Strona 1 z 6
[mk2] SWAP ABF mk2 Kilka pytań
: pn mar 30, 2009 22:23
autor: dm414
Mam kilka pytań: zbieram info na temat swapa do mk2
Mam teraz 1.8 RP z skrzynią ath i rocznik 1991
1 Co potrzebuje konkretnie na swap, chce założyć hamulce z mk2 16v czyli 256mm
2. czy sanie muszę zmieniać na te z mk3
3. czy wachaczę z mk2 założę do mk3
4. czy nie większy mi się rozstaw kół (czyli będą szerzej tak jak przy swapie na vr6)
5. czy bak z pompką muszę zmieniać? na ten z mk3
6. jest możliwość podłączenia do abfa digifiza?
narazie tyle, piszcie jeszcze cenne rady przy swapie do mk2
: wt mar 31, 2009 09:39
autor: CSR_GTI
dm414 fajnie by było jakbyś napisał na co chcesz swapować
dopiero z opisu wynika że chyba chcesz ABF'a
1. jak i tak musisz zmieniać to heble 280 załóż bo 256 to troche słabawe są - niektórym sie robią czerwone
Potrzebne bedą zwrotnice od 256/280 < obie te wymienione przyjma jarzma.
2. nie trzeba
3. a po co?
4. jak zmienisz całe sanki z mk3 to sie zwiększy rozstaw chyba troche
5. nie trzeba... warunek jest tylko taki ze ma być pompa i odpowiednie ciśnienie
w sumie to wygląda tak:
silnik wchodzi na miejsce bez większej rzeźby... zapinasz elektronike (jeżeli masz golfa po roku 89 to baja)... skrzynie z ABF'a (ale to wiąże sie z dalszą rzeźbą) lub zmiana pewnej rzeczy i można by myśleć o zostawieniu ATH jeżeli jest w dobrym stanie.
: wt mar 31, 2009 19:36
autor: dm414
a jeśli zmieniam na skrzynię z abfa zakładam sterowanie linkami to sprzęgło tam jest hydrauliczne?
a chcę hamulce 256 żeby wcisnąć 14" alu
[ Dodano: 31 Mar 2009 19:37 ]
a jak z pół osiami i przegubami. wspomaganie moze zostać z mk2?
: wt mar 31, 2009 19:46
autor: CSR_GTI
jakbym miał wkładać ABF'a to bym to zrobił na skrzynie z mk2... a jeszcze lepiej jakby to była skrzynia 2Y
Wspoma chyba nie powinna nigdzie wadzić... ale mocowanie pompy chyba będzie inne.
: śr kwie 01, 2009 14:17
autor: dm414
czyli mam taki plan
założyć abfa, hample 256, skrzynie na cięgna 2Y, czyli sprzęgło też na linkę będzie? a jakie pół osie podejdą do tego i przeguby? z pfa podejdą?
: śr kwie 01, 2009 16:22
autor: paja
dm414, nie możesz zostawić swojej skrzynie ze swoim półosiami, i masz po problemie?
: śr kwie 01, 2009 16:29
autor: CSR_GTI
dm414 pisze:czyli sprzęgło też na linkę będzie? a jakie pół osie podejdą do tego i przeguby? z pfa podejdą?
tak sprzęgło na linke
Jeżeli teraz masz skrzynie ATH to przeguby i ośki powinny być pasować... chyba. Tzn ja mam ATH założone (cholernie długa
) i ośki i reszta z 16V siedzi - ale czy tak seryjnie w ATH było nie wiem bo może ktoś tam zmienił coś. Może ktoś sie wypowie jak jest fabrycznie w ATH.... Ewentualnie żeby pójść mniejszym kosztem możesz zostawić skrzynie ATH a 2Y wsadzić jak dozbierasz troche siana.
: śr kwie 01, 2009 18:04
autor: dm414
czyli zostawiając ath wystarczy mi silnik z wiązką? czy coś jeszcze ?bo taki bym.
tzn silnik, wiazka, komp, rozrusznik, alternator, itd
: śr kwie 01, 2009 21:41
autor: TAZ
ATH ma wewnętrzne przeguby 100mm i zostaw je w spokoju. Wkładasz silnik z wiązką, pompe paliwa 3 barową zamiast tej słabej z RP. Można sam wkład pompy z PFa kupić tylko. Dodajesz przekaźnik 30 do sterowania kompem do skrzynki i już powinno gadać. Jeżeli chcesz nie mieć problemów z biegami to od razu przednią poduszkę zmień na poliuretan lub wałek alu. Co by nie pisać to 16V bardzo lubi rwać do góry przodem motoru. Jeżeli masz ABFa ori z MK3 to przepustnica będzie stukać o maskę i należy ją nieco młotkiem przefasonować lub wyciąć kawałek wzmocnienia.
: śr kwie 01, 2009 22:47
autor: dm414
to powiedzcie mi takie cos jeszcze. abfa bede mial z toledo. lapy silnika podejda z rp czy musza byc z abfa? i jeszcze takie cos ze jak teraz zloze to na skrzyni ath to jak z czasem bede zmienal na 2y to zrobie to bez problemu? p§P?
: śr kwie 01, 2009 22:50
autor: CSR_GTI
dm414 pisze:i jeszcze takie cos ze jak teraz zloze to na skrzyni ath to jak z czasem bede zmienal na 2y to zrobie to bez problemu?
tarcza sprzęgła tylko do wymiany - bo ath 24 ząbki a 2Y 28 ząbków.
: czw kwie 02, 2009 09:28
autor: Benson
a jak jest z mfa mam pf'a po swapie na abf bedzie smigac wszystko?glownie chodzi mi o spalanie
: czw kwie 02, 2009 11:41
autor: dm414
a wyciągne silnik bez skrzyni z komory? poprostu nie chce rozpinać skrzyni.
[ Dodano: 02 Kwi 2009 13:57 ]
a jak z wydechem. chce założyć od razu kolektor ta technics czy coś takiego i jak go założę to połączę sie bez problemu z katem który teraz jest w aucie?
a co z sondą lambda i przepływomierzem??
: czw kwie 02, 2009 20:54
autor: TAZ
Odkręcasz tylną łapę silnika, popuszczasz tą śrubę od łapy skrzyni, odkręcasz cały przód
dajesz silnik na jakiś wyciąg lub pas do ładunków i lekko unosisz. Potem na wykręconych już śrubach łączących silnik ze skrzynią skręcasz silnikiem i odchylasz go całego do przodu od strony rozrządu, potem lekko samym autem w tył i rozłączy ci się silnik od skrzyni, cofasz autem i gotowe. Znajomy mi takiego myka pokazał jak VRa my musieli wyjmować.