Strona 1 z 1
Urwany zawór w 9A
: sob maja 16, 2009 19:13
autor: Marszall
Witam, chciałem spytać czy w takim setupie jak dół od 9A głowica od PL i wałki rozrządu od ABF nie powinno być żadnych kolizji?
Bo tak się złożyło że po remoncie silnika i niedługo po odpalenieu urwał sie zawór ssący na drugim cylindrze, po zdjęciu głowicy widać ze każdy zawóer ssący troche dostawał.
Czy miałem coś nie tak poskłądane w silniku czy to poprostu to nie mogło chodzić.
I jeszcze pytanie z racji tego że musze założyć nową głowicę, jaką najlepiej szukać?
Z KR/PL z 9A czy może z ABF'a
dodam że instalacja elektryczna jak i układ wtryskowy pochodą z PL,a.
: sob maja 16, 2009 20:51
autor: TAZ
Jeden ząb na wałku się pomyliłeś i już biją zawory. Ja pierwszy raz wałki ustawiałem kilkanaście razy zanim znaki się pokryły i zawory nie dotykały tłoków.
: sob maja 16, 2009 23:47
autor: CSR_GTI
I jeszcze pytanie z racji tego że musze założyć nową głowicę, jaką najlepiej szukać?
Z KR/PL z 9A czy może z ABF'a
z 1.8 czyli KR/PL - tak piszą w temacie "Jak podkręcić 16V małym kosztem".
Marszall pisze:po remoncie silnika
kto Ci go remontował? Ja bym obciążył mechanika za złe poskładanie
Marszall pisze:po zdjęciu głowicy widać ze każdy zawóer ssący troche dostawał.
pokrzywiły sie czy nie?
: ndz maja 17, 2009 00:01
autor: Marszall
TAZ pisze:Jeden ząb na wałku się pomyliłeś i już biją zawory. Ja pierwszy raz wałki ustawiałem kilkanaście razy zanim znaki się pokryły i zawory nie dotykały tłoków.
raczej nie, porobie foty jak to było ustawione - kropka w kropkę
CSR_GTI pisze:kto Ci go remontował? Ja bym obciążył mechanika za złe poskładanie
niestety remontowałem sam wiec obciązam sam siebie......głównie psychicznie
zawory pewnie nie sa pogięte ale i tak głowica na złom.
: ndz maja 17, 2009 10:48
autor: toffic
CSR_GTI pisze:z 1.8 czyli KR/PL - tak piszą w temacie "Jak podkręcić 16V małym kosztem".
zależy jaka, nie wszystkie były "dobre"
Marszall pisze:Czy miałem coś nie tak poskłądane w silniku czy to poprostu to nie mogło chodzić.
I jeszcze pytanie z racji tego że musze założyć nową głowicę, jaką najlepiej szukać?
Z KR/PL z 9A czy może z ABF'a
głowica nie była planowana?? Jeśli ma "fabryczna" wysokość to ewidentnie wina wałków, załóż z KRa i nie bedzie problemów
: ndz maja 17, 2009 15:11
autor: Marszall
była planowana, przeze mnie tylko 0.10 mm a wcześniej to nie wiem.
Jak bede miałnową głowicę to ją pomierze i jeśli wyjdzie że duzo jest splanowana to znaczy że te wałki bedą mogły chodzić.
: ndz maja 17, 2009 21:57
autor: CSR_GTI
Marszall pisze:wcześniej to nie wiem.
gdzieś na forum są wymiary głowicy(od płaszczyzny dekla do samego dołu)... poszukaj a znajdziesz (sam kiedyś szukałem) i bedziesz wiedział ile jest
: pn maja 18, 2009 01:19
autor: Marszall
no właśnie cos nie moge namierzyć, może poda ktoś linka albo zna ktoś ten wymiar? byłbym wdzięczny, bo nie wiem czy drugi raz te same wałki wsadzać.
[ Dodano: 18 Maj 2009 08:02 ]
No i wszystko jasne, pomierzyłem głowice minimalana grubość głowicy mierzona przez otwór na śróbę powinna wynosić 118,1 mm u mnie jest 118,5 mm więc na granicy zjechania
ale to nie głowica była przyczyną, tak jak pisał kolega TAZ wałek ssący jest przestawiony o jeden ząbdo przodu względem wydechowego
tylko nie wiem ja to sie mogło stać bo przy zakładaniu wszystko sie pokrywało i to pare razy kręciłem
: pn maja 18, 2009 08:54
autor: CSR_GTI
Marszall pisze:wałek ssący jest przestawiony o jeden ząb do przodu względem wydechowego
po poskładaniu silnika jak kręciłeś wałem nie było oporów?
Marszall pisze:118,1 mm u mnie jest 118,5 mm
no to jeszcze troche zostało
: pn maja 18, 2009 10:54
autor: Marszall
no waśnie zero oporów, chyba że walek się przestawil po koizji.
jest wogóle taka możliwość??
a ten wymiar jest i dla abf i dla pl więc chyba waki niemają znaczenia bo wysokości gowic są takie same w obu tych sinikach.
juz sam nie wiem a nie chce popenic tego samego bedu