Strona 1 z 2

KR - wysokie obrot

: pt wrz 25, 2009 17:36
autor: skwaros
Od dwóch dni silnik pracuje na wysokich obrotach, na zimnym ma jakieś 1300-1400 (tak do 60 stopni gdzieś) jak się rozgrzeje ma 1100-1200. Wcześniej na zimnym załączało się ssanie i było jakieś 1200 i zaraz spadało do 1000 a potem jak się rozgrzał miał zawsze jakieś 900-950. Więc coś się musiało skopać :panna: . Jak się rozgrzeje i ma powiedzmy 1100 i przygazuje go to obroty mam już jakieś 1200 i po jakimś czasie znów jest 1000.

Pierwsze co to wyczyściłem krokowca w środku i oczyściłem przepustnice, tą przy filtrze i tą na kolektorze. Ale zbytnio nie pomogło. Pokręcić tą srubką przy przepusynicy na kolektorze :hmm: ? Filtr Powietrza może mieć coś do rzeczy?

Jakieś propozycje? Od czego zacząć, co sprawdzić?

Temat mógłbym dać w Technicznym, ale tu siedzą sami spece od 16V :okej: więc wolałem dać go tu.

pozdrawiam :pub:

: pt wrz 25, 2009 18:18
autor: tirsone
Hmm .. może lewe powietrze łapie... wystarczył mała dziurka i jest lipa

: wt wrz 29, 2009 20:26
autor: skwaros
tirsone pisze:może lewe powietrze łapie... wystarczył mała dziurka i jest lipa
sprawdzone, wszystko ok.

Co mam dalej patrzeć? HELP !!

: wt wrz 29, 2009 21:03
autor: toffic
krańcówka na przepustnicy??

: wt wrz 29, 2009 21:12
autor: skwaros
toffic pisze:krańcówka na przepustnicy??
żebym wiedział gdzie i co to jest :blush: .

jak by tak można było zaznaczyć i napisać co mam tam sprawdzić :hmm:

Obrazek

: wt wrz 29, 2009 21:14
autor: smokatsu84
może switch ? Jak masz wysokie obroty to odłącz wtyczkę o switchy na przepustnicy i zobacz czy się uspokoi :bigok:

: wt wrz 29, 2009 21:15
autor: bugalon
Przy przepustnicy masz wtyczkę 3 pinową. Do niej podłączone są mikrostyki znajdujące się na przpeustnicy. Po zamknięciu przepustnicy powinienes slyszeć zdecydowane cyknięcie, wtedy na pinach wtyczki rozwarcie powinno zmienic się w zwarcie.

: wt wrz 29, 2009 21:23
autor: skwaros
smokatsu84 pisze:Jak masz wysokie obroty to odłącz wtyczkę o switchy na przepustnicy
hmm, gdzie jest dokładnie? od przpdu gdzieś przy lampie czy z tyłu?
bugalon pisze:Po zamknięciu przepustnicy powinienes slyszeć zdecydowane cyknięcie
A o którą przepustnicę chodzi (to na kolektorze czy tą przy filtrze)?

Jak dodaje gaz i puszczam to słychać to cyknięcie (w pobliżu przepustnicy tej z filtrem).


czyli to odpada?

: wt wrz 29, 2009 21:27
autor: smokatsu84
hmm, gdzie jest dokładnie?
wtyczka jest zaraz obok przepustnicy pod rurą dolotu

U mnie też cyka a mimo to jest do dupy , czasami trzyma mi wysokie obroty a jak odłączę i załączę z powrotem to jest ok

[ Dodano: Wto Wrz 29, 2009 21:49 ]
o tu:
:helm:
Obrazek

: czw paź 01, 2009 08:46
autor: skwaros
Przy przepustnicy masz wtyczkę 3 pinową. Do niej podłączone są mikrostyki znajdujące się na przpeustnicy. Po zamknięciu przepustnicy powinienes slyszeć zdecydowane cyknięcie, wtedy na pinach wtyczki rozwarcie powinno zmienic się w zwarcie.
jaką usterkę przez to sugerujesz? po robocie idę dzisiaj wszytsko obadać naraz.

: czw paź 01, 2009 10:28
autor: bugalon
sugeruję usterkę czujnika zamknięcia przpeustnicy

: czw paź 01, 2009 19:58
autor: smokatsu84
bugalon pisze:sugeruję usterkę czujnika zamknięcia przpeustnicy
jeśli będzie tak jak piszę to właśnie to będzie ta usterka :bigok:

Daj znać jak poszło ;)

: pt paź 02, 2009 20:41
autor: skwaros
Autko się ładnie nagrzało, trzymało 1200 obrotów, odpiąłem wtyczkę którą kazałeś smokatsu84 ale żadnego efektu. Na zgaszonym też odłączałem i zapalałem silnik i też nic.

Na odpalonym odpiąłem wtyczkę od krokowca, obroty wzrosły do 1500, zapiąłem ją i było znów 1200.

bugalon, dzisiaj jakoś nie słyszałem tego cykania przy przepustnicy (tej przy filtrze) jak gazowałem?


co dalej?

: pt paź 02, 2009 20:52
autor: smokatsu84
skwaros pisze:odpiąłem wtyczkę którą kazałeś smokatsu84 ale żadnego efektu
no to kurcze nie wiem, u mnie pomogło jak wymieniłem switche dzisiaj :bigok:

Może Bugalon coś doradzi jeszcze :bajer:
Pozdro i powodzenia