Strona 1 z 1

Smary do składania silnika

: wt wrz 29, 2009 10:55
autor: bugalon
Składam silnik na wszystkich nowych gratach z tłokami na drugi nadwymiar włącznie. Założenie jest takie, że motor postoi jeszcze z rok zanim zostanie odpalony po raz pierwszy. Nie chce zeby do tego czasu wał w środku podkorodował a tym bardziej płaszczyzna cylindrów (świeżo zresztą rozwiercana). Czego użyc do zabezpieczenia elementów metalowych przy założeniu ze przy pierwszym starcie muszą spłynąć do miski olejowej razem z olejem.

Słyszałem o jakichś smarach specjalnych ale kompletnie nie wiem co to. Nie chce ryzykować kilkunastu tysięcy wydanych na silnik dlatego nie chce wrzucać tam towotu ani innych wynalazków nie przeznaczonych do tego.

: wt wrz 29, 2009 11:45
autor: evolution
sa smary do skladania silnikow do kupienia np u dobrych szlifierzy
ja bym na twoim miejscu zlozyl silnik zalal go oliwa napelnil uklad olejenia,( krecac walkiem posrednim tylko) poskladal rozrzad poobracal pare razy silnikiem i tak pozostawil w suchym miejscu,, korozja go nie powinna dopasc :bigok:

: wt wrz 29, 2009 16:11
autor: toffic
ja bym tylko jeszcze nie zakładał wałków rozrządu zeby zawory wszystkie były zamkniete no i świeczki pozakrecał

: wt wrz 29, 2009 16:13
autor: Duber
bugalon pisze:kilkunastu tysięcy wydanych na silnik
sory ze nie na temat ale co tyle kosztowalo co całe auto albo i wiecej?

: wt wrz 29, 2009 19:20
autor: bugalon
duber pisze:
bugalon pisze:kilkunastu tysięcy wydanych na silnik
sory ze nie na temat ale co tyle kosztowalo co całe auto albo i wiecej?
Tłoki nowe na 2 nadwymiar 2500, pompa oleju wzmocniona 800, pierscienie, sworzenie, panewki do głowek korbowodów, nowe śruby i nakręki do korbowodów 800, szlif cylindrow z honowaniem 400, komplet uszczeleke silnika (wraz z metalową pod głowicę) 750, zawory ssące 200 (używane w świetnym stanie), zawory wydechowe wypełniane sodem również używane i super 400, panewki korbowodowe 400,śruby głowicy 150, panewki głowne 200, porting głowicy w wersji hardcore - 800, prowadnice zaworów, uszczelniacze zaworów 400, komplet popychaczy hydraulicznych 450, komplet sprężynek z dodatkowymi podkładkami pod talerzyki zwiększającymi sztywność 350, kolektor ssący customowy 1000, wtryski nowe 440 800, przepustnica s2 wraz z systemem krańcówek adoptowanych z BMW 200, listwa wtryskowa z regulatorem 200, kolektor wydechowy customowy (przerabiany z s2) 350, turbina k24 w zasadzie nowa 1200, WG uzywany w super stanie 300.

To razem daje nam juz 12650 a jeszcze jest kupa innych rzeczy, których tutaj nie wymieniłem takich jak piaskowanie i malowanie bloku, panewki wałka pośredniego pompy oleju, kółka na wałki rozrządu itd.

Reasumując - jeśli robisz coś porządnie, po nowości i na częściach najwyższej jakości to właśnie tyle wychodzi.

: wt wrz 29, 2009 21:03
autor: evolution
bugalon, nie trzeba bylo sie rozpisywac bo ziomusi tak powie ze sciemniasz z cena :P codziennie mam ze 2 ..3 co slyszac cene 15kpln za mocno okrojone z kosztow uturbienie motoru robia oczy pukaja sie w czolo i uzywaja mniej luba bardziej wyrafinowanych okreslen :P

: wt wrz 29, 2009 21:16
autor: Duber
evolution pisze:ze sciemniasz z cena
:chytry: za stary jestem i za dlugo tu siedze zeby tak napisać.samochód mam nie od dzis i wiem jakie ceny są glupich cześci a gdzie mody dopiero.ostatnio zmienialem synchronizator 2 biegu i wyszło 1050zl za robote.oczywiscie kazdy pokazal jak mowisz ale jak zaczełem wyliczac to zmarszczyli czola.więc...spoko.

: pt paź 09, 2009 08:07
autor: Dedi_S
evolution bardzo dobrze, że bugalon to napisał, bo niektórzy myślą, że za 4 tys. to uturbią na lux silnik. Ta wycena powinna być na głównej stronie lub w regulaminie forum, aby od razu niedowiarków uświadamiać ile profesjonalne mody kosztują. Wszystkie tańsze rozwiązania są tymczasowe (do czasu, aż coś pier....nie). Oszczędny płaci dwa razy :)