Strona 1 z 2

2.0 16 V czy 1,8 T

: sob wrz 26, 2009 00:07
autor: pepikson
witam,
rozmawiłem z kolegami na temat swapu i się nakręciłem.
Pytanie tylko jaki silnik lepszy by był 2.0 16 V DOHC 150 hp z Mk III czy 1.8 Turbo z Mk IV?? co do tego drugiego silnika czy już ktoś robił swapa na ten silnik do Mk III ??
Z góry dzieki!!

aa i mniej więcej koszty silnika i swapu i gdzie przeszczepu dokonać?

: sob wrz 26, 2009 00:11
autor: djtom
wiele osob robilo i to i to koszta 3000 - 8000 w zaleznosci od tego ile zrobisz sam, nie ma fotoporad ani opisow krok po kroku

: sob wrz 26, 2009 11:40
autor: Grexon
Ogolnie to wrzucenie 2.0 16V to pikus... :P i kosztowo wyjdzie cie z pewnoscia mniej niz 1.8t... ;) aaaaaale z drugiej strony 1.8t jest duzo bardziej rozwojowym silnikiem, a mocy pewnie z czasem ci zabraknie... :)

Djtom te 3000zl to bardzo optymistycznie brzmi :). Ja sie przygotowuje na takiego swapa no i licze kolo 8000 ;) chociaz malo co bede robil sam, ale koszta robocizny i tak bede mial nie duze :)

: sob wrz 26, 2009 18:10
autor: djtom
pepikson, Grexon, co za nicki :|
3000zl to bardzo optymistycznie brzmi
koszt toledo z abfem na chodzie + płyny i paski startowe przy założeniu że swapujący jest ogarniętym mechanikiem i wszystko robi sam u siebie w garazu. da się?

: sob wrz 26, 2009 18:21
autor: LeszekMK2
pepikson, ogolnie radze ci najpierw sie dobrze przygotowa od A do Z , ja wlasnie jestem w trakcie robienia takiego swap=u tylko ze do golfa MK2 i powiem ci jesli nie wiesz od czego zaczać a chcesz to sam robic lub z pomoca jakiegos goscia co wie troszke wiecej niz ty to odradzam ci

tutaj djtom, dobrze napisał wiele osob juz na tym forum robilo cos takiego i to w golfie 2 jak i w 3 , poczytaj najpierw tematy ich , najlepiej zrob sobie plan co musisz miec potrzebnego do tekiego swap-a , porownaj koszty jakie by ci wyszly miedzy 2.0 a 1.8T i sie dobrze zastanów czy warto

jesli miałbym wybierać miedzy 2.0 16V ABF a 1.8T nie koniecznie z Golfa IV bo moze byc nawet z Audi czy Passata to zdecydowanie bym był za 1.8T nie dlatego iz ja wlasnie robie takiego swap=a ale dlatego iż 1.8T jest juz przystosowany do Turbo :) z ABF aby to miec bys musiał sie bawić po drugie 1.8T jest nowszym silnikiem i do tej pory robiony i daje wiecej możliwosci na dalsze zmiany


teraz mozesz mi dac POMOGŁ RAZ :)

: sob wrz 26, 2009 23:18
autor: pepikson
dzięki, na razie tylko zbieram tylko informacje i propozycje, na spokojnie bo muszę ogarnąć najpierw wygląd auta, później zabiorę się za kucyki :)

: ndz wrz 27, 2009 11:08
autor: emilson
ja robilem sam swapa na Abfa i sam zdrowy motor z Skrzynia 2y(nowe sprzeglo) wyniosł mnie ponad 3 tys
Prawda jest taka ze zalezy jak swap jest robiony i co wlasciciel chce miec powymieniane
bo ja wymienialem przy tym przeguby wszystkie swiece pompe wody kable kopułki
poduszki weze uszczelki Wydech z Inoxu itp itd....strojenia podpiecia u gto itp itd
Mnie to wyszlo gdzies ponad 6000 no ale kazdy robi jak chce , jeden dba o szczegoly drugi wklada taki motor jak jest...

: ndz wrz 27, 2009 12:00
autor: Grexon
djtom pisze:pepikson, Grexon, co za nicki :|
3000zl to bardzo optymistycznie brzmi
koszt toledo z abfem na chodzie + płyny i paski startowe przy założeniu że swapujący jest ogarniętym mechanikiem i wszystko robi sam u siebie w garazu. da się?
czy mi sie wydaje czy ktos sie czepia nickow... :P

Sorka djtom myslalem ze cena dotyczy 1.8t ;)... Mysle ze jesli chodzi o 2.0 16V (ABF) to jak najbardziej w 3k da sie zamknąć :)

: ndz wrz 27, 2009 14:21
autor: Duber
z tego co widzialem cale auto z abf'em taniej kupisz niz silnik i skrzynie.niewidzialem jeszcze silnika ponizej 3tys (bez skrzyni)dotego skrzytnia,robocizna...1.8t to juz rzezbić trzeba

: ndz wrz 27, 2009 14:30
autor: K@mil_mk3
Jesli kupisz cale autko to jest + taki ze mozesz wszystko sobie sprawdzic przejechac sie itp nawet jesli to bedzie anglik...

: ndz wrz 27, 2009 16:03
autor: LeszekMK2
duber, o jakiej ty rzeźbie piszesz :bajer:

: ndz wrz 27, 2009 16:05
autor: Duber
abf byl montowany seryjnie w mk3 a 1.8t nie.wiec napewno trzeba bedzie troche porzezbic z lapami itp.

: ndz wrz 27, 2009 16:49
autor: GMS
nic nie trzeba rzeźbić z łapami, trzeba odpowiednie dobrać i wszystko pasuje z elektryką trzeba się pobawić, na pewno w mk3 problem jaki jest to brak miejsca na porządny duży FMIC i orurowanie...

: ndz wrz 27, 2009 17:06
autor: LeszekMK2
GMS, i on ma racje trzeba wszystko tylko dobrze dobrac a nie głupoty pisać duber,