Strona 1 z 1

[mkII] problem z paliwem po swapie

: czw cze 25, 2009 22:17
autor: Pączek
witam wiem ze jest od tego dzial techniczne ale mysle ze tutaj szybciej znajde odpowiedz.
a wiec problem polega na tym, ze zrobilem swapa na 2.0 16v 9a (silnik czysta seria, nie jedzil nigdy na gazie) przez 3 miesiace chodzil super az nagle 2 dni temu zaczal chodzic na 3 gary iskra jest na kazdym kablu. I teraz problem: sprawdzilem cisnienie pompy na wolnym kanale w rozdzielaczu i daje 6 barów, odkrecilem przewod paliwowy z 3 cylidra, odpalilem silnik i paliwo w ogole tamtedy nie leci, przykrecilem go spowrotem i odkrecilem z 2 cylindra aby sprawdzic cisnienie na wytryskach, a tu nic, na 2 wtrysk nie podaje paliwa i nie chodzi na II cylinder ale za to na 3 juz chodzi normlanie, co to moze byc?? rozdzielacz ma juz dosc? nie pojmuje w ogole jak to jest mozliwe ze sobie wybiera wtrysk na ktory ma nie chodzic (pompa cisnieniowa troche jeczy ale utrzymuje stale cisnienie)... pomozcie ludzie (na hamowni przy I pomierze pokazal mi 142,2 koni za drugim pomiarem 119,3koni a za trzecim 115,3koni) czemu tak??

: czw cze 25, 2009 22:26
autor: TAZ
Prawdopodobnie już jest za dużo osadów w rozdzielaczu. Spróbuj kupić jeden ze środków do czyszczenia układu paliwowego. U mnie pomógł STP jak odpalałem ABFa i wtryski się pozawieszały.Druga sprawa to odpowietrzenie samych wtryskiwaczy.

: czw cze 25, 2009 22:35
autor: Pączek
TAZ pisze:Druga sprawa to odpowietrzenie samych wtryskiwaczy
a jak to zrobic???
aaaha zpomnialem dodac (moze to wazne) wczesniej (kilka dni przed usterka) wypadla mi pompa w baku i lezala luzem na dnie (mialem pol zbiornika) i musialem tak ujechac jakies 2 km przy gwaltownym przyspieszaniu szarpal mogl sie w tedy zapowietrzyc??
i jeszcze zapomnialem napisac: jak dodaje gazu (podczas jazdy) to silnik chodzi na III gary ale jesli przestane dodawac gazu i utrzymuje stala predkosc to chodzi na 4 gary wystarczy lekko przyspieszyc i znowu sie dlawi :crazy:

: czw cze 25, 2009 22:41
autor: misiek
Pączek a rozdzielacz z GX podejdzie? na próbę?

: pt cze 26, 2009 08:35
autor: Pączek
a jeszcze mam pytanie czy rozdzielacz od 9a jest rozbieralny??

: pt cze 26, 2009 09:04
autor: Swir88
U mnie bylo to samo palił na 3 gary cisnienie paliwa bylo. wszystko ok iskra na kazdym kablu a jak wkrecał sie na wyzsze obroty chodzil normalnie wymienilem mu aparat zapłonowy i chodzi teraz ;) jak masz gdzies 2 aparat to przełoz i sobie sprawdz ;)

: pt cze 26, 2009 09:21
autor: bugalon
jak zaczyna przerywać przy obciążeniu to pradopodobnie pompa jest do kitu. Cisnienie sprawdzales pod obciążeniem czy na wolnych obrotach? Sprawdza się zawsze pod obciążeniem. Jeśli wypadła Ci pompa podająca to pompa cisnieniowa mogla ulec przytarciu jesli jechales tylko na niej.

Jeśli chcesz sprawdzić czy paliwo dochodzi na wtryski to podnieś klapę przeplywomierza ręcznie, wstaw wtryski w menzurki i poleć komuś żeby zakręcił rozrusznikiem.

: pt cze 26, 2009 09:27
autor: Pączek
bugalon, na wolnych obrotach na luzie tez chodzi na 3 gary i pokazuje 6 barow (cisnienie paliwa)
a jest rozdzielacz rozbieralny?? i czy na pewno zGX nie podejdzie?

: pt cze 26, 2009 10:36
autor: bugalon
jest rozbieralny ale po rozebraniu nie złożysz go bez specjalnych urządzeń pomiarowych. z GXa nie podejdzie.

: pt cze 26, 2009 12:14
autor: Pączek
czyli wszystko wskazuje na rozdzielacz...