Strona 1 z 1

swap z 1.6 benz na 1.8 KR 139 km

: wt wrz 29, 2009 23:11
autor: golfrox
witam, jak w temacie na jakie problemy moge sie natknac przy swapie z 1.6 na KR ? jak z elektryka ? bo slyszalem ze elektryki jest tam tyle co wcale ;D samochod to golf mk1

: śr wrz 30, 2009 19:12
autor: bugalon
ja proponuje zacząć swap i potem zadawać pytania jak przy czymś staniesz. Największy problem moim zdaniem będzie z zasilaniem paliwem (jesli to jest 1,6 na gazniku). Reszta to zaden problem.

: śr wrz 30, 2009 19:42
autor: qbanczyk691
Przechodziłem przez to tydzień temu, z gaźnika 1,6 na KR. Jakichś wielkich problemów nie było poza elektryką bo miałem kiepską wiązkę, ale teraz wszystko działa i auto jeździ całkiem szybko :satan: Jakbyś miał jakieś problemy to pisz śmiało.

: sob paź 03, 2009 13:29
autor: mcmajcher79
witam wszystkich jestem po świeżym swapie silnika 1.6 benz na 1.8 16v dohc KR i mój problem polega na ty iż silniczek chodzi na lpg bez problemów a na benzynie tez chodzi tylko nie trzyma wolnych obrotów. Gdy dodam gaz i wkręcę go na wysokie obroty to chodzi bez zarzutów a gdy puszcze gaz momentalnie z chodzi z obrotów i gaśnie tak wiec nie wiem o co chodzi i dlatego prószę o pomoc w tej sprawie. za szybką odp. serdecznie dziękuję a ps. mój golfik to mk2

: sob paź 03, 2009 14:12
autor: bugalon
mcmajcher79 pisze:witam wszystkich jestem po świeżym swapie silnika 1.6 benz na 1.8 16v dohc KR i mój problem polega na ty iż silniczek chodzi na lpg bez problemów a na benzynie tez chodzi tylko nie trzyma wolnych obrotów. Gdy dodam gaz i wkręcę go na wysokie obroty to chodzi bez zarzutów a gdy puszcze gaz momentalnie z chodzi z obrotów i gaśnie tak wiec nie wiem o co chodzi i dlatego prószę o pomoc w tej sprawie. za szybką odp. serdecznie dziękuję a ps. mój golfik to mk2
A czy zamontowales kompletną instalację elektryczną? Obydwa sterowniki z okablowaniem włożyłeś? Standardowym błędem przy swapach KRki jest montaż tylko sterownika z podszybia wraz z wiązką. Aby auto dobrze chodziło trzeba zamontować również do kompletu sterownik biegu jalowego (244 ze skrzynki bezpieczników) oraz wszystkie zaworki podcisnieniowe jakie są dawane seryjnie. Bez tego auto nie będzie nigdy mialo wolnych obrotow.

: pn paź 05, 2009 11:49
autor: mcmajcher79
witam wszystkich po wczorajszych konsultacjach z kolegą który mi pomógł zrobić ten swap stwierdziliśmy iż mam kompletną instalację elektryczną wraz z dwoma sterownikami tylko że od silnika 9A ale chyba to nie powinno być u mnie problemem. zastanawiam sie nad tymi zaworkami ciśnieniowymi o których kolega wyżej mi napisał, co to są i gdzie ich szukać. a drugą rzeczą nad która sie zastanawiam jest naklejka na rozdzielaczu paliwa (pod gumową nasadką na takim ruchomym talerzu) jest tam jakaś instrukcja regulacji tylko ze ja nie mam pojęcia o co w niej chodzi może właśnie ta regulacja pomoże mi w tym iż silniczek będzie miał wolne obroty poniżej foto tejże naklejki pozdrawiam i proszę o pomoc w zdiagnozowaniu mojego problemu. pozdrawiam

: wt paź 06, 2009 16:33
autor: bugalon
Ja proponuję abyś dowiedział się najpierw co Wy tam zaswapowaliscie. Silnik 9A ma tylko jeden sterownik (do paliwa i do zaplonu). KR ma 2 (do zaplonu na podszybiu i do wolnych obrotow w skrzynce bezpieczników). Nie ma mozliwosci wysterowania KRki sterownikiem od 9A bo sa inne rozdzielacze a sterownik z 9A steruje zaworem na rozdzielaczu. Jest jeszcze szansa ze macie PLa, wtedy są dwa sterowniki (obydwa na podszybiu).

Zanim zaczniesz po raz kolejny zadawać pytania napisz dokładnie co masz. Wcale sie nie dziwie, że coś wam nie działa jak nawet nie wiecie co zaswapowaliscie ......

Acha - rozdzielacza paliwa nie radzę ruszać. Przy rozdzielaczu krecimy dopiero wtedy jak wszystkie pozostałe elementy ukladu wtryskowego są sprawne. Inaczej zrobimy autu tylko kuku.

: śr paź 07, 2009 11:35
autor: mcmajcher79
witam w moim silniku tylko blok i głowica są od KR-a a cala reszta osprzętu od 9A (łącznie z rozdzielaczem paliwa oraz z wtryskami). Tak wiec zastanawiam sie co jest nie tak dlaczego silniczek nie wolnych obrotów i gaśnie po puszczeniu gazu. pozdrawiam i czekam na odp.

: śr paź 07, 2009 12:15
autor: bugalon
mcmajcher79 pisze:witam w moim silniku tylko blok i głowica są od KR-a a cala reszta osprzętu od 9A (łącznie z rozdzielaczem paliwa oraz z wtryskami). Tak wiec zastanawiam sie co jest nie tak dlaczego silniczek nie wolnych obrotów i gaśnie po puszczeniu gazu. pozdrawiam i czekam na odp.
Ile masz sterowników? Jeden czy dwa? Napisales wyzej ze masz dwa co wyklucza to co napisales teraz. Jaką masz przepustnicę? Jest mozliwosc regulacji powietrza przeplywającego bokiem?

Jeśli masz jeden sterownik, to wolnych obrotów brakować może z kilku powodów. Ktoś grzebał przy zderzaku przepustnicy i masz niewlasciwą szczelinę, ktoś kręcił na pałę przy rozdzielaczu i masz rozregulowaną dawkę, nie działa obwód silniczka krokowego, masz nieszczelny lub zablokowany dolot, masz pogiętą klapę spiętrzającą przepływomierza od strzału z gazu, nie działa krańcówka zamknięcia przepustnicy, pompa paliwa podaje za male cisnienie, masz niewlasciwie ustawiony zaplon.

Tyle jest potencjalnych przyczyn, szukać trzeba po kolei rozpoczynająć od poprawnego ustawienia zaplonu.

: wt paź 13, 2009 21:25
autor: mcmajcher79
witam ponownie w ostatnim czasie jakoś nie miałem czasu aby sie zając moim silniczkiem a poza tym mój kolega z którym robiłem swap sie rozchorował dlatego tez najbliższe wieści co do mojego silniczka podam w przyszłym tygodniu jak kolega wyzdrowieje. a tak poza tym to nasuwa mi sie jedna myśl odnośnie aparatu zapłonowego skoro chodzi na gazie to znaczy chyba ze zapłon mam ustawiony właściwie co do reszty to dolot mam szczelny i w żaden sposób nie jest zablokowany klapa przepływomierza jest prosta a co do reszty uwag nie jestem w stanie tego zbadać mój kolega na pewno by to zbadał tak wiec na ekspertyzę reszty uwag muszę poczekać jak kolega wyzdrowieje pozdrawiam