Strona 1 z 1

Wyważanie układu korbowo-tłokowego

: ndz maja 10, 2009 10:34
autor: AD6
Zastanawiam się nad rozbiórką silnika ponieważ silnik podczas pracy ma nadmierne drgania i wszystko wskazuje na to że układ korbowy ma bicie silnik miał obróconą panewkę korbową okazało się też że wał lekko skręcił się wzdłużnie wszystko zostało naprawione przez szlifowanie czopów głównych i korbowych niestety nikt nie pomyślał o wyważeniu :-( wywarzanie wału wiadomo wał z zamachem dociskiem i kołami od strony rozrządu idzie na specjalistyczną maszynę do wyważenia płacę i jest ok. ale nurtuje mnie pytanie co z tłokami i korbowodami je też można wyważyć i teraz moje pytanie czy do ich wyważenie też jest potrzebny specjalistyczny sprzęt czy wygląda to w ten sposób że biorę wagę jubilerską kładę po kolei każdy zestaw (złożony tłok z korbą sworzniem pierścieniami) i jeśli są różnice między poszczególnymi zestawami wyrównuje je do podobnej wagi przez zebranie materiału ze stopki korbowodu ??

: pn maja 11, 2009 09:48
autor: bugalon
Waga jubilerska i szlifierka wystarczą.

Ważysz i dostosowujesz wagę (przez zbieranie materiału w odpowiednich miejscach) do najlżejszego elementu w następującej kolejności:

1. Stopki korbowodów (zbierasz z podstawy stopki)
2. Górne części korbowodów (zbierasz z główki w miejscu z nadlewem)
3. Tłoki ze sworzniami (miejsce zbieranie zalezy do tego jaki to tłok)
4. Kompletujesz całość (tłok+korba+stopka+śruby stopki+sworzeń+panewki+pierscienie+klipsy) jeszcze raz odważając komplety. Jeśli masy kompletów się różnią podmieniasz pierscienie/panewki/sruby,klipsy tak aby uzyskać takie same masy w każdym komplecie.

: pn maja 11, 2009 15:36
autor: AD6
wielkie dzięki jasno i na temat :-)