Strona 1 z 2
KR - wysokie obrot
: pt wrz 25, 2009 17:36
autor: skwaros
Od dwóch dni silnik pracuje na wysokich obrotach, na zimnym ma jakieś 1300-1400 (tak do 60 stopni gdzieś) jak się rozgrzeje ma 1100-1200. Wcześniej na zimnym załączało się ssanie i było jakieś 1200 i zaraz spadało do 1000 a potem jak się rozgrzał miał zawsze jakieś 900-950. Więc coś się musiało skopać
. Jak się rozgrzeje i ma powiedzmy 1100 i przygazuje go to obroty mam już jakieś 1200 i po jakimś czasie znów jest 1000.
Pierwsze co to wyczyściłem krokowca w środku i oczyściłem przepustnice, tą przy filtrze i tą na kolektorze. Ale zbytnio nie pomogło. Pokręcić tą srubką przy przepusynicy na kolektorze
? Filtr Powietrza może mieć coś do rzeczy?
Jakieś propozycje? Od czego zacząć, co sprawdzić?
Temat mógłbym dać w Technicznym, ale tu siedzą sami spece od 16V
więc wolałem dać go tu.
pozdrawiam
: pt wrz 25, 2009 18:18
autor: tirsone
Hmm .. może lewe powietrze łapie... wystarczył mała dziurka i jest lipa
: wt wrz 29, 2009 20:26
autor: skwaros
tirsone pisze:może lewe powietrze łapie... wystarczył mała dziurka i jest lipa
sprawdzone, wszystko ok.
Co mam dalej patrzeć? HELP !!
: wt wrz 29, 2009 21:03
autor: toffic
krańcówka na przepustnicy??
: wt wrz 29, 2009 21:12
autor: skwaros
toffic pisze:krańcówka na przepustnicy??
żebym wiedział gdzie i co to jest
.
jak by tak można było zaznaczyć i napisać co mam tam sprawdzić
: wt wrz 29, 2009 21:14
autor: smokatsu84
może switch ? Jak masz wysokie obroty to odłącz wtyczkę o switchy na przepustnicy i zobacz czy się uspokoi
: wt wrz 29, 2009 21:15
autor: bugalon
Przy przepustnicy masz wtyczkę 3 pinową. Do niej podłączone są mikrostyki znajdujące się na przpeustnicy. Po zamknięciu przepustnicy powinienes slyszeć zdecydowane cyknięcie, wtedy na pinach wtyczki rozwarcie powinno zmienic się w zwarcie.
: wt wrz 29, 2009 21:23
autor: skwaros
smokatsu84 pisze:Jak masz wysokie obroty to odłącz wtyczkę o switchy na przepustnicy
hmm, gdzie jest dokładnie? od przpdu gdzieś przy lampie czy z tyłu?
bugalon pisze:Po zamknięciu przepustnicy powinienes slyszeć zdecydowane cyknięcie
A o którą przepustnicę chodzi (to na kolektorze czy tą przy filtrze)?
Jak dodaje gaz i puszczam to słychać to cyknięcie (w pobliżu przepustnicy tej z filtrem).
czyli to odpada?
: wt wrz 29, 2009 21:27
autor: smokatsu84
hmm, gdzie jest dokładnie?
wtyczka jest zaraz obok przepustnicy pod rurą dolotu
U mnie też cyka a mimo to jest do dupy , czasami trzyma mi wysokie obroty a jak odłączę i załączę z powrotem to jest ok
[ Dodano: Wto Wrz 29, 2009 21:49 ]
o tu:
: czw paź 01, 2009 08:46
autor: skwaros
Przy przepustnicy masz wtyczkę 3 pinową. Do niej podłączone są mikrostyki znajdujące się na przpeustnicy. Po zamknięciu przepustnicy powinienes slyszeć zdecydowane cyknięcie, wtedy na pinach wtyczki rozwarcie powinno zmienic się w zwarcie.
jaką usterkę przez to sugerujesz? po robocie idę dzisiaj wszytsko obadać naraz.
: czw paź 01, 2009 10:28
autor: bugalon
sugeruję usterkę czujnika zamknięcia przpeustnicy
: czw paź 01, 2009 19:58
autor: smokatsu84
bugalon pisze:sugeruję usterkę czujnika zamknięcia przpeustnicy
jeśli będzie tak jak piszę to właśnie to będzie ta usterka
Daj znać jak poszło
: pt paź 02, 2009 20:41
autor: skwaros
Autko się ładnie nagrzało, trzymało 1200 obrotów, odpiąłem wtyczkę którą kazałeś smokatsu84 ale żadnego efektu. Na zgaszonym też odłączałem i zapalałem silnik i też nic.
Na odpalonym odpiąłem wtyczkę od krokowca, obroty wzrosły do 1500, zapiąłem ją i było znów 1200.
bugalon, dzisiaj jakoś nie słyszałem tego cykania przy przepustnicy (tej przy filtrze) jak gazowałem?
co dalej?
: pt paź 02, 2009 20:52
autor: smokatsu84
skwaros pisze:odpiąłem wtyczkę którą kazałeś smokatsu84 ale żadnego efektu
no to kurcze nie wiem, u mnie pomogło jak wymieniłem switche dzisiaj
Może Bugalon coś doradzi jeszcze
Pozdro i powodzenia