Strona 1 z 2

16v turbo 9a/PL

: ndz paź 25, 2009 19:29
autor: Pączek
Z gory przeraszam za taki temat ale ciagle mam metlik w glowie
Posiadam 2 silnik 9A i PL.
I teraz moje pytania
Co bedzie lepszym rozwiazaniem
1. blok PL, głowica 9A, tloki z S2, i jakie korby
2.cały silnik 9a, tylko jakie tłoki i jakie korbowody(orientacyjna cena kutych gratow)
3.cały silnik PL i tłoki z S2 i jakie korbowody
4.jakie inne rozwiazania byscie polecili z tych 2 silnikow
Docelowo chcialbym 250-280koni
wiem ze bedzie to duzo kosztowac ale nikt nie powiedzial ze zrobie to od razu,
poprostu chce powoli kompletowac graty.
dodam ze 9a w seri 142konie a PL jeszcze nie shamowalem.

z góry dziekuje za odpowiedzi :)

pozdrawiam Pączek :pub:

: ndz paź 25, 2009 21:52
autor: evolution
do tej mocy co chcesz kuc nie trzeba, osobiscie robilbym 9a zawsze to 0.2 l wiecej

: pn paź 26, 2009 10:18
autor: Pączek
evolution pisze:do tej mocy co chcesz kuc nie trzeba
No dobrze, tylko jak pozniej z zywotnoscia takiego silnika...

: pn paź 26, 2009 10:27
autor: toffic
Pączek pisze:No dobrze, tylko jak pozniej z zywotnoscia takiego silnika...
mój po 15kkm działa bdb, praktycznie zero przedmuchów ze skrzyni, oleju nie bierze, najwyżej kapie ze spływu z turbin :grrr:

: pn paź 26, 2009 10:36
autor: GTO
9A jedzie bardziej z dołu gdyż ma większe wykorbienie , KR trzeba kręcić ale kręci chętnie pod 7500, jeśli masz tłoki z S2 to poskładaj 1.8
moce do osiągnięcia podobne.

: pn paź 26, 2009 10:36
autor: CZIKOS
toffic pisze: najwyżej kapie ze spływu z turbin :grrr:
Jakieś nieszczelności na układzie czy coś innego jest przyczyną??

: pn paź 26, 2009 11:12
autor: Pączek
GTO pisze:jeśli masz tłoki z S2 to poskładaj 1.8
wlasnie o to chodzi ze narazie nie mam praktycznie nic oprocz digi
i dla tego pytam sie co bedzie lepszym rozwiazaniem :)

: pn paź 26, 2009 11:16
autor: GTO
to w tym wypadku to to co będzie w lepszym stanie i kupione w lepszej cenie.

: pn paź 26, 2009 12:06
autor: bugalon
Moim zdaniem najlepsze jest to co proponuje fabryka. Dlatego właśnie ja składam silnika na tłokach z s2 i korbowodach z s2. Troche szkoda pojemnosci bo 9A zawsze by bylo lepsze ale nie znalazlem seryjnych lepszych rozwiązań.

Co do głowic to jeśli chcesz sie bawić w porting to proponuję taką z ABF/9A. Jeśli chcesz dać seryjną to składaj na takiej z KR/PL

Jak byś szukał korbowodów i tłoków z s2 to daj znać, mam w tej chwili dwa komplety na półce.

Co do kosztów to kute korby okolo 2000, kute tłoki około 2000, łącznie za układ korbowo tłokowy zakuty zapłacisz około 4000.

Koszt korbowodów i tłoków w super stanie z nowiutkimi śrubkami i nakrętkami do stopek (z ASO) to okolo 1000 PLN a w nieco gorszym stanie i na używanych śrubkach możesz nawet taki zestaw za 500 wyrwać.

: pn paź 26, 2009 13:14
autor: paw3ł mk2 GTI
bugalon chodzi ci o nowe tloki i korby z 2.2t z aso? cena 1000zł tak? jak te korby pasuja pod wał z pl-ki? ten sam wymiar panewek czy zezbic trzeba?

: pn paź 26, 2009 14:00
autor: bugalon
paw3ł mk2 GTI pisze:bugalon chodzi ci o nowe tloki i korby z 2.2t z aso? cena 1000zł tak? jak te korby pasuja pod wał z pl-ki? ten sam wymiar panewek czy zezbic trzeba?
Napisałem wyraźnie że w super stanie (nie nowe ale bardzo ładne używki). Do tego dochodzą śruby nowe i nakrętki nowe do stopek korbowodów (z ASO).

Czyli taki komplet:

1. 4 uzywane tłoki w super stanie
2. 4 używane korby w super stanie
3. 8 nowiutkich śrubek do stopek z ASO
4. 8 nowiutkich nakrętek do stopek z ASO

To można mieć za około 1000 PLN.

Nic nie trzeba rzeźbić, ten sam wymiar panewki, pasują na wał od PLki plug and play.

: pn paź 26, 2009 15:20
autor: paw3ł mk2 GTI
ok dzięki

: pn paź 26, 2009 18:28
autor: emilson
Pączek u nas lata 9a Turbo MK1 Cabrio Ostatnio wrociło od EVO z załozenia DIGI
przyjedz zobaczysz :D i ocenisz :D

: pn paź 26, 2009 22:50
autor: arab82
tloki i korby od S2 nie pasuja do 9a?