Strona 1 z 3

Dolot ABF

: wt maja 26, 2009 16:07
autor: Drogojad
mam u siebie taki dolot
Obrazek
i powiem ze to nie jest "samoróba" naprawde czuć różnice na moje wyczucie amatora około 7-10 max% polecam
Kto robi
Pan Lech Węglarski Nowy Sącz
cena jak zwykle do uzgodnienia

: wt maja 26, 2009 21:25
autor: tirsone
Drogojad pisze:i powiem ze to nie jest "samoróba" naprawde czuć różnice na moje wyczucie amatora około 7-10 max% polecam
co to znaczy 7-10%? mierzone na hamowni?
Bo dolot jak dolot ale dla mnie wiarygodne jest tylko to co pokaże hamownia...

poza tym reklamy to chyba nie w tym dziale : ) chyba, że dopiszesz pytanie w stylu: Jakie macie doloty/doświadczenia z nimi... : )

pzdr

: wt maja 26, 2009 21:44
autor: Duber
zawsze sie zastanawialem czy dajac caly dolot jest duza roznica niz dając na ori rure dolotową sam stozek.bo w czym roznica ze nie plastykowe?tylko metalowe?zresztą na temat stozkow mozna ksiazke napisac(czy lepiej)napewno głosniej i wrazenia ze lepiej idzie

: wt maja 26, 2009 23:30
autor: LCQ
Węglarski robi niezłe układy, wykorzystując strumienice dolotową(nie mylić ze strumienicami ala allegro) powoduje wyrównanie odpowiedniego zakresu obrotów na mozliwe płaski, kosztem ok 2-3% mocy można uzyskac ok 13% momentu obrotowego(w odpowiednim zakresie), szkoda że nie byłeś na hamownii przed i po, wiem że napewno działają, widziałem wykres kiedyś seja z 55 kucyków było coś 61 Koni, a moment wzrósł z 70 Nm na 84 Nm, tylko że najwięcej w 8v można zyskać, ciekawe jak w 16v.........hmmm

: śr maja 27, 2009 09:20
autor: Drogojad
duber pisze:zawsze sie zastanawialem czy dajac caly dolot jest duza roznica niz dając na ori rure dolotową sam stozek.bo w czym roznica ze nie plastykowe
metalowe lepsze i to spawane sekcjami dlatego ze na krzywce 90 stopni rura spawana sekcjami ma wiekszą przepustowosc niz rura gięta no chyba ze sie myle
tirsone pisze:co to znaczy 7-10%? mierzone na hamowni?
Bo dolot jak dolot ale dla mnie wiarygodne jest tylko to co pokaże hamownia...
masz racje ale 7-10% to sa moje obiektywne odczucia mozesz wierzyc lub nie
tirsone pisze:poza tym reklamy to chyba nie w tym dziale : )
a Pan Lechu okazał sie bardzo miłym Kolegą wiec postanowiłem mu zrobić rekalme za free :-)



LCQ, zgadzam sie z twoją wypowiedzią tylko ciekawe jak jest z 16v :helm:

dolt

: sob maja 30, 2009 18:07
autor: Artur Gaska
Ciekawy jestem efektów z hamowni? Tak na marginesie gdy robiłem wydech w el-tec pytałem rownież o dolot i Pan Wojtek powiedział, ze roznie to jest z tymi ABFami poniewaz miał takie które dobrze ragowały na nowy dolot, ale i takie gdzie sie pogarszalo i tych było wiecej, dlatego zrezygnowałem z robienia dolotu.

Jesli mozna wiedziec to ile za taka przyjemosc trzeba zapłacic? Z fotki wynika ze to chyba jakas zwykła rura malowana, nie kwasowka? no i estetyka tego jest kiepska, a spawacz chyba byl na ostrym kacu i nic na klina sobie nie zapodał i lapki mu sie trzesły:)

: ndz maja 31, 2009 12:26
autor: Duber
Artur Gaska pisze:spawacz chyba byl na ostrym kacu i nic na klina sobie nie zapodał i lapki mu sie trzesły:)
to fakt,te spawy :grin:

: sob cze 06, 2009 00:56
autor: Edition-Man
Dzien Dobry wam wszystkim!

Ja sie zastanawiam dlaczego wy te rure wlotu powietsza spawaliscie, pszecies Firma Bonrath ma te rury do ABF w swojim sertymencie jusz gotowe.
Ja jestem po studjach technicznych i musze wam powiedziec ze to jest obojetne cza rura jest na kanty spawana, czy jest kszywiona.
jesli hodzi o otwarty filter powietsza, to jest tak ze motor wtedy troche lepiej hodzi na wysokiich obrotach bo jego maxymalny moment obrotowy troszecze wedruje na wszsze obroty, za to jest na niszszych obrotach troszeczke slabszy.

Pozdrawiam
Adam

: ndz cze 07, 2009 22:55
autor: Borys
Edition-Man pisze:Ja jestem po studjach technicznych i musze wam powiedziec ze to jest obojetne cza rura jest na kanty spawana, czy jest kszywiona.
a na maturze z języka polskiego przedstawiłes zaświadczenie o dyslekcji i miałes z głowy maturę?
Popracuj troszke nad ortografią bo oczy bolą jak czytam twoje posty

: wt cze 09, 2009 16:32
autor: jackol68
Drogojad pisze: P.s jak sie udam na hamownie to wrzuce skana narazie szkoda mi kasy na hamowanie moze w przyszłym miesiącu sie podejme u mnie w okolicy 1 hamownia w Gorlicach i to lipna podobno
Zastanów się co piszesz, hamowni majer-tech używają najlepsi Polscy tunerzy, tylko dlaczego na nią pojechałeś skoro niby lipna?
Wklejam Twój pomiar. Obrazek

: wt cze 09, 2009 19:04
autor: Duber
Borys, kolega Edition-Man, jest z niemiec,mieszka tam juz kilkanascie lat stad...

: wt cze 09, 2009 19:56
autor: Drogojad
jackol68 pisze:dlaczego na nią pojechałeś skoro niby lipna?
bo była najblizej no i tanio jest za pomiar

sugerowałem sie wypowiedziami kilku osób z okolicy (mówili ze lipna)
byłem sprawdziłem na własnej skórze dla mnie ok
jak widac na wykresie wlepionym przez jackol68 mój abf nie trzyma serii przed modami miał ze 140KM niestety 201 przebiegu na blacie a realnie kto wie

ps. trzeba było wlepić wykres co wyszło 800KM :panna:

: wt cze 09, 2009 22:12
autor: AD6
sprawdz czy masz dobrze ustawiony rozrząd w ABF-ie pomylisz o jeden ząbek i jest ok 140KM

: wt cze 09, 2009 22:45
autor: Drogojad
AD6 pisze:sprawdz czy masz dobrze ustawiony rozrząd w ABF-ie pomylisz o jeden ząbek i jest ok 140KM
dzięki zerkne na rozrząd moze przestawiony dobrze by było :crazy: ale bardziej prawdopodobne ze motor juz ma swoje przelatane