:17
Lokalizacja: Małopolska/Śląsk
Kontakt:

Post autor: przemoGTI » wt lis 03, 2009 23:37

Drogojad, kolego to co masz zaznaczone na tym foto nie ma nic wspólnego z tym czy skrzynia wytrzyma czy nie.. poprostu to są mocowania osłon tylko różnica polega na tym że są one inne...
dodam że w ABF-ie powinna być taka większa aluminiowa i spasuje sie to do skrzyni a na dole tego nie musisz skrecać...
zakładaj i niczym sie nie przejmuj


www.rs-tuning.pl
usuwanie Fap Dpf NOX adblue
hamownia podwoziowa 2WD

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » wt lis 03, 2009 23:41

ale co temu mechanikowi nie pasuje ?? ta skrzynia widać tylko że ma mocniejszą obudowę przy mechanizmie różnicowym i tyle , obudowa wygląda jak obudowa skrzyni od auta czerto napędowego która ma nie obrobionych kanałów smarowania skrzynki rozdzielczej i mocowania jej, jak flasza pół osi wchodzi w skrzynię z prawej strony i można ją przykręcić to nie ma się nad czym zastanawiać tylko zakładać, dolne śruby jakie one mają znacznie ?? bo u mnie trzymają tylko osłonę koła zamachowego( typu blacha z konserwy ) która nie pasowała zrobiłem dwie dziurki skręciłem na śrubki i po temacie no chyba że u ciebie jest jakiś wspornik który ją trzyma, powiem szczerze że ja u siebie mam założona obudowę skrzyni od mk4 i jakoś wszystko pasi .Bebechy można przełożyć ale nie jest to proste odpowiednio wszystko trzeba wyregulować czasami taka operacja nie wychodzi za pierwszym razem i trzeba rwać skrzynię drugi raz bo jest za luźna część łożysk należało by dać nowych bo nie ma opcji przełożenia bieżni ja ci radzę nic nie rozbieraj...
Ostatnio zmieniony wt lis 03, 2009 23:42 przez GMS, łącznie zmieniany 1 raz.



jawor87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt gru 16, 2008 00:27
Lokalizacja: w-wa/Maków Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: jawor87 » śr lis 04, 2009 21:04

a ja mam pytanie,czy skrzynia od golfa 3 1.8 tylko tego 75konnego podejdzie do ABF-a w budzie Ibi Cupra?


Ibi 0-100km/h ABF
http://youtu.be/32MQnlPlRL0

imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: imperfectCell » śr lis 04, 2009 21:42

jawor87, jesli chodzi o montaz z abfem to napewno da rade zamontowac ja wlasnie zamontowalem do ABFa skrzynie CHB z golfa 1.8 ABS mysle ze do ibizy tez ten zestaw podejdzie chociaz pewnosci nie mam dokladnie bo mocowan w ibizie nie widzialem ale sadze ze bedzie to samo co w golfie. radze wymienic od razu sprzeglo na nowe



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » śr lis 04, 2009 23:18

skrzynia z golfa 1.8 do abf podejdzie kwestia tylko co było założone wcześniej powinna być skrzynia na linki (jak zazwyczaj ) choć nie wiem co było wcześniej jak skrzynia na z wybierakiem na tzw. rurki to p&p a jak skrzynia na linki to też podejdzie tylko kwestia zmiany sprzęgła kompletnego koła zamachowego mechanizmu zmiany biegów sprzęgło też przy tej skrzyni jest na linkę i na pewno coś więcej z jakiś pierdół ale do ogarnięcia...



imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: imperfectCell » śr lis 04, 2009 23:25

sprzeglo z 1.8 jest na linke wiadomo musi zmienic zamach jeszcze wraz z tym co daje dodatkowa korzysc bo chyba od 1.8 jest lzejszy niz od ABFa



jawor87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt gru 16, 2008 00:27
Lokalizacja: w-wa/Maków Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: jawor87 » śr gru 23, 2009 00:01

odświeżam.
ma,lub miał zamontowaną ktoś z was skrzynie o oznaczeniu ATH oczywiście do abf-a?
dużo kombinowania z tym,żeby to hulało? i jakie różnice obrotów do prędkości porównując do CDA? Zamach podejdzie od 1.8 75ps do ABF?
pozdro


Ibi 0-100km/h ABF
http://youtu.be/32MQnlPlRL0

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości