Strona 1 z 2
Tłoki Wossner
: czw paź 15, 2009 23:28
autor: Mateusz74
Czy ma ktoś z Was panowie założone w ABF-ie tłoki Wossnera podnoszące stopień sprężania na 12,4:1?Albo może ktoś miał do czynienia z ABF-em zakutym w te tłoki?Proszę o opinie na ten temat.
Re: Tłoki Wossner
: pt paź 16, 2009 15:16
autor: Borys
Mateusz74 pisze:Czy ma ktoś z Was panowie założone w ABF-ie tłoki Wossnera podnoszące stopień sprężania na 12,4:1?Albo może ktoś miał do czynienia z ABF-em zakutym w te tłoki?Proszę o opinie na ten temat.
GTO - Digitun
: sob paź 17, 2009 01:28
autor: olozwirski
Nie mialem doczynienia z doprezajacymi ale odwrotnie i moge powiedziec ze to sa swietnie wykonane tloki.
: ndz paź 18, 2009 08:46
autor: TAZ
Tylko nie zatankuj potem paliwa 95 oktan
: ndz paź 18, 2009 10:12
autor: Mateusz74
Hehe, ja nie pytam co mam tankować tylko jak to chodzi na tych tłokach.Cały czas leję do fury 98.Ale chciałem zaznaczyć że motocykle mają po 13:1 i mają zalecane min 95.Czyli 95 też można lać.Co Wy na to?
: ndz paź 18, 2009 10:16
autor: cbr16v
a jakby latało na lpg
: ndz paź 18, 2009 10:46
autor: bugalon
Mateusz74 pisze:Hehe, ja nie pytam co mam tankować tylko jak to chodzi na tych tłokach.Cały czas leję do fury 98.Ale chciałem zaznaczyć że motocykle mają po 13:1 i mają zalecane min 95.Czyli 95 też można lać.Co Wy na to?
Bzdure napisales. Nie porównuj motocykla do auta. Inna komora spalania, inna prędkość ruchu tłoka, inny zapłon. Wszystko jest całkowicie inne niż w aucie więc takie wnioski lepiej sobie darować.
Podpowiem - możesz na tych tłokach zalać nawet 85 oktanów, ale zeby uniknąć spalania stukowego będzie trzeba mocno opoźnić zapłon (a co za tym idzie pogorszyć osiągi znacznie bardziej niż wynika to z zysku z doprężenia)
: ndz paź 18, 2009 12:48
autor: Mateusz74
Ej wujek gdzie napisałem bzdury,że leję 98,czy że motocykle nie mają 13:1 albo że nie leje się 95 do motocykli na takie sprężanie?Przecież nie porównuję tych silników.
Jeszcze raz bardzo proszę o info na temat zastosowania tłoków 12.4:1 w ABF-ie.Lepiej napisz na temat wyższego sprężania w tym piecu niż o bzdury kogoś posądzać.
: ndz paź 18, 2009 15:03
autor: evolution
mateusz sam porownales silnik motoru z samochodowym i ponadto napisales ze do motoru zalecaja min 95 oktan i takie chcialbys lac minimalnie do swojego silnika, fakt jest taki ze nie mysl o jezdzeniu na 98 ( to w ostatecznosci) a tym bardziej na 95 oktan, najlepsze osiagi silnika beda na liczbie oktanowej wyzszej niz 100 i na tym wyjdzie zysk z montazu tlokow doprezajacych, silnik motocyklowy ma mniejsza pojemnosc mniejszy skok tloka inna komore spalania i nie mozesz ot tak sobie wzorowac sie na tym silniku
: ndz paź 18, 2009 18:06
autor: Mateusz74
Ludzie kochani,ja nie pytam na jakim paliwie mam jeździć,tylko pytam jak sprawują się te tłoki w ABF-ie.Nie chcę wchodzić w polemikę jakie paliwo lać, bo jak jeżdżę 16-tką to jeszcze nigdy nie nalałem 95 okan, więc na wosnerach tym bardziej nie naleję takiej benzyny.Ja napisałem tego posta dlatego że jak wstawię te tłoki to będę zmuszony zrobić także "dół" silnika choć mimo 220 tys przejechanych kilometrów chodzi bardzo dobrze.Evo jechałeś nim i wiesz jak jest.Ja tylko chcę wiedzieć czy będzie odczuwalna różnica mocy bo jeżeli tak to "poświęcę się" i zrobię przedwcześnie generała, a jeżeli nie to leję na to i "robię" głowicę bez tykania wału.
: ndz paź 18, 2009 20:04
autor: evolution
rob glowice i jesli chcesz wypluc kilka(nascie) dodatkowych ps inwestuj w te tloki sa wytrzymalsze i lzejsze od ori, jednak najwiekszy przyrost w sensie wykorzystany potencjal bedzie lejac paliwo o oktanach znacznie wykraczajacych ponad normy cpn.
: ndz paź 18, 2009 21:15
autor: Mateusz74
No i mam odpowiedź.Szykuj się Evo bo za parę miechów przyjadę na strojenie.Mam nadzieję że Shell "rejsing" da radę
: ndz paź 18, 2009 21:21
autor: bugalon
Ja powiem tak - na nasze codzienne warunki te tłoki za mocno doprężają. Moim zdaniem będzie problem ze spalanie stukowym jeśli nie będzie paliwa 100+ tak jak EVO napisal. Jest to na pewno dobry wynalazek ale na silniki wyczynowe, nie do codziennego użytku.
Jeśli chcesz zrobić remont i poruszać się po drogach normalnie (tankując na normalnych stacjach) to polecam szukania tłoków najwyzej na 11:1 (prawie tyle miala seria w 9A). Koni bym szukał podobnie jak Evo napisal - w głowicy, po głowicy poszedłbym w ITB. Jeśli dół w tej chwili jest ok (nie dymi, nie bierze oleju i jest kompresja dobra) to bym go nie ruszał.
: pn paź 19, 2009 08:59
autor: yahoo_p
Mateusz74, w weekend był u mnie chłopak co jeździ w wyścigach górskich m. in. doprężoną 16v, podbij na gg albo pw podam Ci namiary do niego
może coś ci poleci
[ Dodano: 19 Paź 2009 09:03 ]
bugalon, to uważasz, że tłoki z 9a zakładać do abf???